Het grote medische vragen-topic #3

Om weer even terug te komen op m’n eigen post, ook met de zilverpleister ging het niet beter, moet de wond nu nat houden en maandag naar de dermatoloog.

1 like

Wat een gedoe zeg! En ze weten nog steeds niet wat het was?

1 like

Kan het misschien voetschimmel zijn? Als je van de drogist een creme ervoor koopt en het een paar dagen gebruikt, zal je al snel merken of het voetschimmel is…

3 likes

Laufwunder van Schrundena is echt heel fijn!

Ja ik dacht eigenlijk dat dat zich meestal concentreerde tussen je tenen? Heb behalve de jeuk ook niet echt symptomen daarvan, maar misschien toch de moeite waard om eens te proberen.

Nee daarom ben ik nu bezig de korst eraf te weken zodat de dermatoloog in de wond kan kijken die dus nog steeds vocht afgeeft, word hier zo moe van hè😭

1 like

Het klinkt als kloven. Hier staat wat je er tegen kan doen: Kloven - Moet Ik Naar De Dokter

1 like

Pff ik ben donderdag naar de dokter geweest voor de 2e keer, die week ervoor zat ik er ook al met keelpijn die niet overging. Ze hebben m’n ontstekingswaarden gecheckt en die was die week ervoor onder de 10 (dus prima) maar donderdag 35. Omdat ik er al een 1,5 week/2 weken mee aan het dealen was besloot de huisarts een abkuur (fenoxymethylpenicilline) voor te schrijven. Ik heb nu 2 volle dagen gebruikt en het zou binnen enkele dagen dan over moeten zijn, ga nu dag 3 in, maar het verbetert niets en ik word elke dag wakker met hoge koorts. slikken doet echt enorm veel pijn en zie allemaal witte bultjes op m’n amandelen zitten. Maar vooralsnog dus alleen de klachten van de ab (buikpijn) ipv de voordelen… iemand ervaring hiermee en hoe snel zou je verbetering moeten merken?

1 like

Misschien een open deur maar het maakt wel uit welke richting je je puimsteen/mesje gebruikt. Van links maar rechts werkt averechts als je al kloven hebt. Van boven naar beneden is beter. En ik zou gewoon een keer een pedicure laten doen als dat mogelijk is. Dan heb je een soort schone lei. En als er onderliggende problemen zijn dan merken zij dat ook op.

1 like

Jaa ik begrijp het! Volgens mij kan het ook over je hele voet zijn en dat je dan schilfers hebt…

Ik heb zelf een niet zo chille ervaring met een amandelontsteking gehad waar oa antibiotica ook niet hielp. Ik zou als er er na het weekend nog geen verbetering merkbaar is maandag meteen weer bellen met de huisarts.

Gebruik je ook iets van pijnstilling?

1 like

Ja paracetamol en beetje ibuprofen, die helpen wel goed. Ik had vooral links last (dieper in de keel met slikken) maar sinds vanochtend ook rechts. Ga denk ik zo even met de hap bellen, lijkt alsof deze ab echt geen zin heeft… en het geeft wel vervelende bijwerkingen.

1 like

Fijn dat de pijnstilling wel iets werkt! Even bellen met de hap kan idd geen kwaad, en inderdaad uit ervaring weet ik dat de bijwerkingen van antibiotica ook geen pretje kunnen zijn. Beterschap!

2 likes

Meestal wordt het ook door een virus veroorzaakt en heeft antibiotica dus weinig nut. Goede spiegel paracetamol en ibuprofen opbouwen en waterijsjes eten. Beterschap!

1 like

Ik vrees dat ook… hoe snel gaat zoiets vanzelf over? Heb dit nog nooit eerder gehad.

Ontstekingswaarde van 35 past het meest bij een virus, antibiotica waarschijnlijk vooral voor de zekerheid. Gewoon pijnstilling goed nemen en uitzitten, tenzij hoge koorts of echt heel ziek erbij, geef het nog eens 7-10 dagen. HAP kan hier ook niet veel mee.

8 likes

Ik kreeg diclofenac toen ik zoveel pijn had bij een heftige keelontsteking. Kun je zelf halen bij de apotheek, en in overleg met de HA kun je ook een hogere dosis krijgen, als die dat nodig vindt. Maar voor mij werkte de diclofenac beter dan ibuprofen. Had er nog wel paracetamol ter ondersteuning bij. Succes.

Ik zal het even vragen zo! Goede. Ik heb even gebeld en moest toch even langskomen, want AB had nu wel wat moeten doen, als het indd bacterieel zou zijn. En aangezien ik allemaal wit op m’n amandelen heb nu wil ze me toch even zien.

1 like

Ik ben denk ik allergisch voor pleisters, want toen ik twee maanden geleden een wondje op mn buik had en daarna een pleister heb geplakt werd het vuurrood. Nu nog steeds zie ik de verkleuring van waar de pleister heeft gezeten (niet meer rood maar bruin). Gaat dat ooit nog weg of heb ik voor de rest van mn leven een bruine pleister op mn buik?

Ik heb zelf altijd bacteriële ontstekingen en dan werkt antibiotica wel merkbaar vanaf dag 3. En zoals Betje zegt, diclofenac werkt meestal heel goed bij een fellere pijn.

2 likes