Het grote medische vragen-topic #3

https://www.kruidvat.nl/natterman-bronchicum-extra-sterk-hoestsiroop/p/48644

Deze bevat codeine en kan je zonder recept kopen.

3 likes

Weet iemand of ik hierbij een biertje mag drinken? Ik ga morgen uit eten voor mn 25e verjaardag :star_struck:

2 likes

Is dat linker een oogdruppel of iets oraals?
Met die antibiotica mag het sowieso, als je dexamethason oraal neemt kun je in combinatie met alcohol wel last krijgen van je maag.

2 likes

Oogdruppels!

1 like

Dan is het geen probleem!

1 like

Dankje!!!

2 likes

Heeft iemand van jullie ooit een chalazion gehad? Zo ja, is het weggehaald door een oogarts of is het vanzelf weggegaan?

1 like

Niet zelf gehad veel patiënt mee gezien. Gaat meestal vanzelf over denk in < 5 % naar de oogarts. Maar als het heel groot of hardnekkig is is het soms nodig om het in te snijden.
Warme kompressen klinkt als iets uit de Middeleeuwen maar het helpt wel goed

1 like

Ik heb het een aantal keer gehad, is vanzelf weg gegaan

1 like

& @NurseBetty oke dat is heel fijn om te horen! Door met de warme compressen dus :smiley: werd al onpasselijk van het idee dat er in m’n ooglid gesneden zou gaan worden

3 likes

Doe je toch ff zelf in de spiegel

3 likes

Ik ben meer van het beschouwende

2 likes

Bij mij is het wel weggehaald door een oogarts, omdat het dus niet wegging uit zichzelf.

Viel bij mij alles mee. Verdoving voelde ik nauwelijks, ingreep was niet vervelend en de nasleep stelde eigenlijk ook niks voor. Had alleen een hele tijd geen wimpers meer op die plek, maar zelfs dat is weer terug.

Het idee vond ik in ieder geval 100x onprettiger dan de hele ingreep bij elkaar.

3 likes

Haha, vooral je laatste zin klinkt goed! Dankjewel :smiley:

4 likes

Wel hè haha, dat geeft de burger moed.:sweat_smile:

2 likes

Ik ben weer genezen

53 likes

Wauw, wat fijn! Dat is nog best snel gegaan gezien de heftigheid…

1 like

Ja het was echt een paar uur na de eerste antibiotica al minder aan het worden

2 likes

Ik kom nu heel dom over.

Maar klopt het dat je aspirine maar om de 6 uur mag in tegenstelling tot een paracetamol die om de 4 uur mag.

2 likes

Je mag paracetamol absoluut niet elk uur maar max 4 maal per dag 1000 mg. Minimaal 4 uur tussen 2 giften.

1 like