Het grote medische vragen-topic #3

Vandaag heb ik de uitslag gekregen van de MRI. Helaas wat minder positief dan ik had gehoopt. Waarschijnlijk een weke delen tumor. Dus nu volgen er wat onderzoeken om te kijken of het goedaardig of kwaadaardig is en of het mogelijk uitgezaaid is. Vrijdag een CT scan en maandag een punctie. En aan de hand daarvan of het gelijk kan worden weggehaald of eerst nog moet worden bestraald.
Ik ben er helemaal kotsmisselijk van. Het worden spannende weken maar hopelijk ben ik er op tijd bij geweest en valt het allemaal mee.

19 likes

@anon42887991 wat heftig zeg! Heel veel sterkte en ik duim voor een goede uitslag op de vervolgonderzoeken

2 likes

Hopelijk valt het mee! Veel sterkte alleszins.

4 likes

Heel veel sterkte :two_hearts:

3 likes

Heel veel sterkte

3 likes

Oh wat heftig! Kon er nog iemand met je mee? Heel veel liefs!

Nou, dat is ook nog verrot. Mijn vriend heeft sinds gister ( voor het eerst ook nog, en 2 boosters) corona, dus ik had gelijk al gebeld om een belafspraak voor die uitslag. Dus tijdens het bellen waren we wel samen, maar omdat ik negatief test op corona moest ik gelijk naar het ziekenhuis komen voor een bloedafname. Hopelijk word ik nu niet ook nog ziek. Echt, hoe is het mogelijk allemaal.

2 likes

Iemand dé tip voor mij om te kunnen slapen met een verstopte neus? Ik word he-le-maal gek en ben de wanhoop echt nabij.
Stomen doe ik veel, blijft dan een kwartiertje open en dan gaat ie weer compleet dicht. Dus iemand een andere goede tip? :grimacing:

3 likes

Neusspoelen zorgt wel voor een beter effect van de neusspray! Als je echt last hebt van snot kan het helpen met je neus open houden maar tegen gezwollen slijmvliezen is het geen wondermiddel, behalve dus dat je otrivin beter werkt.

1 like

Ik heb wel eens in paniek tandpasta op mijn bovenlip gesmeerd en dat deed pijn maar het hielp wel. Ik ben helaas zo’n neussprayverslaafde uit de krant waarbij je je afvraagt hoe maar als je je in kan houden zou ik gewoon een flesje neusspray halen. Ik gebruik meestal die met een 0,5% om mijn slijmvliezen niet helemaal te verneuken

3 likes

Heel veel sterkte :orange_heart:

1 like

Hier een heel ander scenario dan waar ik bang voor was, maar wel nog een grotere mindfuck.

1 van mijn 2 eierstokken is uit rust en er was een follikel aan het groeien. Bloedresultaten bevestigen dat het de ‘gewone’ waarden binnen een cyclus zijn, aan niets nog menopauze te linken.

13 likes

Wel goed dat ze er zo snel mee aan de slag gaan wb onderzoeken. Heel veel sterkte met dit kutnieuws!

Dat ging snel… ik heb uitslag van het bloedprikken en blijk nu diabetes te hebben. Ik weet nog precies niks, binnen 2 dagen word ik gebeld door het ziekenhuis/de internist.
Ben echt heel erg geschrokken en eigenlijk heel erg verdrietig, ik weet helemaal niet wat me te wachten staat :frowning:

Ah wat naar zeg :frowning: weet je welk type?

2 likes

Aah crap! Ik heb al 14 jaar type 2 (ik ben nu 30). Je mag altijd een pb sturen als je je ei kwijt wil

1 like

Nog niet… ik werd gisteren gebeld door de huisarts dat de waardes echt veel te hoog zijn (en ook zeker verhoogd ten opzichte van vorig jaar)
Meer kon ze me eigenlijk niet vertellen helaas. Ik dacht dat ik al wel wat meer duidelijk kon krijgen voor mezelf. Maar daarvoor moet ik echt op het gesprek met de internist wachten. Ze dacht type 1, maar heel eerlijk, het zegt me allemaal helemaal niks.

2 likes

Dat is lief! Ik heb nu nog zo veel vragen dat ik het zelf ook even niet weet.

Ivm met de kinderwens die mijn vriend en ik al anderhalf jaar hebben, valt dit extra zwaar.

1 like

Als je goed in de gaten wordt gehouden door je arts dan zou dit helemaal geen belemmering moeten vormen voor je kinderwens

6 likes

Omg! Ik word net gebeld door de huisarts. Ze willen me om 1 uur in het ziekenhuis zien. Mijn bloed wordt dan geprikt en als deze nog te hoog is moet ik worden opgenomen voor 1 dag, wtfffff. Ik ben er echt helemaal ondersteboven van joh?!

9 likes