Het grote medische vragen-topic #3

Ja leuk is dat he (of nja, interessant). Helaas is hiervoor de evidence wel nog heel erg beperkt!

2 likes

Je kunt wel een goede stoel en bureau hebben, maar heb je hem ook goed ingesteld en zit je er ook goed op? Sta je regelmatig op? Staat je beeldscherm op de juiste hoogte? Ga je tussen de middag en na werk even wandelen?
Dat zijn allemaal dingen die voor mij een groot verschil maken.
En niet iedere goede stoel is ook geschikt voor jou. Ik heb op zo veel plekken gewerkt, maar ik heb pas 1 keer een stoel gehad die echt werkte voor mij.

1 like

Huh, wat bijzonder @keekie is dat om goed af te kunnen bouwen of als een soort Refusal?

1 like

Heb ik nog geen goed antwoord voor.

2 likes

Nee het is tegen de craving! Iets met glutamaat haha. Ik heb het ook wel voorgeschreven, beetje in de categorie ‘baat het niet dan schaadt het niet’ maar niet heel veel resultaat van bemerkt als ik me goed herinner. Maar dat was ook wel in categorie patienten met zeer ernstige langdurige verslavingen van meerdere middelen en ook veel psychiatrische comorbiditeit.

4 likes

Ik denk dat mijn stoel inderdaad wel beter kan, ik ga eerst daar maar eens voor op zoek. Kan iemand al een goeie winkel voor zo’n dingen aanraden?

Ik ben niet met computerwerk bezig maar met handwerk/een kunstproject, vaak nogal klein priegelwerk
met kleine onderdelen en ik kan niet bv een ezel gebruiken. Zijn er andere mensen die iets gelijkaardigs doen en een oplossing hebben om zo ergonomisch mogelijk te werken?

1 like

Ik heb last van mijn linkeroor. Af en toe een scherpe pijn en een soort trilling. Het is zo gek. Ongeveer 2 maanden geleden had ik dit ook maar toen was ik ook verkouden. Nu niet. Het was toen na een week ook over maar nu heb ik het idee dat het we wat meer is. Ik ging natuurlijk googlen en toen kwam ik op tinnitus :weary:

Maar het is zo gek. Soms heb ik er uren geen last van en dan een uur lang wel

Ik heb regelmatig blauwe plekken dus ben wel wat gewoon op dat vlak. Maar gisteren ben ik van de trap gevallen, niet zo heel hard eigenlijk. Bijna direct kreeg ik een blauwe plek op mijn arm maar vandaag is die echt purper/bordeaux? Is dit nog normaal of toch iets meer aan de hand? Het wordt ook steeds pijnlijker.

1 like

Als je geen bloedverdunners slikt is dit echt wel heftig?!

1 like

Wow. Dat is een behoorlijke plek voor zo’n subtiele val. Ik ken dit soort plekken inderdaad alleen van oudere mensen die bloedverdunners slikken.

Misschien eens even bespreken met je huisarts? Gewoon om te checken of alles wel in orde is?

@Hippe_kikker @Axioma Nee ik slik niks van medicatie.
Ik schoof gewoon weg met mijn voet op de trap, wou mijn hand zetten om mijn val wat te breken maar mijn hand schoof ook weg. En zo viel ik op mijn arm. Maar ik vind het inderdaad echt lijken op de blauwe plekken die mijn oma vroeger had :sweat_smile:

1 like

Ik zou inderdaad even laten checken of er niks met je bloedaanmaak of lever aan de hand is (die maakt stollingsfactoren), of misschien heb je een vitamine K tekort wat vrij makkelijk op te lossen is. Want is inderdaad niet normaal om zulke blauwe plekken te krijgen

2 likes

Wat is nu echt jullie holy grail voor
hooikoortsklachten klachten? Cetirizine werkt gewoon niet voor mij helaas

Heb als tiener wel veel van de dokter gekregen op recept, maar nooit echt iets gehad waarvan ik dacht yes, dit helpt echt.

1 like

Welke klachten heb je? Ik heb last van m’n neus en jeukend gehemelte en heb hiervoor Dymista neusspray (fluticason). Deze vind ik heel fijn maar is wel op voorschrift.
Mijn man heeft andere klachten en gebruikt desloratadine pillen (ook op voorschrift). Ik heb die ook gebruikt maar dit hielp niet voldoende.
Het is dus per klacht maar ook per persoon wel verschillend wat het beste werkt.

1 like

Ik gebruik sinds een maand ongeveer de pillen van Jacob Hooy, hooyfree. 1 keer per week 3 pilletjes. Het lijkt redelijk goed te werken en ik word en niet suf van (van alle andere pillen wel). Verder spoel ik iedere ochtend en avond mijn neus met een netipot en wat zout.

3 likes

Bij mij werkt loratadine prima maar dat heb je waarschijnlijk al geprobeerd.

2 likes

Thanks allen!

Ik vind vooral het 100 keer niezen (soms 6 keer achter elkaar), koortsig gevoel en gewoon een loopneus waar ik geen controle meer over heb verschrikkelijk. Ik heb vannacht gewoon propjes in mijn neus gestopt om in slaap te komen. :’)

Jeukoog kan ik nog mee leven door er niet aan te komen. Ik krijg trouwens de laatste jaren ook random jeukbulten in mijn gezicht (rondom ogen, neus en mond vooral).

1 like

Gewoon naar je huisarts gaan voor tabletten en een neusspray. Die zijn wel anders dan wat je bij de drogist koopt. En dan trouw gebruiken en accepteren dat het soms gewoon niet helemaal te onderdrukken is.

Fluticason neusspray!

3 likes

Je moet dan veel hoger zitten met de anti-histamine. Ik heb maanden voor soort gelijke klachten 2 soorten anti- histamine tabletten 2x per dag gebruikt. De allergische reactie moet eerst hard de kop in gedrukt worden en dan langzaam afbouwen. Het beste is om het te bespreken met je huisarts en evt naar de allergoloog te gaan. Daarnaast een goede corticosteroïden neusspray.

5 likes