Misschien is het een wrat? Ik heb ook heel lang een wrat op mijn hoofdhuid en een keer terug had ik er nog 1 en die heb ik per ongeluk er af gekrabd o____O Maar dat geeft ook veel korstjes en die zitten ook veel op de hoofdhuid, heeft een bepaalde naam… seborroïsche wratten. Misschien is het dit?
Geel groene korsten klinkt als berg
Het zou ook zonder pilletjes en crempjes in een paar dagen over moeten zijn, anders moet ik de dokter weer bellen, dus ik probeer het nu met spoelen koelen en stomen!
Ik heb nu vanalles geprobeerd (stomen, warm doekje, koelen) maar het lijkt alleen maar erger te worden. Echt super irritant.
Huisarts al gesproken?
Ja vanochtend en die zeiden dat er niks aan te doen was. Het is angio-oedeem als ik het goed typ (denken ze). Heb net een cetrizine pilletje genomen en ga proberen het niet meer de hele tijd panisch aan te raken/koelen… hoop dat het niet overslaat naar de rest van mn gezicht
Goh aan 1 oog is wel bijzonder voor angio-oedeem toch? Anyhow het zal idd wel een reactie zijn op iets dus dan helpt cetirizje wel
Ja geen flauw idee ik ben geen expert, ik heb dit nog nooit gehad. Maar het is vreselijk. Hier nog wat beeldmateriaal
Denk de tandarts! En anders gewoon even bellen en vragen aan de tandarts. Ik heb zelf ook een droge mond door medicatie en gebruik daar wel eens een gel/spray voor waardoor mijn mond vochtiger is. Wellicht ken je het al maar wilde het toch even tippen!
Ik herken dit zo, zo zie ik er ook uit 1x in de zoveel tijd, en het enige wat helpt is prednison.
Au! Doet ook pijn lijkt me?
Nee gek genoeg helemaal niet… het jeukt wel een beetje. @Fotorolletje oeii pff ik hoop dat ik er iets eerder vanaf ben dan dat dat nodig is 🥹
Ja zal ik ook zeker doen!!! Dankjewel!!
Kamille fhee op een watje doen en dan deppen. En verder afwachten.
Heb ik ook al gedaan maar alsnog bedankt
Misschien niet wat je wil horen.
Maar laat het gewoon even rusten.
Door al het proberen met van alles en nog wat kan je juist je huid irriteren en nog erger maken.
Ik zou gewoon even rustig afwachten tot morgenochtend en voor nu niks meer doen afgezien van de voorschriften van je huisarts.
Ja dat was ik voor vanavond ook zeker van plan. Het pilletje heeft helaas niks gedaan. Dank iedereen voor alle adviezen
Heeft iemand een gouden tip voor hoestdrankje of iets anders?
Door de airco op vakantie hebben mijn vriend en ik allebei een vervelende hoest over gehouden (coronatesten zijn nog steeds negatief). Maar we hebben vrijdag de heledag een bruiloft, dus willen er graag snel zo veel mogelijk vanaf zijn.
Bij kriebelhoest: noscapect (hoestdrank) of noscapine (pillen). Edit - volgens mij net andersom of een van de twee is de werkzame stof. In ieder geval dat dus.
Hm het is wel net wat meer dan een kriebelhoest.