Dit heb ik hier boven al geantwoord. Antwoord is ja ga naar de huisarts. Er zijn verschillende soorten anti-histaminica die bij iedereen anders kunnen uitpakken. Soms heb je een combinatie nodig en soms heb je bv een speciale neusspray nodig.
Zeker naar de huisarts gaan ja! Wat je voorgeschreven krijgt is toch net iets anders dan wat je bij de drogist kunt kopen.
En neusspray maakt voor mij ook een groot verschil, maar dat duurt wel een paar weken voor het effect heeft.
Allergieën kunnen zomaar opkomen. mijn vriend en ik zijn allebei opgegroeid met honden en toen we er zelf eentje wilden kwamen we er ook achter de we op sommige honden allergisch reageerden. Zo flauw dat dat in die paar jaar zonder honden ineens op kan komen. Je kan het proberen met die zakjes haar, of steeds een beetje op je T-shirt smeren. En dan hopen dat er gewenning optreedt.
maar het kan dus ook zijn dat het niet verbeterd.
Ik voelde gisteravond in mijn vagina, omdat ik wat gevoelig was daar en nou voelde ik dat de gehele binnenkant, rondom zeg maar, echt heel erg gevoelig/pijnlijk was bij aanspannen van die spieren.
Nou ben ik al bij een bekkenfysio voor stuitklachten maar dit herken ik niet van eerder.
Wat zou dat kunnen zijn?
Ik heb hier denk ik mss eerder iets over gevraagd maar we nu 4 maanden verder. 4 maanden geleden ben ik dus van een trap gesprongen en sindsdien doet mijn rechterknie pijn, vooral in de avond als ik hem buig (en als ik er zachtjes op druk voel ik het ook). Maar het lijkt alleen maar steeds iets erger te worden heb ik het idee ipv beter. Kan ik nog hopen dat het goed weggaat zonder fysio? Want ik vind dat echt te duur. :’)
Heb je livocab gekregen voor allergie/hooikoorts? Ik heb dit ook gebruikt en vond het sowieso vies spul dat je inderdaad achterin je keel bleef proeven. Ik heb alleen nog nooit gehoord dat je actieve kool zou moeten nemen. Ik spoelde even met water dat ik weer uitspuugde en daarna een grote slok water doorslikken. Het helpt ook om je hoofd naar voren te buigen bij het sprayen ipv achterover.
Hoe moeten wij dit nou weten . Ga naar de huisarts en laat er iemand naar kijken. Je kan moeilijk verwachten dat een random stranger op een forum zegt: ‘ja over 43 dagen exact is het over! Succes!’
Oh en je fysio wordt vaak vergoed als het medisch is. Even je zorgverzekering checken.
Ik heb sinds een tijdje af en toe van dit soort strepen op m’n been en zit vandaag ineens helemaal onder, heb er ook vlekjes van. Het lijkt alsof ik heb lopen krabben maar dat is niet zo.
Iemand die weet of dit een soort allergische reactie kan zijn of dat dit echt iets is waar de huisarts naar moet kijken? Ik voel er verder niks van.
Nee joh, een beetje doorslikken kan geen kwaad. Als je je neusspray in de keel proeft, gebruik je hem verkeerd. Kijk of je hem meer in de richting je oor kan richten ipv recht naar achter en niet snuiven na gebruik.
Meestal alleen als het voor iets chronisch is en dan moet je de eerste 20 keer zelf dokken
Maar @Fenayi nou fysio valt best mee als je het vergelijkt met een levenlang knieklachten en alle ellende die daar mee gepaard kan gaan. Het is een van je meest belaste gewrichten en je moet er wss nog héél lang mee doen. Ik zou ‘t wel weten. Voor hetzelfde geld heb je een pees of spier beschadigd. Ik zou eerst naar de huisarts gaan.
Ik snap je maar hoopte gewoon op wat ervaringen ofzo haha. Maar begrijp je wel hoor.
Hmm dat is ook wel weer zo. Zal binnenkort even afspraak maken.
Het lijkt me idd niet iets chronisch, ben wel hypermobiel maar dat heeft er niks mee te maken denk ik.
Lijkt me echt alleen maar een extra reden om er door een medische professional te laten kijken? 4 maanden last die nu weer wat erger wordt is niet normaal.
Heb je ook wel gelijk in ja.
Weet iemand of je (hoge) koorts van een kater kunt krijgen? Heb bijna 40 graden koorts en ben vannacht in de stad geweest, maar niet achterlijk veel gedronken (6-7 drankjes denk ik). Normaal gesproken ben ik daar niet zo brak van. Maar nu is m’n temperatuur 39.6, dus snap wel dat ik me zo kut voelde vandaag.
Covid heb ik al recent gehad en nu geen test in huis, dus dat doe ik morgenochtend. Ik heb morgen een kantoordag gepland staan en durf me echt niet af te melden na Koningsdag (ook al heb ik vandaag niks meer gedaan); ik zit nog in mijn proefperiode. Meh komt echt zo kut uit, ik had met Covid ook al hoge koorts had en normaal echt nooit. Als het van de drank kan komen dan heb ik nog goede hoop dat het na een goede nacht slapen is weggetrokken.
Nee koorts hoort niet bij een kater. Er gaat ook nog de griep rond, misschien heb je die nu? Slik je nu paracetamol?
Door alcohol kan je lichaamstemperatuur wel tijdelijk hoger zijn, maar lijkt me sterk dat je dan nu nog 40 graden koorts hebt als je vannacht hebt gedronken. Het zou dan morgen echt over moeten zijn, misschien even afwachten?
Ja en zo laat ging ik niet naar huis, rond 02:00 dus vermoed dat dit dan niet meer van de alcohol kan komen. Er zit niets anders op dan een goede nacht te maken en hopelijk morgen helemaal fit wakker te worden!
Nee, dat is geen bekende bijwerking van wat je af en toe gebruikt. Paracetamol is eigenlijk de eerste keuze voor het terugbrengen van koorts. Meteen 2 tabletten van 500 mg nemen en je mag het indd gebruiken in combinatie met een NSAID (diclofenac/ibuprofen/naproxen)
Top, ga ik dat doen. Wat is dit forum toch geweldig, zo lief dat jullie deze medische vragen nog willen beantwoorden in jullie vrije tijd. Dank daarvoor!