Het grote medische vragen-topic #4

Ik dacht dat broer al bij de eerstelijns psycholoog gestart was! Maar dat heb ik denk ik verkeerd gelezen idd.

2 likes

Probeer hem te overtuigen om open te zijn over het delict. De forensische ggz heeft een minder lange wachtlijst dan de reguliere SGGZ. Als het delict door ketenpartners gezien wordt als oorzaak van psychiatrische problemen dan kan de rechtbank hem nog verplichten om daar heen te gaan. Ook na/tijdens een reguliere traject.
En, veel plekken wijze af als er contact is met politie/justitie.

6 likes

Heb vandaag antibiotica voorgeschreven gekregen van de dermatoloog, namelijk Flucloxacilline. Daar zitten een heleboel regels aan verbonden, zoals 2 uur van te voren niet eten en 1 uur daarna ook niet (+ niet liggen/slapen 30min na inname). Maar mag je in die uren ervoor en erna wel gewoon drinken of is dat ook een probleem? Buiten het glas water waar je het mee inneemt natuurlijk. Ik ga ineens twijfelen.

1 like

Ik heb deze ook gekregen een tijdje geleden en heb er qua drinken geen rekening mee gehouden, niet eens aan gedacht (ik werd met die eettijden na een paar dagen ook wel wat lakser toen ik qua bijwerkingen nergens last van had).

4 likes

Nou ik vind het vrij intens ook allemaal haha, dus daarom dat ik ineens dacht van mm mag water drinken dan wel? :sweat_smile:

1 like

Volgens mij wel! Voor mn kind toen bij die kuur wel zo veel mogelijk het drinken ook tijdens die eet momenten gedaan, maar zij drinkt alleen water en limonade. Dus geen koffie verkeerd ofzo haha.
Wel een heel gedoe dat eten, we hadden toen echt een schema met wekkers wanneer ze moest eten

2 likes

Ik drink ook enkel water en siroop haha, dus dat scheelt.
Heb inderdaad ook allemaal wekkers staan met ‘stop met eten’ ‘pil 3 innemen’ ‘mag weer eten’ anders gaat het sowieso fout.

2 likes

Weet iemand of de online apotheek/drogisterij www.efarma.nl betrouwbaar is? Het ziet er betrouwbaar uit en bestaat al lang maar ik heb geen ervaring met het kopen van medicatie buiten de lokale apotheek en de bekende drogisterijen.

1 like

Mijn kindje heeft een maand geleden pseudokroep gehad. Nu is hij voor de eerste keer weer verkouden en vannacht was het gelijk weer raak.

Kan ik dit nu bij elke verkoudheid verwachten?

Mijn zoontje heeft het na de eerste keer wel vaker gehad. Niet standaard bij elke verkoudheid, maar in de afgelopen 5 jaar heeft hij toch nog af en toe (1 a 2 keer per jaar) een kroep aanval gehad. Werd met de jaren wel minder heftig en ging naar mijn idee sneller voorbij. Heb het nog wel met de huisarts besproken maar die zei dat dat inderdaad kon voorkomen, ene kind is er kennelijk gevoeliger voor dan de ander

1 like

Dit is geen vraag, maar een waarschuwing: kijk aub uit met teveel vitamine b6! Een tijdje geleden werd ik opeens heel duizelig, had coördinatieproblemen, kon amper normaal lopen en krijg tintelingen in m’n armen en benen. Vervolgens leek alles één voor één uit te vallen en ik dacht echt een paar keer dat m’n laatste uur geslagen had. Ik durfde amper te gaan slapen omdat ik bang was niet meer wakker te worden, zo slecht voelde ik me. Dokter dacht m’n evenwichtsorgaan, maar na aandringen mocht ik bloed prikken en bleek dat m’n b6 echt veeel te hoog was. Onder andere door multivitamine te slikken met 200% vitamine b6 en elke dag 1/2 Red Bulls te drinken. Ben daar nu mee gestopt en ik krijg langzaam weer gevoel en kracht terug in m’n armen en benen en m’n duizeligheid en coördinatie worden ook steeds beter. Maar het kan dus ook blijvende zenuwschade oprichten

25 likes

Lopen hier nog meer mensen bij de bekkenbodemfysio? Ik zoek tips
 mag niet meer persen tijdens het plassen maar ben nu super gefocust en heb soms geen idee meer hoe ik moet plassen :joy:. Heb al fluiten geprobeerd maar was ook geen wonder oplossing.
Heeft iemand hier nog een goed idee?

Meer richten op ontspannen vd bekkenbodem, dat elke dag even oefenen. Krijg je daar hulp bij? Overdenken hoe je moet plassen maakt het vaak juist ingewikkelder. Want als je iets niet moet doen, wat moet je dan wél doen.

1 like

Rustig en diep ademen helpt dan het beste, want om goed te plassen moet je je bb ontspannen, maar dat moet je ook oefenen. Mij was altijd geleerd naar de buik te ademen, maar dat lukte nooit goed. Nu adem ik meer in de breedte van mijn borstkas (handen om je borst, dan voel je goed of je ribben bewegen) en dat gaat makkelijker en ontspant meer en dan gaat plassen ook makkelijker.
Dus even rustig gaan zitten, geen haast en paar keer diep ademen.
Maar heb je dit niet besproken met de fysio?

2 likes

@Bertha dit kwam uit de intake (o.a), dus ik heb nog vervolgafspraken maar mocht wel alvast gaan oefenen.
Zal volgende afspraak aangeven dat ik het erg lastig vind
Thnx voor jullie reacties :slight_smile:

4 likes

Misschien helpt het om te weten dat bij inademen je bekkenbodem uitzet en ontspant en bij uitademen intrekt en aanspant. Maar het heeft tijd en aandacht nodig om dat te leren voelen.

3 likes

Mijn vriend heeft bekkenbodemfysio en kreeg inderdaad hetzelfde te horen. Maar die fysio heeft dus een soort feedbacksysteem waarmee je je eigen spieractiviteit op een scherm kan zien. Dus als je bepaalde spieren wel of niet aanspant zie je het effect meteen op het scherm. En daar ga je dan uiteindelijk aan koppelen van: deze aanspanning voelt zo en dat moet ik op x-moment wel of niet doen. Misschien dat je na de intake ook nog zoiets krijgt?

1 like

Dat doen ze vaker bij mannen, die zijn vaak visueler ingesteld en anaal behandelen is toch wat vervelender dan vaginaal.

Ja we gaan met de echo idd nog kijken. Heb gelukkig begin volgende week alweer een afspraak maar was benieuwd of mensen hier nog goede tips hadden voor de tussentijd :). Heb nog steeds niet het idee dat ik het goed doe haha. Heb gelukkig van een vriendin ook wat tips gekregen en een website met spieroefeningen

3 likes

Is dit echt zo of is dit een man die dat de wereld vertelt?

9 likes