Het grote medische vragen-topic #3

Daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor. Al weet ik als leek niet wat er allemaal achter zit en dan is het wel fijn als ze het van te voren aangeven inderdaad.

Sowieso fijn als je niet meer daarna naar de apotheek hoeft. Met al die watten in mijn mond vond ik dat niet echt een chille ervaring haha.

1 like

Hahaha ja ik kan me het helemaal voorstellen :weary: sterkte! Vooral het schema hierboven aanhouden

5 likes

Ah gelukkig is het voor mij al een paar jaar geleden. :hugs: @Sanseveria moet nog binnenkort

1 like

Bijna 2 weken geleden heb ik een curretage gehad. Bloedverlies is gestopt sinds maandag, maar begint nu weer. Moet ik hier nu wat mee? Lijkt wel oud bloed, en t is niet veel
 neem aan dat t nog geen menstruatie kan zijn.

We gaan een weekend weg en ik dacht dus dat zwemmen wel weer kon aangezien ik al een aantal dagen geen bloed meer verloor

Ik heb net 15min geleden 1000mg paracetamol op tegen menstruatiepijn. Mocht dit invoelde helpen mag ik dan nog FĂ©minax erbij? Of pas over paar uur?

1 like

Mag meteen.

1 like

Ik denk dat je dit even aan een professional moet vragen.

2 likes

Je kunt de dienstapotheek bellen en zeker met je fludrocortison is het wel belangrijk om te weten hoe en wat (afhankelijk van je indicatie waarom je het gebruikt).

3 likes

Ik heb me verbrand aan een vuursteen (van zo’n lampe berger geur ding). Er is echt een dun laagje huid weg :cold_sweat: Hoe kan ik dit het beste verzorgen? En hopelijk geen litteken krijgen al vrees ik daar nogal voor



ec

Doorverwijzing vragen voor kno arts, zij kunnen veel verder in je oor kijken dan een huisarts. En vaak kun je bij de poli meteen een gehoortest doen.

2 likes

Met een vet gaasje afdekken en dan een eilandpleister.
Zo doen wij het vaak in de wijk

3 likes

Ik heb afgelopen week een paar spider naevi laten laseren en ik moet nu de komende weken zo veel mogelijk zonlicht vermijden. Ook zonnebrandcrĂšme werd afgeraden i.v.m. het afsluiten van de huid. ‘Gewoon’ zon vermijden dus. Maar ja, hij brandt best fel nu, en ik moet toch m’n hond uitlaten (die niet in 5 min klaar is) enz. Is het een goed idee als ik dan toch maar crĂšme gebruik en het daarna afspoel? Of kan dat uitlaten nu eigenlijk Ă©cht niet en moet 'ie beter naar de oppas?

Toen ik niet in de zon mocht na een laserbehandeling vroeg ik iets soortgelijks (moet toch op de fiets naar werk) en toen was dat volgens de dermatoloog wel oke, zolang ik maar niet actief op het terras in de zon ging zitten ofzo. Als je het kan vermijden doen, maar je hoeft ook weer niet weken binnen te zitten met de gordijnen dicht was de strekking toen bij mij. Zou zoveel mogelijk bedekken met kleding en als het in je gezicht zit miss een hoed op?

3 likes

Inderdaad zo een vet gaasje zou ik doen zoals @Flopsyunicorn zegt, hebben ze bv. van Jelonet.

1 like

Als ik om 15:30 400mg ibuprofen heb genomen, mag ik dan vanavond rond 22:00 naproxen innemen? Heb geen ibu meer in huis, maar wel Aleve

1 like

Ibuprofen en naproxen is allemaal van tzelfde type medicijn, mag je 3x verdeeld over de dag. Dus zou minstens 6-8 uur ertussen laten, ip zou je voorstel dan dus kunnen ja

2 likes

Wat vervelend zeg! Ik zou zeker de arts even bellen, die kan je vraag beter beantwoorden

Misschien een pleister erop plakken? Dat deed ik op een litteken die er net zat en ik naar Azië ging haha. Maar volgens mij zit het hem er meer in dat je niet gaat zonnebaden, daglicht tijdens een wandeling voor 20-30 minuutjes is wel te doen.

1 like

Wel een goed idee. Alleen zou ik er dan 4 moeten plakken :thinking:

Maar goed. Ik hoef dus niet te panikeren om m’n uitlaatrondjes
 Het voelt zo zomers opeens!

1 like

Bestaat er eigenlijk een medicijn tegen misselijkheid bij de drogist? Zoals paracetamol bij hoofdpijn etc?

Ik vind misselijk zijn echt het naarste wat er is
 niet eens het evt Overgeven maar echt misselijk zelf zijn.

Volgens Google kom ik dan bij metoclopramide terecht maar dat is op recept en echt meer bij chemo en operaties.

Thanks

3 likes