Het grote medische vragen-topic #4

‘S avonds met een hele zachte tandenborstel scrubben en dan insmeren met lanoline (wolvet)

2 likes

Insmeren met Bepanthen billencreme! Dat verzacht ook als je te veel hebt geplukt aan die velletjes

1 like

Ik heb een dikke moedervlek en zie opeens dat er twee puskopjes in zitten:/ Lijkt me dat ik hier wel mee naar de huisarts moet?

Ik kreeg het niet heel scherp

1 like

Lanoline inderdaad!

4 likes

Kan er niet gewoon op hetzelfde stuk ook een puist zijn gekomen?

3 likes

Dit heb ik weleens! Maar heb dan ook 330 moedervlekken.
Zou het even in de gaten houden, ziet er meer uit als een roze vlekje en niet een gangbare moedervlek?

3 likes

Ohh goed om te horen! Schiet meteen in de stress. Het is wel echt een moedervlek, is zo’n dikke uitstekende :sweat_smile:

Nee puistjes kunnen er gewoon onder ontstaan, is geen teken van melanoom ofzo. Als het vlekje er verder gewoon ok uit ziet en niet verandert is er ws helemaal niks aan de hand!

2 likes

Hoe lang duurt het ongeveer dat er een afspraak gemaakt wordt n.a.v en doorverwijzing (dermatoloog)? Er staat dat zij de afspraak inplannen namelijk, maar door het eczeem kan ik mijn hand nauwelijks nog gebruiken dus ik hoop toch enigzins snel terecht te kunnen.

Dat verschilt echt volledig per ziekenhuis/behandelcentrum. Maar ieder ziekenhuis moet z’n gemiddelde wachttijden op hun site zetten dus je kunt het zelf gewoon zien.

In de dermatologie heb je wel relatief veel zelfstandig behandelcentra (Bergman clinics etc), in het algemeen zijn hun wachttijden volgens mij iets korter, maar zal ook weer niet heel veel schelen,

7 likes

Oh ik wist dit allemaal niet. Dank je wel!

Ik mocht een paar jaar terug naar een Bergman clinic en kon toen dezelfde week nog terecht! Huisarts had me daar expres heengestuurd ivm kortere wachttijden. Hopelijk is dat nog zo!

1 like

RIP blaasontsteking is weer terug. Ik slik al Cranberry tabletten met d mannose, plas voor en na dat ik seks heb, zorg dat ik schoon gewassen ben voordat ik seks heb en drink na seks. Ik probeer zo goed mogelijk uit te plassen. Oh ja en drink 2 liter water per dag. Wat kan ik nog meer doen, heeft iemand misschien de tip die ik mis? Ik word hier echt miserabel van.

Dit is ook mijn ervaring met van dat soort klinieken. Moest een keer voor een operatie en bij de Xpert Clinic was ik al geopereerd voor ik überhaupt voor een eerste afspraak terecht kon in het ziekenhuis.

Ook een keer met de Bergman dat ik heel snel terecht kon.

@FrozenFlame

4 likes

Mijn vriend had dit ook op een verdikte moedervlek. Een puist, ging toen weg maar kwam ook snel weer terug. Hij is er mee naar de huisarts gegaan. Die maakte zich niet meteen zorgen maar de moedervlek is toch verwijderd en onderzocht. Was gelukkig niks mee aan de hand.

Als je je zorgen maakt zou je altijd misschien de foto kunnen mailen/uploaden? Dan kan je HA beslissen of hij/zij je wil zien

1 like

Je kan ook even bellen met je zorgverzekeraar, zij kunnen ook de wachttijden zien en eventueel voor je bemiddelen. En zij weten meteen of die kliniek een contract met hen heeft en of het dus vergoed gaat worden.

2 likes

Je seks partner z’n piemel (edit en handen) goed laten wassen voor je seks hebt.

2 likes

Enige wat bij een vriendin hielp was om het altijd met condoom te doen

Thanks allemaal! In het zh hier is een wachttijd van 43 dagen zie ik en in een kliniek hier in de buurt is een wachttijd van 2 weken (+ ze hebben een contract met mijn zorgverzekeraar). Dus ik ga daar morgen even mee aan de slag.

2 likes

Nogmaals bedankt allemaal! Heb wat rond gebeld en kan nu gewoon al morgen terecht bij een kliniek in de buurt :scream:

20 likes