Bedankt!
Waarom is een injectie slecht of raad je het af?
Bedankt!
Waarom is een injectie slecht of raad je het af?
Omdat injecties in pezen echt laatste redmiddelen zijn en niet eerste behandelingen. Google maar eens, veel slechte ervaringen. Ik had ooit RSI en de eerste arts wilde meteen beginnen met een corticosteroïden injectie. Een fysio hielp mij er in een aantal maanden en alleen een spalkje ervan af.
Ik had dat vroeger al soms maar nu elke keer, na/tijdens de seks verlies ik bloed. En de meest recente keer ook best wat veel. Het lijkt echt bloed en geen bloed zoals bij een menstruatie.
Ik heb geen pijn tijdens of na de seks. Ik heb in februari een uitstrijkje laten maken en dat was allemaal ok. Ik ben hiervoor bij de dokter geweest en zij kon er ook niet echt een verklaring voor geven, behalve dat ik het in de gaten moet ouder en anders na een half jaar weer een uitstrijkje moet laten maken. Dat zou nu wel kunnen bedenk ik me.
Heeft iemand toevallig nog andere ideeën hoe dit kan? Mijn sekspartner vindt het los van dat het voor mij vervelend is gelukkig niet erg. Maar vind het toch gênant en vervelend en zou graag seks willen hebben zonder erna steeds te bloeden. En vind het ook wel een beetje eng.
Ik zou hier even lezen! Ik verlies bloed uit mijn vagina na de seks | Thuisarts.nl
Staat wss niks nieuws in dan. Wel balen dat de huisarts niet echt moeite deed voor een oorzaak…
Sorry een grote ergernis op dit forum: ik was niet helemaal duidelijk misschien. De huisarts heeft inderdaad in mijn vagina gekeken en gevoeld. Ook heb ik een soa-test gedaan die negatief was. En ze zei dat het door de condooms kon komen maar die blijf ik graag wel gebruiken. Dus ze heeft wel gekeken en meegedacht maar kon niet echt een oorzaak vinden.
Ahhh excuus.
Nee dan moet jij geen sorry zeggen
@Ovenschaal ik zal de huisarts nog eens bellen voor een afspraak.
Je zou nog kunnen vragen of je een gynaecologische echo kan krijgen. Soms zit er dieper in de baarmoedermond (en dus niet te zien met t blote oog) een poliep die kan irriteren tijdens t vrijen. Als je echo helemaal normaal is dan zal t wel een klein bloedvaatje zijn wat af en toe open gaat? Vervelend wel zeg.
Ik had dit toen in al lang anticonceptie gebruikte, was het baarmoederslijm heel dun en gevoelig geworden ofzo. Dus heel onschuldig. Er zijn toen wel eerst drie of vier soa testen gedaan, ze konden maar niet geloven dat ik geen chlamydia had blijkbaar en kwam steeds bij een andere arts assistent ofzo Zou een verwijzing naar een gynaecoloog vragen zodat die goed kan kijken wat er is.
@ZusjevanJoost Ja dit heb ik gehad, het was nog niet eens echt een poliep maar kleiner dan dat (weet niet meer hoe de gynaecoloog het precies noemde), maar zorgde dus wel voor bloedverlies. Het was ook heel lastig te zien omdat het zo klein was. Ik zou een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog.
Dank jullie wel allen voor het meedenken! Ik ga vanmiddag een doorverwijzing vragen.
@ZusjevanJoost ik had ook vaak bloedverlies na seks en daar kon ook geen verklaring voor worden gevonden door HA. Heb toen doorverwijzing naar gynaecoloog gekregen en ik bleek toen een ectropion te hebben. Dit kon met een hele kleine ingreep verholpen worden en heb nu nergens last meer van!
Ja! Ik had veel klachten dat voedsel bleef steken in mijn slokdarm en toen is er scopie gedaan. Daaruit bleek dat mijn slokdarm heel erg ontstoken was door het maagzuur en mijn maag ook iets omhoog geschoven was. Met de medicatie is het over het algemeen redelijk goed onder controle te houden.
Oja dat kan natuurlijk ook nog, want al je organen verschuiven natuurlijk tijdens de zwangerschap! Fijn dat het voor jou duidelijk is nu!
Ik kreeg bij mijn eerste pols peesontsteking direct een injectie erin, van de huisarts notabene… (hielp overigens wel, tijdelijk)
Iemand een wondermiddel tegen eczeem (tenminste denk dat dat het is)? Dit zit echt al jaren op m’n enkel naar normaal is 't lichtrood en droge huid, maar nu is 't opeens dikker en roder geworden en het jeukt heeeeeeel erg. Ben er paar jaar terug voor bij de huisarts geweest en die zei “vet houden” maar dat helpt niet bepaald
Misschien nog een keer terug gaan naar de huisarts er mee? Het enige wat bij mijn eczeem werkt is van die hydrocortison zalf, maar die moet de huisarts voorschrijven. Al die eczeem crèmes van drogisterijen deden niks verder bij mij.
Same!
Is hier iemand die geholpen is door de huisarts aan een ingegroeide teennagel? Ik heb de afgelopen jaren hier steeds af en aan last van, bij beide grote tenen. Mijn nagels groeien heel bol dus met een klein beetje verkeerd knippen is het alweer raak. Ik wil er eigenlijk voorgoed vanaf Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen.
Ik! Is al wel heel lang geleden maar nooit meer teruggekomen. Nu was mijn huisarts wel van; in 1 goed goed doen.
Ik vond ‘t wel te doen qua ingreep. Ik weet niet of je specifieke vragen hebt?