Wat zei de ha toen? Ik ben even mn opties aan het bekijken
Ik moest langskomen en toen kreeg ik zo’n zalfje waarmee je dan een lijntje op je onderste ooglid legt. Toen was het binnen 3 dagen helemaal over.
Dankjewel!!!
Ik bedenk met net dat ik al heel lang een korstje op mijn hoofdhuid heb dat maar niet heelt. Ik heb hem zelf ook regelmatig kapot gekrabd maar hij zit er nu al minimaal twee maanden. (Dat weet ik want de vorige keer dat ik bij de kapper was zei ze er iets van.) Nu zit ik me natuurlijk van alles in mijn hoofd te halen en ben ik over twee weken dood. Ik kan helaas vandaag nog niet meteen naar de huisarts.
Het zijn allemaal kleine korstjes op een hoop en er zitten naast opgedroogd bloed ook wat geel/groene korsten op. Kan iemand me geruststellen dat dit niet meteen het allerergste hoeft te betekenen?
Klinkt een beetje als een schimmel op je hoofd. Dat heb ik ook al super lang en als je dat niet behandeld met een speciale shampoo blijft dat ook gewoon zitten bij mij.
De huisarts kan vast een goede inschatting maken van wat er aan de hand is, en je geruststellen! De kans dat het een schimmel of soort eczeem is, is wel echt groter dan dat dit gelijk dodelijk is - al is mijn eerste gevoel ook meestal dat van angst dat er iets ergs is, dus ik begrijp je wel!
Misschien is het een wrat? Ik heb ook heel lang een wrat op mijn hoofdhuid en een keer terug had ik er nog 1 en die heb ik per ongeluk er af gekrabd o____O Maar dat geeft ook veel korstjes en die zitten ook veel op de hoofdhuid, heeft een bepaalde naam… seborroïsche wratten. Misschien is het dit?
Geel groene korsten klinkt als berg
Het zou ook zonder pilletjes en crempjes in een paar dagen over moeten zijn, anders moet ik de dokter weer bellen, dus ik probeer het nu met spoelen koelen en stomen!
Ik heb nu vanalles geprobeerd (stomen, warm doekje, koelen) maar het lijkt alleen maar erger te worden. Echt super irritant.
Huisarts al gesproken?
Ja vanochtend en die zeiden dat er niks aan te doen was. Het is angio-oedeem als ik het goed typ (denken ze). Heb net een cetrizine pilletje genomen en ga proberen het niet meer de hele tijd panisch aan te raken/koelen… hoop dat het niet overslaat naar de rest van mn gezicht
Goh aan 1 oog is wel bijzonder voor angio-oedeem toch? Anyhow het zal idd wel een reactie zijn op iets dus dan helpt cetirizje wel
Ja geen flauw idee ik ben geen expert, ik heb dit nog nooit gehad. Maar het is vreselijk. Hier nog wat beeldmateriaal
Denk de tandarts! En anders gewoon even bellen en vragen aan de tandarts. Ik heb zelf ook een droge mond door medicatie en gebruik daar wel eens een gel/spray voor waardoor mijn mond vochtiger is. Wellicht ken je het al maar wilde het toch even tippen!
Ik herken dit zo, zo zie ik er ook uit 1x in de zoveel tijd, en het enige wat helpt is prednison.
Au! Doet ook pijn lijkt me?
Nee gek genoeg helemaal niet… het jeukt wel een beetje. @Fotorolletje oeii pff ik hoop dat ik er iets eerder vanaf ben dan dat dat nodig is 🥹
Ja zal ik ook zeker doen!!! Dankjewel!!
Kamille fhee op een watje doen en dan deppen. En verder afwachten.