Jeetje wat vervelend zeg. Hopelijk inmiddels wel verbeterd, en anders zeker weer contact opnemen met de huisarts.
Hoi, ik zit op dag 10 van mijn cyclus en heb plots last van helder rood bloedverlies. Dacht dat het wel meeviel maar zag net dat het plots zo veel is dat ik gewoon ben doorgelekt en ben nu nogal in paniek. Ben vanuit mezelf behoorlijk hypochonder en heb mezelf een hoop terminale ziektes aangepraat nu ga op 27 juli sowieso naar de gynaecoloog ivm heftige menstruaties/uitstrijkje maken maar merk dat ik even geruststelling zoek. Dacht zelf aan een ovulatiebloeding (heb een redelijk korte cyclus) maar het is echt veel bloedverlies? Had dit de afgelopen twee cycli ook rond hetzelfde moment in de cyclus maar het was toen echt veel minder bloedverlies… heb verder geen buikpijn ofzo
Ik kom er niet direct uit als ik google dus ik vraga het toch even hier. Ik heb een opstoot in mijn rug waar diclofenac best wel ok voor werkt als pijnstiller, 100mg traag afgevend gebruik ik dan twee keer per dag wat ok is. Ik kwam er alleen deze middag achter dat ik nog maar één pil heb liggen terwijl ik een grote opstoot heb op dit moment en dus eigenlijk niet zo goed zonder kan. Is er een alternatief om te werken met paracetamol tot ik een nieuw voorschrift kan halen of wordt dat moeilijk om de dosis die ik gewoon ben te evenaren?
Zou best een ovulatiebloeding kunnen zijn. Mijn gynaecoloog zei toen dat dat zich soms hoog ophoopt en dan ineens eruit gutst. Wel vervelende pech dat het nu weekend is, je eigen arts kan je natuurlijk veel beter gerust stellen.
Heb je een herhaalrecept waarmee je naar de nachtapotheek kan?
Je kan diclofenac ook gewoon kopen bij de drogist, moet je alleen meer pilletjes nemen om de dosering te evenaren, maar daar heb je nu om half 12 niks meer aan.
Paracetamol nemen is denk ik niet even effectief, maar als je niks anders hebt moet je toch wat. Dienstapotheek bellen of je het daar kan krijgen is ook een goed idee van @Nude
Nee, geen mogelijkheid om het te halen tot ten vroegste maandag. Ik moet er wel bij zeggen dat diclo niet vrij verkrijgbaar is in België voor zover ik weet alhoewel ik morgen wel even over de grens kan gaan.
Ja in NL kan je 12,5 mg gewoon bij de etos en kruidvat halen (voltaren k is dat geloof ik) dus daar zou je er dan 4 van kunnen nemen als je normaal 100 mg slikt. Heb je in ieder geval iets tot je maandag je normale medicatie weer kan halen.
Ik moet even mn ei kwijt. Vrijdag mijn amandelen eruit laten halen en tot nu toe valt de pijn mee! Alleen ik voel me zo ontzettend flauw en trillerig omdat ik natuurlijk niet goed kan eten en daar raak ik weer van in paniek en kan doordoor amper slapen wat natuurlijk ook weer niet helpt.
Kun je iets van dextro nemen?
Soepjes / boullion of smoothies misschien?
Beterschap! Is echt rot op latere leeftijd dit te moeten laten doen.
Ahh zo naar! Ik at vooral kale pasta met wat olie, dan glijd het zo naar binnen sterkte!
Of als dat niet lukt iets van AA? Smoothies maken met fruit/havermout en helemaal kapot blenden?
De laatste weken heb ik altijd dat als ik mijn (boven)arm langer omhoog hou, bijvoorbeeld als ik op mijn telefoon zit, dat hij altijd na een paar minuten gaat slapen. Dus dan gaat langzaam het gevoel weg en hij gaat tintelen. Terwijl er volgens mij niks bekneld zit of iets dergelijks. Best wel irritant aangezien ik best vaak zo zit. Herkenbaar voor iemand?
Thanks voor de tips!!
AA lijkt me best zuur, alles dat een beetje zuur is prikt!
Heb het net geprobeerd en dat ging best goed! De pijn valt tot nu toe ook reuze mee. Ik heb zelf gewoon heel veel paniek over dat ik me zo slap voel en kan dan even niet relativeren
Roerei ging er toentertijd bij mij ook goed in!
Help 🥹
Ik heb vannacht echt een dramatische nacht gehad. Dit is nu de vierde keer (10 mei, 2 juni, 23 juni) en vannacht.
Zodra ik ga slapen krijg ik VRESELIJKE maagpijn of rugpijn (ik kan het niet achterhalen wat de oorzaak is) en serieus niet stil liggen van de pijn. Het is echt een gekmakende pijn. Ik heb ooit mijn hoornvlies chemisch weggebrand (ongelukje) en het is daar mee vergelijkbaar. Het duurt uren aan een stuk en is dan gewoon weg? Ik heb er nu van 2 uur tot 5 écht last van gehad. Daarvoor waren een soort voor en naweeën. De laatste keer is dus drie weken geleden. Ik dacht er dus wel vanaf te zijn. Tijdens de pijn weet ik mezelf echt geen houding te geven: lopen, zitten, 100 lighoudingen.
Het zit rond mijn maag, echt bovenin mijn buik en bovenrug, afhankelijk van hoe ik zit of lig.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Nierstenen of galstenen.