Ja, ik! Ben toen wel naar de fysio gegaan en heb twee keer shockwavetherapie gehad. Voelde direct verschil, werd toen wel gewaarschuwd dat de effecten misschien van korte duur konden zijn maar is bij mij niet meer teruggekomen gelukkig.
Ohh wat naar, ik heb ook een keer echt in een zeer lange periode gezeten van blaasontstekingen tot aan nierbekkenontsteking toe. Ook D-mannose en echt alles geprobeerd…
Ik heb toen een lange tijd preventief antibiotica geslikt want ik kreeg het enkel en alleen als ik seks had. Het is toen best een lange periode goed gegaan moet ik bekennen.
Wat wel opvallend was dat toen ik wisselde van partner dus nooit meer last heb gehad van blaasontstekingen.
Ik heb ook een keer een triggerduim gehad, is na een week of 3-4 vanzelf weer overgegaan
Hier precies hetzelfde! Ik ben ook preventief antibiotica gaan slikken en dat werkte goed. Nadat die relatie uit was heb ik nooit meer een blaasontsteking gehad.
Ik heb dit ook een hele lange periode gehad incl nierbekkenontsteking en wat bij mij uiteindelijk heeft geholpen zijn vitamine C bruistabletten. Vlak voor het slapen zo’n ding in een glas gooien. Dus na het plassen en dan meteen naar bed. Voor de zekerheid doe ik het soms de nacht erna ook nog.
En je kent inmiddels wel dat gevoel dat er een ontsteking opkomt. Dan ook meteen zo’n tablet nemen en dan nog een keer voor het slapen. Als ik op tijd ben, zet de ontsteking niet meer door.
Zijn maar €2,50 bij de kruidvat ofzo, dus misschien het proberen nog waard
Eigenlijk gewoon via de huisarts zelf.
Mag de behandelaar ook doen, als deze al betrokken is. Dan hoeft er niet teruggegaan te worden naar de huisarts. Maar via huisarts kan ook.
Heeft hij al gebeld met de huisarts en/of de partij waar hij in behandeling gaat om dit voor te leggen? Hij zal toch gewoon eerlijk moeten zijn over de complete situatie en vanuit daar advies moeten vragen. Simpeler wordt het niet.
De huisarts kan de verwijzing toch wijzigen of denk ik nu te simpel? Moet hij wel de huisarts opbellen en de situatie aankaarten
Kan hij het niet gewoon in het eerstvolgende consult met zijn huidige psycholoog bespreken? En dan toch ook maar zijn delict noemen, hoe moeilijk ook… Hij kan het ook opschrijven in een kort briefje en dat geven als het bijvoorbeeld door schaamte te moeilijk is om uit te spreken.
Ik zie in mijn omgeving mensen al vrij snel door eerstelijns psychologen als “te complex” bestempeld worden en doorverwezen worden naar sggz. Wachttijd gaat vaak wel vaak om jaren, dus óók in de eerstelijn wat psychologische hulp hebben is geen overbodige luxe.
Misschien is de juridische route zelfs wel sneller. Heeft hij een advocaat? Dan zou ik het ook daar ook mee bespreken. Die kan hem misschien ook uitleggen hoe het zit met beroepsgeheim van psychologen zodat hij het daar hopelijk wel durft te bespreken.
En wat is - nog even los van inderdaad beroepsgeheim en wat er wel en niet gedeeld mag worden want dat weet ik niet - het issue als dat in zijn dossier komt? Klinkt niet helemaal in lijn met iemand die serieus zijn leven wil beteren en écht in behandeling wil voor problematiek waardoor hij blijkbaar delicten pleegt?
Even in het algemeen: veel SGGZ-instellingen accepteren niet zomaar verwijzingen van de huisarts meer, er moet dan eerst in de BGGZ wat zijn gedaan of echt ernstige psychiatrische problematiek. Daarbij is de wachttijd voor SGGZ regelmatig 9-18 maanden ofzo, echt triest. Als er ook politie/justitie betrokken is dan is er ook nog forensische psychiatrie en is dat soms meer passend. @yojojo
Nee want dan heb je al die wachttijd zitten wachten en dan gaan ze je doorgaans niet zomaar omzetten naar sggz, je wilt ook gewoon vanaf nu op de wachtlijst voor sggz en niet dan pas.
Zou de huisarts bellen of die het wil omzetten, dat is de kortste klap. Of hij/zij dat doet is heel erg afhankelijk vd huisarts, zou het gewoon proberen, is echt niet raar.
Ik dacht dat broer al bij de eerstelijns psycholoog gestart was! Maar dat heb ik denk ik verkeerd gelezen idd.
Probeer hem te overtuigen om open te zijn over het delict. De forensische ggz heeft een minder lange wachtlijst dan de reguliere SGGZ. Als het delict door ketenpartners gezien wordt als oorzaak van psychiatrische problemen dan kan de rechtbank hem nog verplichten om daar heen te gaan. Ook na/tijdens een reguliere traject.
En, veel plekken wijze af als er contact is met politie/justitie.
Heb vandaag antibiotica voorgeschreven gekregen van de dermatoloog, namelijk Flucloxacilline. Daar zitten een heleboel regels aan verbonden, zoals 2 uur van te voren niet eten en 1 uur daarna ook niet (+ niet liggen/slapen 30min na inname). Maar mag je in die uren ervoor en erna wel gewoon drinken of is dat ook een probleem? Buiten het glas water waar je het mee inneemt natuurlijk. Ik ga ineens twijfelen.
Ik heb deze ook gekregen een tijdje geleden en heb er qua drinken geen rekening mee gehouden, niet eens aan gedacht (ik werd met die eettijden na een paar dagen ook wel wat lakser toen ik qua bijwerkingen nergens last van had).
Nou ik vind het vrij intens ook allemaal haha, dus daarom dat ik ineens dacht van mm mag water drinken dan wel?
Volgens mij wel! Voor mn kind toen bij die kuur wel zo veel mogelijk het drinken ook tijdens die eet momenten gedaan, maar zij drinkt alleen water en limonade. Dus geen koffie verkeerd ofzo haha.
Wel een heel gedoe dat eten, we hadden toen echt een schema met wekkers wanneer ze moest eten
Ik drink ook enkel water en siroop haha, dus dat scheelt.
Heb inderdaad ook allemaal wekkers staan met ‘stop met eten’ ‘pil 3 innemen’ ‘mag weer eten’ anders gaat het sowieso fout.