Kinkt idd precies hetzelfde als toen ik galstenen had. Ik zou hiermee naar de huisarts gaan, die kan je doorsturen voor een echo.
@Bailey meh, dank. Ik was er al een beetje bang voor. Ik had goede hoop omdat het eerder 3 weken weg was. Maar vannacht was écht niet te doen. Nu eigenlijk nog niet helemaal.
Ja, dat snap ik. Het is echt vreselijk. Bij mij volgden de pijnaanvallen elkaar steeds sneller op. Mijn galblaas is toen verwijderd en toen de pijn weg was merkte ik pas hoeveel pijn ik eigenlijk had. Voor tijdens zo’n aanval (en nu ook als je nog zoveel last hebt), zou ik paracetamol met ibuprofen oid innemen, dat haalt de scherpe randjes er een beetje af. Sterkte!
Dokter heeft pas volgende week vrijdag plek en ik ga de 15e op vakantie. Heel chill.
Hoe lang heb jij er ongeveer mee gelopen? Ik had alleen nog twee zakjes Coldrex in huis vannacht. Ik ging echt he-le-maal kapot.
Ben net even naar de supermarkt gelopen (woon er boven gelukkig) en heb nu 400 ibu en paracetamol op. Gelukkig nog 3 uurtjes kunnen slapen zo. Pijn is weer helemaal weg.
Heel raar gevoel. Tijdens zo’n aanval denk je echt ‘nou, this is it, joe’ en vervolgens voel je je in principe kiplekker.
Ohja, dat is wel rot! Ik ben geen arts, dus kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat het galstenen zijn, maar dit klinkt wel hetzelfde.
Tussen de 1e en 2e pijn-aanval zat bijna een jaar en daarna kwam het steeds vaker en heftiger, ik denk dat ik na 2-3x naar de huisarts ben geweest voor een doorverwijzing voor een echo die bevestigde dat het galstenen waren. Toen nog zo’n 2 maanden op een operatie moeten wachten, maar dit was wel ruim 13 jaar geleden dus heb geen idee wat de doorlooptijd tegenwoordig is.
De pijn kwam bij mij ook altijd 's nachts en na een dag was de pijn dan wel grotendeels weer weg. Ligt er natuurlijk maar net aan hoe groot die stenen zijn en hoe lang ze in de weg zitten.
Ik hoop voor je dat de pijnstillers goed werken en dat je snel duidelijkheid hebt over waar de klachten vandaan komen, zodat er ook gericht iets aan gedaan kan worden.
Kan iemand mij gerust stellen? Ik slik net iets langer dan een week psylliumvezel capsules van de Holland & Barrett. Nu krijg ik net een mail i.v.m. een terugroepactie, er zit een te hoge waarde aan pyrrolizidine alkaloïden is.
Als ik die stof Google word ik niet echt vrolijk, maar als ik die capsules net een week slik zal dat niet zo’n vaart lopen toch (uiteraard ga ik ze nu niet meer slikken)?
Pff al weken last van mn onderrug en het lijkt wel steeds erger te worden. Tis begonnen ergens rond begin mei, toen ben ik dagelijks gaan sporten. Denk een beetje overdreven achteraf gezien maar conditioneel kon ik dat makkelijk aan. Ik heb een kantoorbaan en veel reizen dus er zijn soms dagen van 12 uur zitten (op lunch na, naar de trein lopen en koffieautomaat). Inmiddels is mn rug zo pijnlijk dat zitten echt nauwelijks meer gaat.
Nu 3x naar de fysio geweest. Die geeft aan onderrug overbelast. Dry needling gedaan de afgelopen twee keren. En nu vanochtend direct toen ik uit bed stapte, ging ik direct door mn rug. Ik weet echt niet meer wat te doen, het is ook zo vermoeiend de hele dag door die pijn. Staan en bewegen ging nog vrijwel pijnloos en nu kan ik naast zitten ook niet meer normaal lopen en staan Heb oefeningen meegekregen van de fysio en die doe ik netjes.
Heeft het zin om de huisarts toch in te schakelen denken jullie? Of kan die nog minder voor me betekenen dan de fysio?
Ik zou hier even lezen!
Thanks. Moest al voor iets anders naar de huisarts dus heb het toch benoemd. Lees ook wat tegenstrijdige dingen in het stukje. Loop er in ieder geval al langer dan een maand mee rond en de klachten lijken alleen maar erger te worden dus mag gelukkig langskomen. Ook voor een bult onder mn huid op mn bovenarm. Denk echt direct de meest enge dingen
Koelen en hormoonzalf
Ik zit sinds vanochtend aan de prednison vanwege een verwaarloosde luchtweginfectie.
Kan het kwaad als ik vanavond naast de prednison een oxazapam neem?
Ben tevens vanochtend uit de nachtdienst gekomen en doodmoe nu. Ben bang anders niet te kunnen slapen vanwege de benauwdheid/hoesten
Heeft iemand ervaring met het wisselen van arts in het ziekenhuis? Ik heb helaas te maken met een botte lul die niet kan communiceren en die man geeft me meer stress dan zorg…
Nu wil ik graag een andere arts bij dezelfde poli maar durf het hem niet te vragen. Maar kan met een rondje googlen ook niet vinden hoe je kunt veranderen?
Bij de balie aangeven?
De poli bellen en het uitleggen vrees ik. Zo heb ik het tenminste gedaan toen mijn vader de grootste knuppel ooit trof (hij was niet meer in staat dit zelf te doen.)
Ik ben wel eens gewisseld en dat heb ik toen aangegeven bij m’n eigen arts. Maar ik werd toen nog behandeld door de anios (die ook een botte hork was) en wilde gewoon graag naar haar supervisor maar dat leek haar zelf ook al een beter idee op dat moment want volgens mij wist zij ook niet wat ze met me aan moest. Maar anders inderdaad de poli bellen een goede optie denk ik?
Waarom reageer ik al 2x op Lula
Je kan de poli bellen om het te vragen!
Ik zou ook de poli bellen. Toen ik op een poli werkte werd ik wel eens gebeld met zulke verzoeken en was eigenlijk nooit een probleem om te wisselen