Het grote medische vragen-topic #4

Lopen hier nog meer mensen bij de bekkenbodemfysio? Ik zoek tips… mag niet meer persen tijdens het plassen maar ben nu super gefocust en heb soms geen idee meer hoe ik moet plassen :joy:. Heb al fluiten geprobeerd maar was ook geen wonder oplossing.
Heeft iemand hier nog een goed idee?

Meer richten op ontspannen vd bekkenbodem, dat elke dag even oefenen. Krijg je daar hulp bij? Overdenken hoe je moet plassen maakt het vaak juist ingewikkelder. Want als je iets niet moet doen, wat moet je dan wél doen.

1 like

Rustig en diep ademen helpt dan het beste, want om goed te plassen moet je je bb ontspannen, maar dat moet je ook oefenen. Mij was altijd geleerd naar de buik te ademen, maar dat lukte nooit goed. Nu adem ik meer in de breedte van mijn borstkas (handen om je borst, dan voel je goed of je ribben bewegen) en dat gaat makkelijker en ontspant meer en dan gaat plassen ook makkelijker.
Dus even rustig gaan zitten, geen haast en paar keer diep ademen.
Maar heb je dit niet besproken met de fysio?

2 likes

@Bertha dit kwam uit de intake (o.a), dus ik heb nog vervolgafspraken maar mocht wel alvast gaan oefenen.
Zal volgende afspraak aangeven dat ik het erg lastig vind
Thnx voor jullie reacties :slight_smile:

4 likes

Misschien helpt het om te weten dat bij inademen je bekkenbodem uitzet en ontspant en bij uitademen intrekt en aanspant. Maar het heeft tijd en aandacht nodig om dat te leren voelen.

3 likes

Mijn vriend heeft bekkenbodemfysio en kreeg inderdaad hetzelfde te horen. Maar die fysio heeft dus een soort feedbacksysteem waarmee je je eigen spieractiviteit op een scherm kan zien. Dus als je bepaalde spieren wel of niet aanspant zie je het effect meteen op het scherm. En daar ga je dan uiteindelijk aan koppelen van: deze aanspanning voelt zo en dat moet ik op x-moment wel of niet doen. Misschien dat je na de intake ook nog zoiets krijgt?

1 like

Dat doen ze vaker bij mannen, die zijn vaak visueler ingesteld en anaal behandelen is toch wat vervelender dan vaginaal.

Ja we gaan met de echo idd nog kijken. Heb gelukkig begin volgende week alweer een afspraak maar was benieuwd of mensen hier nog goede tips hadden voor de tussentijd :). Heb nog steeds niet het idee dat ik het goed doe haha. Heb gelukkig van een vriendin ook wat tips gekregen en een website met spieroefeningen

3 likes

Is dit echt zo of is dit een man die dat de wereld vertelt?

9 likes

Nou ja, ik word, als vrouw zijnde, liever vaginaal dan anaal behandeld. :sweat_smile:

3 likes

Nee mijn bekkenfysio zegt dat. Ik kwam daar een tijd twee keer per week dus dan heb je het nog eens ergens over.

Ja helemaal mee eens, goed bericht. Een familielid van mij heeft hier ook veel zenuwpijn/schade van gekregen. Echt zo bizar dat hier weinig over bekend is en er zo’n overload in zit.

Hopelijk ben jij snel van je klachten af!

5 likes

Fuck in de b12 die ik (en m’n dochter van 3 ook) slik zit 200% b6.

Ik zou je niet meteen zorgen maken, dit ligt toch ook aan je eetpatroon en aan nog meer factoren

1 like

Ja ik drink niet zoveel energy, en m’n dochter voor zover ik weet ook niet. Maar ik vind het sowieso moeilijk hoeveel zij nou nodig heeft, want die vitamines hebben van alles een hoger percentage, berekent op een volwassene, en zij is natuurlijk maar klein.

3 likes

Je hebt toch speciale kids vitamine, zit daar niet minder in? En sowieso heb je toch niet standaard aanvullende vitamine nodig, althans dat dacht ik altijd. Ala je gezond en afwisselend eet haal je het meeste toch uit je voeding?

5 likes

Wij eten thuis vegetarisch en ook veel vegan, daarom slik ik b12 en d3 bij. Zij kreeg ook omega 3 druppels maar die zijn nu op.
Ik kon qua kids vitamines enkel van die multivit vinden en dan krijgt ze weer van alles binnen dat me niet nodig lijkt.
Misschien kan ik met een pillensnijder de vitamines in stukjes breken.
Edit : ohja ben aan 't zoeken en b12 is dan dus bij multivitamine maar 30%

1 like

:laughing:

8 likes

Je hebt toch ook gewoon b12 zonder b6 erin

2 likes

Is dit dan niet iets? bij 15 druppels zit je op de 100% adh van alleen B12, maar doordat het druppels zijn kan je zelf doseren

1 like