Het grote medische vragen-topic #3

Zou bellen als je je zorgen maakt. Iets met ademen kan niet wachten tot maandag lijkt me

2 likes

Jouw baby is sowieso nog erg jong? Bij koorts onder de 3 maand altijd bellen.

1 like

Geen koorts, alleen hele heftige hoest en daardoor andere/gekkige ademhaling. Dronk genoeg vandaag en ook gewoon plas luiers, maar vind het alsnog beetje spannend om zo te gaan slapen… slapen lukt hem nu ook niet.

2 likes

Ik zou wel bellen, dan doen zij triage. Meer ook omdat jouw baby nog jong is.

4 likes

Ja hoor, ik heb ook wel eens telefonisch overlegd met de HAP ā€˜s nachts voor m’n kinderen. In mijn ervaring denken ze goed mee en snappen ze echt wel dat je niet zomaar belt. Bij mij was het beide keren niet nodig om langs te komen en konden ze me gerust stellen door uit te leggen waar ik op moest letten en wanneer ze ons wel graag wilden zien.

3 likes

Geen huisarts van wacht?

Nee hebben we niet…

@Sproetjes @DelilahBard heb intussen gebeld en ze hebben even met videoverbinding meegekeken. We krijgen advies om even in de badkamer te gaan stomen, als dat niet helpt terug bellen. Heel fijn dat ze zo konden helpen!

22 likes

Super fijn dat dat zo kan! Hopelijk helpt het stomen in de douche en ademt je kindje snel weer rustiger!

Levensbedreigende spoed is toch gewoon 112? En HAP voor dingen die niet kunnen wachten tot na het weekend/volgende ochtend, maar niet per se levensbedreigend.

Goed dat je hebt gebeld en ze je konden helpen. Hopelijk gaat het snel beter.

7 likes

Dat zeggen ze toch wel op het bandje… daarom had ik al weer 3x opgehangen :pensive: wilde ook niet verkeerd bellen. Ademhaling is nog niet wat het was, maar wel al iets minder heftig.

Man, waarom gebeurd zoiets altijd snachts of in het weekend.

1 like

Officicieel is op de huisartsenpost een huisarts die dienst/wacht heeft. Per regio hebben dan verschillende huisartsen dienst.

Hoe gaat het nu @Blush ?

2 likes

Het leek beter te gaan en toen heeft hij zelfs even geslapen, maar zodra hij in z’n slaap hoest maakt hij zichzelf wakker en is het huilen… en door dat huilen wordt het ademen ook weer onrustig. Je ziet z’n gezichtje vertrekken na het hoesten, echt heel sneu :frowning:

We kijken het even aan deze ochtend!

Niet schromen weer te bellen als het weer slechter gaat. Met zulke kleintjes mag dat.
Sterkte, is altijd zo sneu om je kind zo te zien.

2 likes

Misschien keelpijn? Geef je al paracetamol? Anders misschien nurofen erbij als hij daar al oud genoeg voor is? Ik heb ook altijd het (niet op wetenschap gebaseerde) gevoel dat thijmsiroop helpt tegen hoest en keelpijn, weet niet of hij dat al mag?

2 likes

Is ze soepel in gewrichten, of onhandig misschien? Snel blauwe plekken kan ook iets met hyper laxiteit zijn.

1 like

Hij is 4 maanden! Ik wil morgen proberen een afspraak te maken bij de huisarts, nog even een paar ogen om te checken. Alleen is dat op maandagochtend nog onmogelijker dan een loterij winnen, maar we gaan het zien :crossed_fingers:

Net gewoon de fles gedronken en nog steeds geen koorts. Wel wat huilerig maar dat snap ik ook, arm ding.

Nou ik ga er vanuit dat je met zon kleintje een spoedplek krijgt dus zou me daar geen zorgen over maken. Gewoon bellen en zeggen dat je langs wil komen.

2 likes

Er doorheen komen is op maandag al een opgave, maar ik ga het gewoon proberen

1 like

Tipje: bel niet meteen om 8 uur, maar net iets later. Dan heeft de eerste hoos al gebeld.

Beterschap met de kleine!!

2 likes

Ja maar dan zijn de meeste plekken voor die dag toch ook al vergeven…

2 likes