Het grote medische vragen-topic #3

Misschien heeft iemand een idee:

Ik heb 2 weken geleden corona gehad, met zo goed als geen klachten, alleen heel licht verkouden.

Nu ben ik sinds gisteren opeens erg benauwd en heb ik koorts, moet veel hoesten.

Ik heb astma maar zo weinig klachten dat ik zelfs mn ventolin amper gebruik, maar sinds gisteren moet ik die wel echt op max dosering ventolin gebruiken om de hoestbuien te doorbreken.

Kan het zijn dat dit nog corona-gerelateerd is, of is de kans groter dat het iets losstaands is?

Over 2 weken moet ik naar de afdeling oncologische chirurgie. Blij dat ik redelijk snel aan de beurt ben, maar toch heftig zo ineens allemaal. Hoop dat het meevalt en ik snel geholpen kan worden.

( ik hoop trouwens niet dat ik dit hele topic bevuil. Weet niet zo goed waar ik anders terecht kan met dit)

13 likes

Kan een bacteriƫle infectie erbij zijn gekomen of andere zaken erbij. Zou zeker nu nog even bellen met je huisarts.

1 like

Bedankt voor je reactie, koorts is nu wat lager dus hopelijk het ergste nu gehad, zo niet dan zal ik maandag alsnog even de huisarts bellen

2 likes

Sterkte! En voel je vrij om hier te delen wat je helpt!

5 likes

Ik heb we eens wat gehoord over een tennisbal tussen je rug en de muur bijvoorbeeld. Misschien kan dit ook met je kuit maar dan op de grond bijvoorbeeld?!

2 likes

Geen idee, maar hoe gaat het nu met je?

1 like

Magnesiumolie of tablet?

2 likes

Zeker even je huisarts bellen als je je zorgen maakt, het klinkt wel vervelend!

1 like

Kun je bij kruidvat oid iets kopen om aften sneller te laten genezen? Spoelen met zout water werkt niet :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja, dit! https://www.kruidvat.nl/pyralvex-aanstipvloeistof/p/2227562

Mega ranzig vind ik, maar werkt wel.

6 likes

Ohja dat had ik vroeger ook wel eens! Wist niet of dat nog bestond

2 likes

Lig je in bed goed plat met je hoofd op t kussen? Ik heb eigenlijk altijd dat als er water in zit, het er uitkomt als ik een tijdje op m’n zij in bed lig

Waar denk je dat het water zit? want als het al vier dagen daar zit en je niet goed hoort, lijkt het me dat er wat aan de binnenkant zit. Na een verkoudheid kan de buis van Eustachius dicht zitten en slijm in je middenoor blijven zitten. Dan moet je vooral geduld hebben maar neussprays en het spoelen van je neus met een zoutoplossing kan ook helpen.

@Tamara Ja, ik heb ook meestal na zwemmen dat het na slapen wel weg is maar nu helaas niet

@tessel Heb geen idee. Het ontstond tijdens zwemmen maar ik ben ook verkouden. Neusspray heb ik nog niet geprobeerd!

1 like

Rechtop zitten, de betreffende oorlel naar beneden trekken zodat je oor ā€œrektā€ en dan met je hoofd helemaal tot je schouder bewegen. Als het goed is loopt het er dan zo uit. Kan eventueel ook liggend.

Super irritant, hopelijk helpt het!

2 likes

Ik schaam me een beetje voor deze vraag want ik gok dat het antwoord is dat ik gewoon een slechte conditie heb, maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Ik heb gister een mega sprint getrokken naar het station om de laatste trein te halen, niet gewoon even hobbelend gerend maar echt gesprint alsof m’n leven er vanaf hing. Koude lucht inademen en volledig buiten adem enzo, dus zat in de trein even flink uit te hijgen met pijnlijke longen enzo zeg maar.

Alleen nu, ruim 12 uur later, doen mijn longen dus nog steeds pijn? Als ik diep inadem vooral, maar heb ook dat als ik dat doe dat ik ineens moet kuchen. En sowieso continu een dof gevoel op mn rug ter hoogte van mijn longen.

2 likes

Het ā€˜ā€˜inspanningskuchje’’ is wel een bekend fenomeen volgens mij, ik heb dat zelf ook als ik me flink heb ingespannen met sporten buiten of bijvoorbeeld als ik na lange tijd weer eens ga hardlopen. Ik denk dat het vanzelf weer over gaat, maar als je het niet vertrouwt kan je altijd even bellen naar de huisarts natuurlijk

Ik herken dit wel in ieder geval, maar mijn conditie is ook onder 0 haha :sweat_smile:

1 like

Misschien dat iemand hier het weet: kun je ook een middenoorontsteking hebben als je buisjes hebt?
Mn kind hoorde deze week minder goed en komt nu met dat ze pijn heeft en er loopt bloed met andere vloeistof uit haar oor. Ze is 6 trouwens, geen babietje.
Of is dit dan iets anders en moeten we naar de weekendarts?