Ik zit sinds vanochtend aan de prednison vanwege een verwaarloosde luchtweginfectie.
Kan het kwaad als ik vanavond naast de prednison een oxazapam neem?
Ben tevens vanochtend uit de nachtdienst gekomen en doodmoe nu. Ben bang anders niet te kunnen slapen vanwege de benauwdheid/hoesten
Heeft iemand ervaring met het wisselen van arts in het ziekenhuis? Ik heb helaas te maken met een botte lul die niet kan communiceren en die man geeft me meer stress dan zorgâŠ
Nu wil ik graag een andere arts bij dezelfde poli maar durf het hem niet te vragen. Maar kan met een rondje googlen ook niet vinden hoe je kunt veranderen?
Bij de balie aangeven?
De poli bellen en het uitleggen vrees ik. Zo heb ik het tenminste gedaan toen mijn vader de grootste knuppel ooit trof (hij was niet meer in staat dit zelf te doen.)
Ik ben wel eens gewisseld en dat heb ik toen aangegeven bij mân eigen arts. Maar ik werd toen nog behandeld door de anios (die ook een botte hork was) en wilde gewoon graag naar haar supervisor maar dat leek haar zelf ook al een beter idee op dat moment want volgens mij wist zij ook niet wat ze met me aan moest. Maar anders inderdaad de poli bellen een goede optie denk ik?
Waarom reageer ik al 2x op Lula
Je kan de poli bellen om het te vragen!
Ik zou ook de poli bellen. Toen ik op een poli werkte werd ik wel eens gebeld met zulke verzoeken en was eigenlijk nooit een probleem om te wisselen
Dank iedereen!
Ik ben 1,5 week geleden gebeten door een hond, waarvan de huisarts al zei dat het een kneuzing ging worden. Maar nu is de zwelling nog niet echt minder geworden in die tijd. Nu is het dus helemaal kut dat ik in een proeftijd zit van een nieuwe baan, waarbij ik wel moet lopen. Maar ik weet ook niet zo goed wat nou het beste is: strikt dat been rust laten hebben voor herstel of toch wel bewegen want dat is weer beter voor de doorbloeding. Iemand die daar iets meer over weet? Ik lees en hoor er best wel tegenstrijdige dingen over.
Lijkt me een vraag voor je huisarts, die weet hoe ernstig je beet is. Sterkte!
Er zijn eigenlijk nauwelijks aandoeningen waarbij je strikte rust moet nemen. Bij kneuzingen en spierblessures etc. is het advies eigenlijk altijd belasten op geleide van de pijn.
Mijn dochter van bijna 5 heeft momenteel best veel blauwe plekken waar ik me zorgen om maak. Dus niet alleen op haar onderbenen maar ook op andere plekken zoals bovenbeen, heup, rug, elleboog etc. Ze is wel vrij druk/ruig ontdekkend enzo. Wanneer is het toch verstandig om naar de huisarts te gaan? Ik zou bijv dan wel graag willen weten wat haar trombocyten waarde is (ik hoop eigenlijk echt advies van een huisarts of arts).
Eigenlijk heeft ze verder geen klachten zoals snel bloedend tandvlees of een bloedneus. Dus dan denk ik ook wel weer: zal wel meevallen.
Zal idd wel meevallen als ze geen bloedneuzen of bloedend tandvlees heeft. Heb wel eens een kind gezien wat door (bleek later) leukemie blauwe plekken had, maar dat zag er toch echt anders uit dan âgewoonâ blauwe plekken door lomp spelen, ook veel puntbloedinkjes. Je kan altijd met de huisarts overleggen of een keer bloed prikken mag, maar het is waarschijnlijk wat overdreven.
Ja puntbloedingen heeft ze idd ook niet. Dankjewel voor je reactie.
Is er in het weekend / âs nachts een optie om te bellen als er geen spoed is met je baby maar als je wel advies zou willen?
Als ik HAP bandje luister is het alleen voor levensbedreigende spoed, maar ik zit ook beetje met mân handen in het haar qua enorme hoest en andere ademhaling dan normaalâŠ
Zou bellen als je je zorgen maakt. Iets met ademen kan niet wachten tot maandag lijkt me
Jouw baby is sowieso nog erg jong? Bij koorts onder de 3 maand altijd bellen.
Geen koorts, alleen hele heftige hoest en daardoor andere/gekkige ademhaling. Dronk genoeg vandaag en ook gewoon plas luiers, maar vind het alsnog beetje spannend om zo te gaan slapen⊠slapen lukt hem nu ook niet.