Hm ik herken me niet in de rest van de symptomen maar ik zal het onthouden voor als ik andere klachten krijg.
En begint het allemaal vanzelf als je gewoon op de bank zit of begint het als je iets aan het doen bent? Ervaar je hartkloppingen/bonzen of een onregelmatige hartslag?
Heb je pas corona gehad?
In die eerste zie ik een enkele overslag (blauwe streepjes, onschuldig), en een soort zaagtandpatroon (rode streepjes) wat helemaal los staat van de qrs-complexen, die worden er ook niet door beĂŻnvloed lijkt het, want die lopen gewoon op hun eigen ritme door. Wat het precies is kan je op 1 zoân afleiding eigenlijk niet zeggen, maar ik vermoed haast dat het signaal niet uit je hart komt, ik vraag me af of hij storing oppikt uit iets anders (ademhaling? andere elektronische apparatuur?). De snelheid is op de bovenste regel wel ongeveer 120/min, maar onderaan ongeveer 50-60/min, dus dat gemiddelde wat bovenaan staat klopt niet, ik denk dat hij die zaagtanden meetelt.
Op het tweede strookje zie ik vooral heel veel storing, misschien door beweging oid, heb je last van trillen? En een enkele overslag, maar dat is dus onschuldig.
Ik zou echt niet teveel uitgaan van een ecg van een smartwatch. Sowieso heeft het geen zin om je ecg met die van iemand anders te vergelijken omdat het van zoveel dingen afhankelijk is. Dat is echt appels met peren vergelijken.
Bij jouw klachten ben ik ook nog benieuwd naar je bloeddruk en ook of je klachten erger worden als je net op staat. Kan namelijk ook wel passen bij een wat krappe bloeddruk (waarbij je hartslag dan vaak omhoog gaat om te compenseren). Ben het wel eens met wat eerder genoemd is dat het wel te overwegen is eens een 24-uurs ecg te maken. Zeker als je je zorgen blijft maken zou ik dat met de huisarts bespreken.
Ik zou alleen niet teveel hoop leggen op dat daar 1 oplossing of duidelijke oorzaak uit gaat komen, het is meer om uit te sluiten of er niet minder vaak voorkomende hartritmestoornissen oid zijn. Meest waarschijnlijk is de uitkomst dat je van jezelf een hogere hartslag hebt, zonder duidelijke oorzaak (al moet de indruk van stress idd niet onderschat worden) en dat dat als het veel last geeft symptomatisch behandeld kan worden: en dat doe je dan inderdaad vaak met een betablokker.
(wel even benieuwd naar je zin âdoor iemand die door een stethoscoop een verhoogde hartslag constateerdeâ. Wat is daar mis mee? Veel directe manier om je hartslag te horen ga je niet vinden haha)
@Merel love this, altijd goed weer even een update in ecg-interpretatie te krijgen haha (ecgpedia is my bff)
Lijken mij ook warmtebultjes, maar 0 verstand verder van. Mijn kinderen hebben ook vaak warmtebultjes en dit lijkt er wel op.
Dat hoop ik, dan is het iig niks geks en verdwijnt het ook wel weer
Iemand bekend met opgezwollen ogen door allergie?
Ik heb er nu al maanden af en aan last van, voel het opkomen, begint beetje te jeuken en na een paar uur/een nacht, is het dik, rood, pijnlijk en jeukt.
Het enige wat een beetje lijkt te helpen, is prednison. Dat had ik nog liggen van een aantal jaar terug toen ik heftige netelroos had met ook opgezwollen delen.
Dokter nu heeft al allerlei oogdruppels en neusspray voorgeschreven en aantal pillen, maar niets helpt voldoende.
Kan ik aandringen op een allergie test? Zou zo graag de oorzaak willen weten. Maar bovenal wil ik vooral van deze ogen af, word er echt gek van. Al keer ziek moeten melden op werk.
Oh ik heb trouwens hooikoorts, allergisch voor geen idee welke soorten pollen en bomen. Maar heb nog liever een dichte neus en jeuk dan dit.
Klinkt een beetje als angiooedeem, is dat wat je dokter ook gezegd heeft? En sliik je nu nog antihistamine? En in wat voor dosis?
Ik heb chronische spontane urticaria waarbij ik ook angiooedeem heb aan mân ogen en dat klinkt wel als wat jij beschrijft. In overleg met je arts mag je daarvoor een hogere dosis antihistamine nemen (ikzelf neem nu 4 pilletjes per dag ipv 1). Snap je frustratie wel helemaal, van niet weten waar je allergisch voor bent, ik weet zelf ook niet wat mân klachten uitlokt, terwijl ik flink belemmerd wordt door mân ziek zijn.
Een allergietest an sich gaat je niet verder helpen, daar zit geen behandeling aan vast. Als dit het seizoen is dat je hooikoorts klachten hebt, is dat graspollen. Maar welke pollen het zijn maak niet echt uit, je kan ze toch niet opeens gaan vermijden. Het zweeft toch wel in de lucht. Als je vooral in je bed klachten hebt, kan dat ongeacht het seizoen huisstofmijt allergie zijn. Of je klachten door allergie komen is uiteraard niet 100% zeker, maar als antihistamine druppels helpen (al dan niet voldoende) lijkt het daar wel op.
Ik zou teruggaan naar de huisarts. Als die al meerdere opties geprobeerd heeft en jij wanhopig bent, zal zij/hij waarschijnlijk toch wel neigen naar een verwijzing.
Thanks voor je antwoord.
Het komt overal en nergens op, thuis, op werk, buiten, in de avond of overdag.
Het enige wat soms lijkt te helpen is als ik in de nacht ermee wakker word, dan 3 pillen, druppels en paracetamol. Maar niet echt de bedoeling.
Ga ze na mân vakantie maar weer bellen. Zou zo graag willen weten waar ik nou precies allergisch voor ben.
Gebruik je de medicatie al standaard dagelijks, zodat je de de âaanvallenâ mogelijk voorkomt? Dus antihistamine 1x per dag en oogdruppels + neusspray 2x?
Yes⌠ik hoop dat ik op vakantie geen last heb, dan is het iig iets waar ik alleen in NL last van heb.
Nare is dat ik soms echt niet er vanaf kan blijven en dan heel kort krab aan mân oogleden waardoor ze natuurlijk nog roder worden en alle crème doet zeer behalve vaseline dus das mân redding.
Tuurlijk mag je een bericht sturen (sorry lekker late reactie)
Ugh, dat klinkt echt heel naar indd. Hoop indd dat je er op vakantie minder last van hebt! En inderdaad na je vakantie weer terug naar de huisarts en aandringen op verder onderzoek/behandeling.
Ik herken dit, ben nu onder behandeling van een allergoloog, maar het blijft iets lastigs om te ontdekken waar het vandaan komt. Ik voel me altijd een alien als ik er last van heb.
Echt he! Het valt ook zo op, midden in je gezicht.
Sterkte met uitzoeken! Hopelijk levert het wat op
Mijn dochter (4) is gevallen en had een vrij groot gat in haar kin. Mee naar de eerste hulp geweest en ze hebben het daar gehecht. Het verbaasde me dat ze geen oplosbare hechtingen gebruikten, maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben. Nu moeten we alleen maandag terug naar de huisarts om ze te laten verwijderen. Iemand die me kan vertellen wat ik kan verwachten? Ik heb zelf alleen nog maar oplosbare hechtingen gehad. Mijn dochter raakte tijdens de procedure zo in paniek dat ze bij het verdoven gestopt zijn en haar eerst een soort slaapdrank hebben gegeven. Hier viel ze niet van in slaap maar ze leek wel stoned/dronken en ze vond opeens alles best
Maar ik ben dus een beetje bang dat het verwijderen een klein drama gaat worden, neem aan dat dit zonder verdoving is?
Ik weet niet hoeveel verschil er (kan) zit(ten) in uithalen van hechtingen, maar mijn ervaring is dat ik er nauwelijks iets van voelde. Ze knipte de hechting los/eruit met een soort pincetje en dat was het. Inderdaad zonder verdoving. Sowieso geen pijn, eerder een beetje een gek en kietelig gevoel. Was ook echt super snel gebeurd! Nogmaals, geen idee of dat altijd zo gaat. Maar goed waarschijnlijk vind je dochter de omgeving al niks en leg dat allemaal maar uit aan een meisje van 4⌠dus hopelijk gaan ze daar goed mee om en hopelijk valt het haar dus ook mee!
Thanks! Al fijn om te horen dat het geen pijn deed!