Het is gelukkig weer over!
Tegen normale misselijkheid ook? Ik dacht dit alleen bij echt reisziekte
Verse! Gewoon een stukje gember schillen en in kleine stukjes snijden, kokend water erover en even laten trekken. Werkt voor mij goed.
Ik slikte het voor de zwangerschapsmisselijkheid op advies van de huisarts. Je kan er wel moe van worden en je mag dus niet autorijden.
Yes ken het. Drink het veel. Maar nooit echt bij misselijkheid perse gedronken. Ideaal. Onthou het
Zakje is ook prima hoor, maar ik denk niet dat Pickwick pure gemberthee heeft zonder iets anders erbij, anders prima. Ik gebruik het zelf van piramide of Yogi oid. En vers is altijd goed natuurlijk.
Ik heb een keelontsteking of luchtweginfectie denk ik, ik hoest vieze brokken op het voelt als glas.
Mijn pcm schema is goed maar echt accepteerbaar wordt het niet.
Morgen organiseer ik een paasbrunch die ik eigenlijk door willen laten gaan. Iemand tips waardoor ik me beter ga voelen?
Naast paracetamol ook goed in de ibuprofen? Als pcm niet genoeg helpt is dat de volgende stap. Verder misschien trachitol of strepsils? Niet handig als je lekker wil eten maar haalt de pijn maybe wel weg.
Ik moet de hele dag en nacht zo’n beetje hoesten. Het is een droge vastzittende hoest. Heel vervelend en irritant. Wat helpt hier nou echt goed tegen? Kreeg op dit forum de tip iets met fluimicil erin maar deze werkt helaas niet en word er helemaal gestoord van.
Ik weet dat longartsen en het bewijs 50/50 verdeeld is op gebied van flumicil en de werkzaamheid.
Codeine werkt het beste of
Eventueel Noscapine drank proberen
Is je hoesten spontaan begonnen of naar aanleiding van een luchtweginfectie?
Dit fluimicil is meer bedoeld voor het geval je idee hebt dat er echt slijm vast zit en om het ophoesten daarvan te helpen.
Dank je wel! Voor zover ik weet heb ik geen luchtweginfectie. M’n dochter heeft me dit keer aangestoken. Heb mezelf al een paar keer getest op corona en die is negatief.
Ik ga straks bij Kruidvat kijken naar medicatie met jouw tips.
Oh maar je bent wel soort van verkouden? Dat verklaart het hoesten wel.
Codeine is helaas alleen op recept
Dat hoestdrank is wel verkrijgbaar in de drogist. Beterschap!
Ja geen neusverkoudheid maar wel hoesten dus. Ok dan zoek ik een drankje, dank je wel!
Fluimucil schijnt dan wel weer te werken bij een verslaving aan cannabis.
Ik moet weer vaker lang achter een bureau zitten en ik krijg dan tegen het einde van de dag zo’n zeurende pijn in mijn (onder)rug en schouders. Denken jullie dat dit aan een fout postuur ligt of eerder dat m’n lichaam het gewoon niet meer gewend is en moet getraind worden?
En wat kan dan helpen buiten de vanzelfsprekende dingen als goeie bureaustoel en bureau? Misschien toch specifiek meer rugtraining doen bij het sporten? Of bepaalde stretches? Heeft iemand ervaring met van die braces voor je rug te trainen, werkt dat? Ik bedoel niet zoals een korset voor waist training trouwens!
Ik denk eerder dat je dan gewoon geen goede stoel hebt. Heb je een stoel die door de arbo is goedgekeurd om zoveel uren op te zitten? Mijn bureaustoel op werk is bijvoorbeeld gekeurd om 8 uur op te zitten en daar heb ik nooit last van mijn rug, maar wel als ik thuis aan de eettafel werk.
Je bouwt nauwelijks slijmvlies op met een hormoonspiraal, maar je kan zeker een cyclus hebben ‘door de spiraal heen’. Ik kreeg dat ook na 3 jaar ongeveer. Misschien heb je lokaal wel de hormonen die voor de kramp zorgen maar geen slijmvlies om te verliezen. Ik zou me geen zorgen maken, maar als jij je er niet goed bij voelt zou ik even langs de huisarts.