Het grote medische vragen-topic #3

Ja hormoonzalf inderdaad maar ook wel andere (oog)crèmes van de drogist, daar zit dan blijkbaar toch snel iets irriterends in. Maar wat jij noemt heb ik nog niet geprobeerd, dus dat is een goede! En ga die ook onthouden @SpeedOfSound, dank jullie!

Eigenlijk werkt gewoon vaseline het beste, maar dat zit voor je het weet overal inclusief ín je oog

1 like

Ik gebruik bepanthen exceem crème, ook rond mijn ogen juist. Hij is wat matter en blijft lang vettend. En jeukstillend!
Het voelt gewoon heerlijk als ik het rond mijn droge jeukende ogen smeer :blush:

2 likes

Ik gebruik wel een hormoonzalf bij mijn oog (op het ooglid zelfs). Wel heel weinig en dun en kort, maar dat is gelukkig afdoende. Gekregen van de huisarts. Andere zalven doen niets en hiermee is het binnen een paar dagen weg.

4 likes

Oh dat is geen fijne combi :broken_heart: en belangrijke details weglaten hoort op het forum haha! goed dat je naar de huisarts bent geweest en voel je niet bezwaard om aan de bel te trekken als je het idee hebt dat je achteruit ipv vooruit gaat

1 like

Weet iemand hier of je een coronatest krijgt voor een operatie?

1 like

niet standaard, alleen bij klachten.

1 like

verschilt per ziekenhuis

@vaatdoek @the.rebel.club heel erg bedankt voor het antwoord! Ga met kerst even mensen ontwijken to be sure.

1 like

Ik kom er net achter dat mijn medische dossier helemaal niet klopt. Er staat dat ik geen allergie heb terwijl in mijn bloeduitslagen staat dat ik enorm allergisch ben voor bomen, pollen, mijten etc. En ik heb een keer een bijna dodelijke reactie gehad op amoxiciline. Maar nope, niks van bekend. Zo raar joh.

Wat gek, is dat het dossier van het ziekenhuis of je huisarts? Soms wordt dat niet helemaal overgenomen namelijk. Er wordt met verschillende systemen gewerkt en niet één zelfde patientendossier. Het kan ook dat het wel bekend is maar dat ze het nog niet goed in het systeem gezet hebben. Allergieen voor pollen en bomen etc staan vaak ergens anders in de dossier niet geregistreerd onder ‘allergie’, want dat gaat vooral om medicatie of dingen waar je bijv een heftige anafylactische reactie op krijgt (pinda’s oid), dus dat is niet gek dat het daar niet bij staat. Amoxicilline zou er dus zeker wel bij moeten! Je kunt daar zeker wel even over bellen of het benoemen als je bij je arts bent.

4 likes

Ik heb sinds zaterdag een vaginale schimmelinfectie. Ik heb het al vaker gehad dus herken het. Omdat het weekend was heb ik in de drogist zo’n tablet canesten gekocht, maar dat hielp niet. Maandag van de HA fluconazol tablet gekregen, heb ik die avond ingenomen. Het is wel iets minder maar echt nog niet weg. Sinds gister smeer ik nu ook miconazolcreme die m’n partner had gekregen.
Is het nu verstandiger om te wachten tot het over gaat of toch maar morgen de HA weer bellen?

Is ook mijn ervaring maar ik heb geen dodelijke allergie, wat bizar dat ze het zelfs dan niet goed vastleggen.

@jahoor ik vind de creme beter dan het tablet van canesten. Maar kunt ook bellen natuurlijk!

2 likes

Iemand tips tegen extreem veel en hard hoesten? (Droge hoest)

Hoestdrank. Het heerst helaas :frowning:

1 like

Noscapine!

5 likes

Oké ik heb het ooit eerder over gehad maar we zijn inmiddels een jaar verder nadat het is gebeurd.

Ik ben in januari van brede traptreden afgesprongen met twee benen tegelijk en sindsdien heb ik last van mijn rechter knie. Dit komt met vlagen want ik heb er gelukkig niet elke dag last van maar helaas wel te vaak.

Vandaag kon ik er ook weer echt slecht mee lopen, zo erg is het ook nog niet geweest. Toen ik een tijdje terug bij de huisarts was zei ze dat die verrekt was en dat er vocht achter zat en dat het even kon duren maar is een jaar normaal?

Ik heb al een soort strippenkaart bij de huisarts dus Ik twijfel of ik hier weer moet voor bellen (laatste keer voor mijn knie was dus wel een paar maanden geleden). Ik dacht wellicht heeft iemand hier ervaring met zo’n situatie. Op de momenten dat ik er last van heb is het eigenlijk als ik er kracht op zet bijvoorbeeld met opstaan of fietsen.

1 like

Geen herkenning, maar zou je misschien bij de fysiotherapeut terecht kunnen?

1 like

Is er op enig moment een foto/scan/echo whatever van beeldvormend materiaal gemaakt? Ik zie op mijn werk wel wat mensen die zonder zichtbaar traumatisch letsel (dus geen breuk, spier, pees of zenuwschade te vinden) klachten in een gewricht blijven houden. Ik zou op zijn minst vragen voor een verwijzing naar een orthopeed en daarbij bespreken of therapie (fysio of andere) kan helpen

1 like

Nee ze heeft alleen beetje gevoeld en verder niks.

1 like

Kan iemand me enigzins kalmeren over narcose? Ik krijg deze week een operatie onder narcose en ik ben echt zo’n controlfreak. Ik ben dus echt super nerveus, ben de hele tijd bang dat ik niet meer wakker ga worden (het is geen moeilijke of levensbedreigende ingreep)

Het idee van niet zelfstandig kunnen ademen vind ik zo freaky.

Voelt het gewoon als in slaap vallen & wAkker worden? 🫣