@Pandabeer merci nog voor de tip van het oog dichtplakken! ik heb het vorige week gedaan en dit weekend niet om te vergelijken en het maakt daadwerkelijk een gigantisch verschil
Nog een vraagje i.v.m. mijn blaasontsteking. Ik ben in de war hoe lang ik de antibiotica moet blijven nemen.
De instructies van de dokter zijn â3x/dag voor 5 dagenâ (zo staat het ook op het pillendoosje). Mijn eerste pil was donderdagnacht. Dan heb ik er vrijdag 3 genomen, zaterdag 3 enzv. Dus ik zou denken dat dinsdag de laatste dag is. Maar de dokter zei erbij âdus je moet blijven doornemen tot woensdagâ. Maar dat zijn 6 dagen? Zou de dokter zich van dag vergist hebben? Ik kan hem niet opbellen want het was een random dokter van wacht in het ziekenhuis (geen idee hoe hij heet), niet mijn eigen huisdokter.
Indien toch tot dinsdag - moet ik er dinsdag dan 3 nemen of 2 (omdat de eerste pil al donderdagnacht was)?
PS. Er zitten veel meer pillen in het doosje dan aantal dagen, dus daar kan ik niet op afgaan.
Ik zou die laatste dag ook volledig afmaken.
Die ene pil extra kan geen kwaad.
Die woensdag extra is dan wel weer raar.
Bedankt!
Is tot en met dinsdag lijkt me! Dus volgens mij bedoelen jullie hetzelfde. Beterschap.
Welke pijnstillers werken het beste tegen darmpijn?
Ik heb twee dagen een pleister op mijn scheenbeen gehad, ongeveer 10 dagen geleden die pleister eraf gehaald maar zie de afdruk nog steeds. Het is niet rood/jeukend/geĂŻrriteerd dus ik weet niet of het echt pleisteruitslag is maar ik krijg het ook niet weg onder de douche. Ook veel ingesmeerd met bodylotion/zonnebrand de afgelopen dagen maar de afdruk is still going strong. Absoluut geen big deal, maar ik vind het zo gek aangezien ik altijd dezelfde pleisters gebruik en dit nooit heb normaal gesproken. Iemand nog tips om mijn been pleisterafdrukvrij te krijgen?
Probeer het even met olie, volgens mij gebruikte ik arichideolie toen ik klinische werkte. Waarschijnlijk kan alles wel.
ik heb vandaag mijn laatste bloedonderzoek even uitgeplozen (twee maanden geleden) omdat ik me bedacht dat ik dit gewoon in een portaal kan terugkijken en de huisarts voor niets had gebeld
nu zie ik dat mijn triglyceriden het dubbele zijn van de aanbevolen maximale hoeveelheid, moet ik me zorgen maken? als ik google kom ik iets tegen dat het vaak samenhangt met te hoge cholesterol die wel gewoon goed is en er risico ontstaat op iets met de pancreas? Ik heb ook iets te hoog urinezuur blijkbaarâŠ
Ik heb iets vergelijkbaars op mijn kuit, dat heb ik een keer laten onderzoeken bij de huisarts en was een ouderdomswrat (ik was toen 20 ofzo haha surprise), zit er nu nog steeds en kan geen kwaad. Ik had het weg laten halen bedenk ik me nu (cosmetisch) maar het is teruggekomen
Was je nuchter op het moment van prikken? Triglyceriden zijn enorm afhankelijk van wat je op dat moment/uren daarvoor gegeten hebt, als de overige cholesterolwaarden goed zijn zegt het vooral iets over je laatste maaltijd. Dingen met je pancreas krijg je over het algemeen pas bij triglyceriden van >10 ofzo (in mijn ziekenhuis, en dan is de normaalwaarde iets van lager dan 3 uit mijn hoofd?), dat haal je niet zomaar.
merci! ik was niet nuchter idd, helemaal niet aan gedacht omdat het bij dat ook niet vermeld stond (bij suikers wel)
De richtlijn is eigenlijk om dat af te bouwen en te vervangen door een minder sterk middel. Maar misschien is dat geen optie. Heeft een dermatoloog dit voorgeschreven voor de lange termijn?
Als het op lange termijn gebruikt moet worden zie ik vaak dat er gekozen wordt van maandag tm donderdag dermovate te smeren en op de overige dagen een vette creme ofzo.
Ik smeer zelf al jaren Dermovate op lange termijn. Ik heb een smeerschema van de dermatoloog gekregen: 4 dagen wel, 3 dagen niet e.z.v.
Ik zou het wel alleen doen als je dat ook met de dermatoloog hebt afgesproken, want het kan de huid erg dun maken
Je mag mij wel dmâen, ik heb er ervaring mee
Zijn hier mensen die âervaringâ hebben met epilepsie? Dan wel doordat je het zelf hebt, werkzaam bent met mensen met epilepsie of iemand kent met epilepsie?
Ik heb een aantal vragen, maar ook zorgen en kan er, naast de neuroloog, bij niemand mee terecht eigenlijk.
Heb een vriendin met eilepsie en een client met epilepsie. Weet er niet suuuuper veel van, maar wellicht wel wat je wilt weten
Bedankt voor je reactie. Als ik alles rustig overdenk zijn het meer zorgen dan specifieke vragen. Ik weet dat epilepsie in meer of mindere mate voor kan komen. Onze dochter heeft een genmutatie, epilepsie is 1 van de symptomen. Tot nu toe denken wij dat ze wel eens een aanval heeft gehad, maar ze lijkt de laatste tijd te veranderen in haar gedrag en gezondheid. Nu krijgt ze binnenkort een EEG en een MRI en zullen we van de neuroloog ook wel antwoorden krijgen. Ik ben alleen bang voor de toekomst. Kan epilepsie erger worden of juist verminderen / verdwijnen? Is er goed en veilig te leven met epilepsie? Sorry voor het misschien warrige verhaal, het maakt me verdrietig en zou graag positieve verhalen willen horen.
Volgens mij heb je idd veel vormen en mate van epilepsie dus misschien is het niet te vergelijken maar dit is wel een positief verhaal, dus wil hem wel met je delen: Mijn vader heeft epilepsie vanwege niet-aangeboren hersenletsel sinds 2005. Hij heeft iets van 4 aanvallen gehad, na de 1e heeft hij medicatie gekregen en het duurde even voordat dit goed ingeregeld was. Nu is hij al ongeveer 15 jaar aanval-vrij! Hij is wel strict met zijn medicatie en drinkt geen alcohol (dit leek de aanval te triggeren) maar hij heeft er verder helemaal geen last meer van en hij kan er dus prima mee leven.