Heel veel sterkte! Ik heb ook een miskraam gehad waarbij het vruchtje helaas is gestopt met groeien. Ik heb 2 weken afgewacht maar het kwam niet op gang en ik heb toen voor medicatie gekozen ipv curretage omdat een curretage risico’s kende. Ik vond de medicatie heel erg meevallen en achteraf zelfs beter te doen dan mijn 2 spontane miskramen. Dit verschilt alleen wel per persoon. Na een spontane miskraam kan je ook best een tijdje bloeden net zoals met medicatie. Het enige wat ik je wil meegeven is dat geen enkele keuze fout is en je echt zoveel mogelijk je gevoel moet volgen. Succes en sterkte
Dankjewel voor het delen en wat rot dat je het zelf ook hebt gehad… Vind het ook zo lastig dat zo’n miskraam enorm kan verschillen; alsof het gewoon als een wat pittigere menstruatie voelt, of een soort kleine bevalling met enorme krampen en veel bloed.
Mijn menstruaties zijn vrij subtiel, dus ik ben ook echt niks gewend. Kan daardoor ook heel lastig inschatten hoe ik het komende tijd met werk moet doen. Hoe deed jij dat?
(Ik werk als zelfstandige, maar wel met mensen, laten we zeggen… styliste… individuele afspraken en af en toe een lezing/workshop).
Dankjewel. Wat rot voor jou ook en tegelijkertijd voor mij heel prettig om jouw ervaring te lezen, dat stelt me wat gerust.
Ah ja dat maakt het lastiger qua werk. Ik heb mijzelf voor 50% ziek gemeld en halve dagen vanuit huis gewerkt tot het weer ging. In mijn geval was de dag dat ik het daadwerkelijk verloor wel pittig qua kramp en bloedverlies maar ook dat is denk ik lastig te voorspellen.
Geen tips, maar ik wil je veel sterkte wensen en een knuffel geven
Weet iemand waarmee ik dit (wit nagel) kan behandelen? En wat het is? Denk dat het samenhangt met een soort van jeuk/eczeem tussen mijn pink en ringvinger teen. Voelt zo stom om hiervoor helemaal mijn huisarts lastig te vallen als er ook een drogisterij oplossing is.
Spoiler: onfrisse tenenfoto
Dit lijkt een kalknagel. Ik behandel dat altijd met kokosolie maar je kunt daar ook zo’n pen voor halen bij de drogist.
Dit zijn inderdaad schimmelnagels. Je zou ook terbinafine crème kunnen halen bij de drogist of apotheek. Is vaak iets goedkoper dan zo een pen.
Ja als je ook jeuk en schilfering tussen je tenen hebt kun je er vanuit gaan dat je last hebt van voetschimmel en een kalknagel. Voor de schimmel is er creme en poeder te halen bij de drogist en voor een kalknagel heb je indd speciale pennen en nagellakdingen.
Jeetje wat vervelend zeg. Hopelijk inmiddels wel verbeterd, en anders zeker weer contact opnemen met de huisarts.
Hoi, ik zit op dag 10 van mijn cyclus en heb plots last van helder rood bloedverlies. Dacht dat het wel meeviel maar zag net dat het plots zo veel is dat ik gewoon ben doorgelekt en ben nu nogal in paniek. Ben vanuit mezelf behoorlijk hypochonder en heb mezelf een hoop terminale ziektes aangepraat nu ga op 27 juli sowieso naar de gynaecoloog ivm heftige menstruaties/uitstrijkje maken maar merk dat ik even geruststelling zoek. Dacht zelf aan een ovulatiebloeding (heb een redelijk korte cyclus) maar het is echt veel bloedverlies? Had dit de afgelopen twee cycli ook rond hetzelfde moment in de cyclus maar het was toen echt veel minder bloedverlies… heb verder geen buikpijn ofzo
Ik kom er niet direct uit als ik google dus ik vraga het toch even hier. Ik heb een opstoot in mijn rug waar diclofenac best wel ok voor werkt als pijnstiller, 100mg traag afgevend gebruik ik dan twee keer per dag wat ok is. Ik kwam er alleen deze middag achter dat ik nog maar één pil heb liggen terwijl ik een grote opstoot heb op dit moment en dus eigenlijk niet zo goed zonder kan. Is er een alternatief om te werken met paracetamol tot ik een nieuw voorschrift kan halen of wordt dat moeilijk om de dosis die ik gewoon ben te evenaren?
Zou best een ovulatiebloeding kunnen zijn. Mijn gynaecoloog zei toen dat dat zich soms hoog ophoopt en dan ineens eruit gutst. Wel vervelende pech dat het nu weekend is, je eigen arts kan je natuurlijk veel beter gerust stellen.
Heb je een herhaalrecept waarmee je naar de nachtapotheek kan?
Je kan diclofenac ook gewoon kopen bij de drogist, moet je alleen meer pilletjes nemen om de dosering te evenaren, maar daar heb je nu om half 12 niks meer aan.
Paracetamol nemen is denk ik niet even effectief, maar als je niks anders hebt moet je toch wat. Dienstapotheek bellen of je het daar kan krijgen is ook een goed idee van @Nude
Nee, geen mogelijkheid om het te halen tot ten vroegste maandag. Ik moet er wel bij zeggen dat diclo niet vrij verkrijgbaar is in België voor zover ik weet alhoewel ik morgen wel even over de grens kan gaan.
Ja in NL kan je 12,5 mg gewoon bij de etos en kruidvat halen (voltaren k is dat geloof ik) dus daar zou je er dan 4 van kunnen nemen als je normaal 100 mg slikt. Heb je in ieder geval iets tot je maandag je normale medicatie weer kan halen.
Ik moet even mn ei kwijt. Vrijdag mijn amandelen eruit laten halen en tot nu toe valt de pijn mee! Alleen ik voel me zo ontzettend flauw en trillerig omdat ik natuurlijk niet goed kan eten en daar raak ik weer van in paniek en kan doordoor amper slapen wat natuurlijk ook weer niet helpt.
Kun je iets van dextro nemen?