Het grote medische vragen-topic #3

Ja ik zie het ook om me heen, gelukkig (niet voor hen en jullie, maar voor mijn gevoel :smiling_face_with_tear:) dus hopelijk is dat de reden. Op die alvleesklierontsteking na is alles ook luchtweggerelateerd, word er alleen gewoon zo moe van. En zo’n AB verlaagt dan ook weer je weerstand… wel ā€˜fijn’ te horen dat het herkenbaar is.

Vanochtend zag ik ineens dat ik aan de zijkant van m’n hoofd onder m’n haar een nieuwe moedervlek heb, maar ik ben er niet echt gerust in. Mijn huisarts zit in een andere stad dan waar ik werk en ik kan pas in september een dag vrij nemen, is dit de moeite om mee naar de huisartsenwachtpost te gaan?

Nee de huisartsenpost is voor dringende problemen. Lijkt me meer op z’n plaats dat je een dag vrij neemt of een uur ziekmeld om naar de huisarts te kunnen gaan.

18 likes

In Nederland is dit absoluut niet iets voor de spoedpost.

11 likes

Kan je geen foto mailen naar je huisarts of een consult via beeldbellen?

4 likes

Hoe bedenk je het. Die moedervlek kan er al een tijdje zitten en zit er volgende week ook nog wel.

7 likes

Je mag de komende 2.5 maanden geen 1 Ć  2 uur vrijnemen of schuiven met je werk voor een medische afspraak? Girl dan zou ik ander werk zoeken.

27 likes

Je zou eerst de folder ā€œkun je een haai van een dolfijn onderscheidenā€ kunnen aanvragen of online bekijken en als je dan twijfel hebt toch maar iets regelen dat er eerder naar gekeken wordt?

1 like

In mijn cao/contract staat dat ik zoveel uur mag vrij nemen voor dingen als doktersbezoeken binnen de baas zijn tijd. Als het echt problematisch is (al mag ik toch hopen dat een baas niet hierin op z’n strepen gaat staan) dan moet je even kijken wat daarin staat.

2 likes

Staat gewoon online:

Folder

Link

6 likes

Hahaha ik dacht jemig wat een random voorbeeld om een punt te maken :joy:

17 likes

Het gaat mij er hier helemaal niet om om een punt te maken. Als ik iemand die een moedervlek niet helemaal vertrouwt kan wijzen op een folder waar duidelijk de verschillen tussen goed en fout te zien zijn, zal ik dat niet nalaten. Ik weet helaas uit ervaring hoe groot de gevolgen kunnen zijn als het wel foute boel is.

4 likes

Ik denk dat ze bedoelt dat die folder door de naam bijna op een grapje lijkt

31 likes

Bedankt om zo vriendelijk en totaal niet neerbuigend op mijn vraag te antwoorden :smiling_face_with_three_hearts:

En de rest, bedankt om me te informeren! Ik ga dan kijken of ik bij een andere dokter terechtkan dichter bij m’n werk.

En @EllaFitzgerald ik ben aan het solliciteren :sweat_smile:

Sorry was idd wat @Luzarl zei.
Door de naam van de folder dacht ik dat het echt heel passief agressief was in de zin van ā€˜je weet niet eens het verschil tussen een dolfijn en een haai, ga dat eerst leren voordat je naar de hap gaat’. Best heftig eigenlijk :joy:
Maar toen ik op de link klikte verhelderde dat een hoop!

9 likes

Haha ik dacht precies hetzelfde hoor tot ik op de link klikte idd

4 likes

OkƩ, dan had ik je verkeerd begrepen, sorry

1 like

Ik heb dit ook heel vaak, het idee dat er ineens een nieuwe moedervlek zit. Maar volgens mij zitten ze er altijd al, maar ineens valt het op, weet je wel? Wat ik altijd doe is een foto maken en de vlek in de gaten houden. Als deze verandert dan zou ik een afspraak bij de dokter maken. Maar ik zou me er niet meteen druk over maken: maak er meteen een foto van zodat je goed verandering kan zien. En kijk idd of je een foto naar je huisarts kan sturen, kan bij mij altijd wel!

4 likes

Dat is ook een goede inderdaad, ik maak ook altijd even een foto als ik twijfel heb over een plekje

2 likes

OkĆ© random vraag en misschien ook niet echt medisch maar denk toch dat het hier het beste past. Ik heb altijd al veel last van eeltvorming gehad op m’n hielen en haal dit zoveel mogelijk weg met een mesje en puimsteen. Maar sinds een tijdje jeukt het ook echt extreem en zitten er ook scheurtjes in. Ik smeer al dagelijks een eeltcreme met ureum van Hansaplast maar het lijkt niet echt te verbeteren. Ik ben dus voornamelijk op zoek naar iets tegen die vreselijke jeuk maar als het ook de eeltvorming vermindert zou dat mooi meegenomen zijn.