Even een update: Excedrin werkte beter, dus wellicht ook een tipje voor anderen!
Excedrin is een lifesaver. Enige wat voor mij echt helpt bij migraine en spanningshoofdpijn.
Fijn dat het helpt!
Ken je die spijkermat nog die twee jaar geleden een forumtrend was? Als ik gedurende een periode slecht slaap ga ik elke avond voor het slapengaan een kwartier op die mat liggen. Ik slaap daarna bijna altijd door tot de wekker. Dus wellicht is dat nog het proberen waard?
Dat was net voor mân entree hier denk ik, maar ik ga daar eens naar kijken! Dank voor de tip!
Excedrin!
Iemand hier ervaring met melkachtige afscheiding uit de borst?
Ik heb er nu al enkele maanden last van. Ben inmiddels bij de huisarts geweest, en heb een echo en een bloedonderzoek gehad. Echo van mijn borst was goed. Uit bloedonderzoek is gebleken dat mijn prolactine gehalte iets verhoogd is. De waardes weet ik niet precies. Aangezien ik er al zoân ruim 4/5 maanden last van heb, heb ik in overleg met de huisarts ervoor gekozen om verder onderzocht te worden door het ziekenhuis. Nu heb ik een verwijzing gekregen. Ik heb gevraagd wat de oorzaken kunnen zijn, en zij had het over een goedaardige hypofyse tumor. Ik moet zeggen dat ik er toch meer mee in mijn hoofd zat dan dat ik in eerste instantie dacht. Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die in ditzelfde traject hebben gezeten, en wat er bij jullie uit de onderzoeken zijn gekomen. En of er misschien andere oorzaken kunnen zijn voor het verhoogde hormoon.
Yep, ik heb het zelf gehad na mân eerste zwangerschap ondanks al lange tijd gestopt te zijn met borstvoeding. Mân menstruaties waren daar ook iets bij ontregeld. Mân prolactine waarde was ook iets verhoogd en heb toen een MRI scan van de hersenen gehad om op zoek te gaan naar en eventuele hypofyse adenoom. Deze was gelukkig niet aanwezig. Alhoewel je hele kleine tumoren kunt missen. Maar dit is niet de enige oorzaak van een verhoogde prolactine waarde. Ook verschillende medicatie en andere aandoeningen kunnen dit geven.
Ik ben om van die klachten af te komen wel behandeld met Dostinex. Eerlijk gezegd vreselijk spul, mân bloeddruk kelderde daarvan waardoor ik nauwelijks mân bed uit kom. Uiteindelijk na paar weken mee gestopt en sindsdien paar keer op gecontroleerd en is mân waarde nooit verhoogd. Achteraf gezien heeft de arts in mân situatie te snel besloten om te starten met medicatie. Mijn waarde had wellicht nogmaals geprikt mogen worden. Zou ook wel liggen bv stress.
Dus uiteindelijk geen hypofyse tumor. Vond het zelf toch wel eng idee, ook al is het goedaardig. En na paar weken medicatie nu al ruim 5 jaar goede menstruatiecyclus en geen klachten meer. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ah dankjewel voor je reactie! Ja, ik schrok daar ook wel flink van. Verder is bij mij precies hetzelfde. Mijn dochtertje is 2,5 en ik geef al ruim 2 jaar geen borstvoeding meer. Cyclus geen idee, want ik heb een spiraal. Ik ging nog zoeken of het daar wellicht aan kon liggen, maar daar kon ik niks over vinden. Medicatie gebruik ik verder niet, en ik heb (voor zover ik weet) geen andere aandoeningen. Dus de enige link die ik voor mezelf gelegd heb is mijn spiraal. Misschien goed om daar ook nog even over te informeren.
Dat die medicatie voor jou zoân heftige bijwerking had is wel pittig kan ik mij voorstellen. Maar wel fijn dat het zo verholpen kon worden en dat je geen last meer hebt gehad. Ik ga er vanuit dat het bij mij ook iets onschuldigs is. De huisarts vertelde dat de wachttijd bij mijn ziekenhuis 2 weken is. Dus dan weet ik meer!
Ik had ook ineens dat er melk achtige vloeistof uit mijn tepel kwam, terwijl ik niet zwanger was of was geweest. Toen ben ik door de huisarts doorgestuurd naar de mamma poli voor een mammografie, waar niks op was te zien. Toen ook bloedonderzoek, verhoogde prolactine waarde + verwijzing naar internist. Toen een contrast mri, daarop was een kleine hypofyse tumor te zien, dus een micro prolactinoom.
Gestart met dostinex, prolactine waarde was heel snel weer op normaal waarde. Enige bijwerking van dostinex die ik merk is dat ik sneller duizelig ben, dus ik kan niet meer zo goed tegen bepaalde achtbanen en attracties in pretparken
(Volgens de internist zou ik toen ook weer een normale cyclus moeten hebben, maar dat had ik nog steeds niet, toen bleek ik ook pcos te hebben dus dat voelde wel als de hormoon problemen jackpot )
Nu moet ik komend jaar weer doorgaan met medicatie, volgend jaar gaan we proberen de dosis te halveren en jaar erop krijg ik dan weer een mri scan om te kijken of de tumor misschien wel helemaal weg is of zo klein dat de medicatie wellicht gestopt kan worden.
Oh jij ook, wat heftig! Bij mij staat het altijd nog in mân dossier als bv âMicro prolactinoomâ. Vind dat toch confronterend om te lezen, ondanks het goedaardig is. Ik heb ooit de tip gehad van een oude internist om samen met de dostinex een plakje goed gezouten kaas in te nemen. En dostinex voor het slapen gaan. Op een van de manier hielp dat wel aardig goed tegen dat duizeligheid/ licht gevoel in het hoofd. Misschien placebo effect haha. Hoop dat je er snel vanaf kunt Ik kon het na paar maanden gebruik het niet meer aan.
Mij is door de huisarts verteld dat ik kleine amandelen heb, op zich prima, maar nu heb ik last van een amandelsteentje (of meer, maar ik zie er zo maar één).
Maar ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit, heb werkelijk alles al geprobeerd (wattenstaafje, van buiten op mijn amandelen drukken, een waterspuitje, zelfs een heuse âtonsil-stone-kitâ) maar het lukt gewoon niet. Ik weet dat dit voor sommigen appeltje eitje is, en TikTok staat er vol mee, maar ik krijg het echt niet voor elkaar.
Kan ik hiervoor een huisarts of tandarts om hulp vragen?
Dankjewel!
Ik weet niet of ik super zwaar menstrueer eigenlijk.
Ik wist niet dat het genetisch kon zijn. Slik jij dan altijd die ijzertabletten op recept? Permanent bedoel ik?
Wel gek, ik heb nooit een te laag hb gehad! Dus wel klachten van enorme moeheid, maar hb was altijd net goed.
Ik heb niet per se een vraag hoor maar ik zit wel ergens mee. Een tijdje geleden (eind sept) had ik geplaatst dat ik veel moest plassen, toen had ik bloed geprikt, was niks aan de hand en toen ging het ook wat beter. Nou twee weken geleden ofzo merkte ik weer dat ik meer moest plassen en het begint echt super irritant te worden. Ik moet eigenlijk de hele dag. En als ik bijvoorbeeld op school ben, of met vriendinnen of wat dan ook dan kan ik het wel inhouden maar thuis gaat dat gewoon niet. Dan ga ik makkelijk elk half uur. Ik drink ook helemaal niet veel dus ik snap ook echt niet waar het vandaan komt. Ik heb altijd al blaasklachten gehad maar dit is echt wel heel erg irritant. Ik dacht eerst dat het misschien aan mijn cyclus lag of zo, want er zaten dus exact 4 weken tussen waarin ik geen last had maar nu is het alweer twee weken aan de gang. Echt doodvermoeiend gewoon.
In mijn geval verloor ik bloedstolsels ter grootte van mijn vuist en lekte ik door alles heen met 5 minuten, dus dat was erg extreem. Maar nu helemaal niet meer en het blijft toch aan de lage kant! Ik krijg dan altijd last van onrustige benen⊠had laatst bloed laten prikken, ijzer was wat laag maar HB nog goed. Maar kreeg later toch ijzertabletten voorgeschreven i.v.m. andere klachten.
Maar in principe hoeven die niet. Ik probeer wel wat te letten op ijzer (eet ook geen vlees) en dingen als roosvicee ferro. Vind die tabletten namelijk mega onhandig en vergeet ik gauw. Sommige mensen zijn er wat gevoeliger voor dan anderen denk ik. Heb hetzelfde als jij: na zoân kuur daalt het vaak snel weer. Nu niet meer zo snel als vroeger maar heel langzaamaan. Heb geen tips verder, behalve extra ijzer toevoegen aan eten (spinazie, minder koffie, ferro drinken). Het is echt irritant!
Ik neem gentle iron pillen op advies van de huisarts en verloskundige. Minder heftig dan ijzer pillen maar hogere dosering dan roosvicee. Zou je nog naar kunnen kijken! Ik neem ze van Solgar maar zie dat Holland&Barrett ze ook heeft met nu tweede product 1 euro
Ik heb dit dus een poos 's nachts gehad. Dan werd ik echt 6 keer wakker om te plassen. Een vriendin van me zei toen dat het juist kwam omdat ik ook te weinig dronk. Ze zei iets over dat je lichaam voorkomt om uit te drogen. Sinds ik er op let en meer drink is het wel verminderd in elk geval!
Ja daar had ik ook wat over gelezen. Ik doe echt mn best om bij te drinken maar dat voelt zo dubbel en vreemd. Ga thuis mn fles maar bijvullen!
Ja vond ik ook haha. Ik heb nu zelfs een glas op mân nachtkastje staan haha. Op het werk vergat ik gewoon ook te drinken, ik probeer daar nu heel erg bij stil te staan, ben een slechte drinker
Ja heb ik ook heel erg maar ik had nooit plasklachten zo erg als dit na hoe lang was het bij jou over? Het beinvloedt echt mijn leven momenteel