Jawel, maar was op zoek naar nog wat extra tips.
Waarom het kan/is
Maar eventueel (indien nog niet geprobeerd) een aantal apotheken in de buurt te bellen of die nog voorraad hebben! En evt zorgverzekering bellen, heb wel eens gehoord dat ze soms medicatie uit hrt buitenland regelen (was voor anti epileptica dus wel andere indicatie maar poging waard)
Misschien gorgelen met zout of goede (van een Nederlandse imker) bijenhoning nemen?
Edit: en ik bedenk me dat codeïne pilletjes ook heel goed werken tegen aanhoudende kriebelhoest, maar jij hebt het over slijm, dan lijkt er toch ergens een ontsteking te zitten?
Ik heb dit ook en heb jaren met een pleister afdruk gelopen. Uiteindelijk wel weggegaan maar duurde dus echt heel lang.
Hoe gaat het nu? Merk je al wat verbetering?
Nou, ik snap er dus niks meer van. Eerste 48 uur gingen echt super, binnen een dag alle witte puntjes weg, geen keelpijn meer en geen koorts. Alleen nu ben ik vanmorgen wakker geworden met weer een vervelend slikgevoel op links en er zitten dus weer een paar witte puntjes op die amandel. Ik snap er echt niks van. Het lijkt haast alsof de ene AB beter voor links werkte, maar daardoor sloeg rechts op hol en nu rechts helemaal weg is speelt die andere kant weer op. Iemand met regelmatige amandelontstekingen die dit verloop herkent? Kan dat? Ik zit tenslotte nu pas op dag 3… Zie het echt niet zitten om wéér te switchen van AB of naar de huisarts te moeten…
Kan je niet best even met de HA bellen om te overleggen, misschien dat ze je ook beter doorsturen naar een NKO arts aangezien het zo aansleept.
Bizar! Heb indd wat apotheken gebeld, maar het was nergens leverbaar. Hopelijk werkt iets anders net zo goed!
Ik was bijna 10 weken zwanger, maar het hartje klopt niet meer. Natuurlijk wil ik het advies van verloskundige volgen, maar die geeft ook aan dat ik zelf moet beslissen. (En sowieso week afwachten of mijn lichaam zelf het kindje…ehm… naar buiten brengt.)
Ben gewoon zo bang om de verkeerde keuze te maken. Kindje is blijkbaar al weken stuk en ik las ergens ook dat - als ie te lang blijft zitten - dat gevolgen kan hebben. Maar bij medicatie kan het nog weken bloeden en met zo’n curratage is er ook een kans dat ik iets beschadig.
Ik ben 35 en voel naast mijn verlangen ook de tijdsdruk. Het voelt alsof ik alleen maar slechte keuzes heb.
Zou zo graag willen dat mijn lichaam het zelf snapt en afscheid neemt.
En nu ben ik aan het googlen en kom ik dingen over voetreflex therapie tegen, wat zou kunnen hulpen voor het opwekken van de miskraam. Maar ik wil mezelf ook niet verliezen in alternatieve dingen (waarbij er óók gewoon oplichters zijn).
Ik wil gewoon de goede keuze maken.
Kan iemand me gerust stellen?
Wat verdrietig veel sterkte in ieder geval. Ik heb zelf een miskraam gehad met 9 weken toen het hartje niet meer klopte maar de groei liep al achter dus het was wel iets kleiner dan normaal met die termijn. Bij mij is het binnen een week opgang gekomen zonder medicatie of iets. Ik had mijzelf die week gegeven om aan te kijken of er iets zou gebeuren en zo niet dan zou ik van daar kijken of ik nog een week zou willen aankijken of wel medicatie of een curettage zou willen. Ik denk dat het scenario met doorbloeden of negatieve effecten van de curettage eerder uitzonderingen zijn en je dat niet moet schuwen als het toch nodig zal zijn of als je door wil voor je gevoel en actiever wil ‘aanpakken’ ipv afwachten. Als je het nu nog niet weet kun je jezelf misschien ook nog wat tijd geven met afwachten zodat je het even kunt parkeren en over een x aantal dagen of week weer kunt kijken hoe je erin staat en bespreken met een arts bijvoorbeeld.
Heel veel sterkte! Ik heb ook een miskraam gehad waarbij het vruchtje helaas is gestopt met groeien. Ik heb 2 weken afgewacht maar het kwam niet op gang en ik heb toen voor medicatie gekozen ipv curretage omdat een curretage risico’s kende. Ik vond de medicatie heel erg meevallen en achteraf zelfs beter te doen dan mijn 2 spontane miskramen. Dit verschilt alleen wel per persoon. Na een spontane miskraam kan je ook best een tijdje bloeden net zoals met medicatie. Het enige wat ik je wil meegeven is dat geen enkele keuze fout is en je echt zoveel mogelijk je gevoel moet volgen. Succes en sterkte
Dankjewel voor het delen en wat rot dat je het zelf ook hebt gehad… Vind het ook zo lastig dat zo’n miskraam enorm kan verschillen; alsof het gewoon als een wat pittigere menstruatie voelt, of een soort kleine bevalling met enorme krampen en veel bloed.
Mijn menstruaties zijn vrij subtiel, dus ik ben ook echt niks gewend. Kan daardoor ook heel lastig inschatten hoe ik het komende tijd met werk moet doen. Hoe deed jij dat?
(Ik werk als zelfstandige, maar wel met mensen, laten we zeggen… styliste… individuele afspraken en af en toe een lezing/workshop).
Dankjewel. Wat rot voor jou ook en tegelijkertijd voor mij heel prettig om jouw ervaring te lezen, dat stelt me wat gerust.
Ah ja dat maakt het lastiger qua werk. Ik heb mijzelf voor 50% ziek gemeld en halve dagen vanuit huis gewerkt tot het weer ging. In mijn geval was de dag dat ik het daadwerkelijk verloor wel pittig qua kramp en bloedverlies maar ook dat is denk ik lastig te voorspellen.
Geen tips, maar ik wil je veel sterkte wensen en een knuffel geven
Weet iemand waarmee ik dit (wit nagel) kan behandelen? En wat het is? Denk dat het samenhangt met een soort van jeuk/eczeem tussen mijn pink en ringvinger teen. Voelt zo stom om hiervoor helemaal mijn huisarts lastig te vallen als er ook een drogisterij oplossing is.
Spoiler: onfrisse tenenfoto
Dit lijkt een kalknagel. Ik behandel dat altijd met kokosolie maar je kunt daar ook zo’n pen voor halen bij de drogist.
Dit zijn inderdaad schimmelnagels. Je zou ook terbinafine crème kunnen halen bij de drogist of apotheek. Is vaak iets goedkoper dan zo een pen.
Ja als je ook jeuk en schilfering tussen je tenen hebt kun je er vanuit gaan dat je last hebt van voetschimmel en een kalknagel. Voor de schimmel is er creme en poeder te halen bij de drogist en voor een kalknagel heb je indd speciale pennen en nagellakdingen.