Je kan toch prima morgen contact zoeken met de eigen huisarts voor dit probleem? Het is dinsdag al gebeurd en het is niet levensbedreigd…
Wel vervelend en pijnlijk daar niet van.
Als je het niet vertrouwd altijd maandag even bellen, maar het is wel zo dat een verzwikte/gekneusde enkel, evt ingescheurde banden ook gewoon heel zeer doen, ook met vier stappen. Dus het is niet altijd meteen een graadmeter dat het dan meteen gebroken is als die vier stappen eigenlijk niet zo lekker gaan. Maar een gekneusde enkel doet gewoon ook vet zeer als je er op staat en druk zet etc. Maar het enige dat echt uitsluitsel biedt is een foto.
Ik dacht dat dit in dit weekend gebeurd was, heb niet alles goed terug gelezen. Excuus.
bedankt voor jullie reacties allemaal, heeft me gerust gesteld! had afgelopen vrijdag de ingreep en het is allemaal erg goed gegaan poliep zag er goedaardig uit en ze hebben tegelijkertijd ook een spiraal kunnen plaatsen wat ik erg fijn vind, zat daar al lang tegen aan te hikken omdat ik toch wel heftige menstruaties heb (waardoor ook bloedarmoede) en ik altijd bang was voor de pijn tijdens het plaatsen, dus erg fijn dat ze dit nu ook meteen hebben kunnen doen. hopelijk gaat dat me dus ook op lange termijn nog helpen. roesje vond ik erg spannend maar viel hartstikke mee, ergens ben ik ook wel blij dat ik dit nu een keer heb meegemaakt, dan weet ik tenminste waar ik een eventueel volgende keer aan toe ben! dus thanks voor de steun <3
Vanmorgen bij de huisarts geweest en ik heb blijkbaar een beginnende uitwendige aambei. Ik had al zo’n vermoeden dus ben gisteren gaan smeren met theranal. Heb niet echt pijn maar het geeft wel een gevoel wat irriteert, huid eromheen is ook wat geïrriteerd.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wanneer trekt het ongeveer weg en bestaat er iets beters dan theranal? Dit is de eerst keer dat ik een aambei heb dus ik ben echt een leek. Omdat ik vanmorgen even tussendoor kon bij de huisarts ben ik dit vergeten te vragen.
Wat vervelend zeg!
Misschien dat deze post wat info kan geven, de beroemde EHBAO.
Ik hoor ook weleens dat mensen er neusspray met xylometazoline op spuiten
Ik word er gek van. Xylometazoline. Hét verslavende spul. HET IS OVERAL.
Nu zelfs voor op je aambei.
@FrozenFlame Thanks! Ik ga het eens proberen!
@Nude Dat las ik ook, wordt veel geadviseerd bij zwangere vrouwen.
Van je neus naar je aambei, zo lekker multifunctioneel!!
Het helpt wel, omdat de slijmvliezen slinken.
Ja ik ben helaas bekend met de werking #1yearsober
Ik bedoelde voor de aambeien. Hopelijk daar niet teveel ervaring mee
Nee heb gelukkig nog nooit bij mn anus hoeven sprayen
Hopelijk is het voor de anus minder verslavend!
Ja ik ben geweest maar ik vloog dinsdag naar Sziget en er was geen fotomogelijkheid meer voor die tijd. Dus heb afgesproken dat als ik er daarna nog steeds last van heb dat ik daarna een foto zou laten maken en ook gezegd dat ik hier krukken ging halen. Dus die kan ik pakken wanneer ik ze nodig heb. Krijg op de vliegvelden gewoon volledige ondersteuning. Dus zat lekker in zo’n caddy en speciale bus en zo en hoef niet eens de trap naar het vliegtuig op.
Edit: Ik slaap zelf in een Air BnB maar vrienden op de camping. Dus die krukken liggen daar in de tent tot ik ze nodig heb of bij de EHBO. Maar lig dus in een normaal bed en kan mijn voet in de avond gewoon hoog leggen en zo.
Even om op aambeien terug te komen: wie heeft er ervaring met curanol en theranal en wat is je ervaring ermee? Ik smeer nu met theranal, en in principe ben ik tevreden maar alles wat beter werkt is natuurlijk welkom!
En weet iemand hoelang het ongeveer duurt voor je een beetje gaat merken dat de aambei wegtrekt?
Vanwege een prikaccident op werk moet ik een pep-kuur van 4 weken slikken. Iemand hier ervaring mee?
ja, wat wil je weten? Ik had er geen last van