Spuit er een beetje xylometazoline in. Is echt een alles helpend middel.
Ik heb ook iets geks?? En ik hoorde vandaag dat anderen ditzelfde ook ervaren momenteel.
Als ik wrijf in/onder mijn ogen, eigenlijk op het randje van mân oogkassen voelt het als een blauwe plek of kneuzing. Een paar weken terug ervaarde ik dat, daarna heb ik er niet meer op gelet, en nu heeft mijn linkeroog het weer?
What is happening?
Niks om je voor te schamen! Ik gebruikte al een jaar of 8 botox onder mân oksels, maar ik ben vorig jaar gestopt omdat het effect bij mij steeds minder werd. Ik denk dat ik eind puberteit met botox ben begonnen, het heeft voor mij wel voor een vermindering gezorgd maar sinds ik gestopt ben met de pil vorig jaar is het einde zoek en werkte het helemaal niet meer. Ik overweeg de Miradry, maar ik vind het zo enorm veel geld aangezien ik waarschijnlijk twee behandelingen nodig heb. Ik stel het momenteel dus uit, ondanks dat ik er wel veel hinder van ondervind. Er zijn echt wel wat opties om te bekijken, echter is niks echt zonder ârisicoâsâ helaas
Google eens op meibomklierdisfunctie en/of blepharitis.
Ik heb dit nu ook. Die meibomkliertjes zitten aan de binnenkant van je oogleden en maken een vet spulletje aan waardoor je traanvocht minder snel verdampt. Als die het niet goed doen kan je dus droge ogen krijgen.
Er is wel wat aan te doen, maar ik vind het wel een hoop gedoe: elke dag 10 min een warm pittenzakjes op je ogen, je ogen masseren, oogdruppels, geen/minder contactlenzen in, je ogen schoonmaken met speciaal spul en vette zalf Ăn je ogen smeren voor het slapengaaan.
Ik heb verder geen roodheid of afscheiding ofzo. Moet zeggen dat t vandaag wel beter is na oogdruppels dus fingers crossed
Weet iemand of er ook orale tabletten bestaan voor bacteriele vaginose? Vanwege allerlei gedoe wil ik niets down there doen. Geen gel en niet zoân ei. Is er ook een mogelijkheid om iets te slikken wat helpt?
Dat zijn droge ogen. Probeer sowieso twee keer per dag te druppelen met een goede oogdruppel. (Hylo Dual of Hylo Fresh)
Dankje, ga ik doen!!
Ja ik heb dat wel een keer gehad van de huisarts toen ik echt alles tegelijk had. Toen kreeg ik volgens mij twee pillen die ik moest nemen.
Iemand ervaring met een zweetklierontsteking? Ik heb nu al meer dan een week een opgezette klier in mijn oksel, waarschijnlijk te enthousiast loveli gesmeerd maar het gaat niet echt over.
En moest je dan nog inwendig onderzocht worden? Daar zie ik zo tegenop maar is de eerste keer dat ik daarvoor bij de huisarts zou komen en dan zeggen ze dat dat moet
Ja ze namen toen wel wat af om te testen of dat t was. Dat was echt zo gepiept!
De laatste, ik denk 3 of 4 keer, is mijn menstruatie zo gek, althans voor mijn doen. Ik ben al zolang ik me kan herinneren heel regelmatig ongesteld, ongeveer een week en heb dan veel tot normaal bloedverlies. Ik moet dan ook echt wel mijn maandverband of tampon verwisselen. Maar de laatste maanden word ik nog wel regelmatig ongesteld maar het bloedverlies wordt steeds minder en minder. Nu ben ik dus ook ongesteld en het is gewoon nihil. Alleen bij het afvegen wat bloed. Ik heb verder wel alle symptomen die ik normaal ook heb, alleen dat bloedverlies dus. Ik weet dat vroege overgang in mijn familie zit (mijn oma, moeder, tantes) dus eigenlijk spookt dat door mijn hoofd nu. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet. Ik heb er niet per se last van ofzo en menstruatie is natuurlijk ook echt zoiets wat door veel dingen kan worden beĂŻnvloedt. Maar aan de andere kant zou ik ook wel willen weten wat er nou aan de hand is. Dit is echt niet wat ik gewend ben. Bevallingen, borstvoeding, periodes van stress hebben nooit invloed gehad op mijn menstruatie, daarom kijk ik er ook echt van op.
Bij mij vroeg ze alleen paar dingen, ze ging verder niet kijken of iets afnemen. Met een paar vragen kunnen ze heel makkelijk b.v. en een schimmelinfectie van elkaar onderscheiden. Ik zou toen ook pillen krijgen maar die waren helaas nergens te verkrijgen dus toen kreeg ik alsnog een recept voor zoân stom ei. Dit was vorig jaar trouwens hopelijk zjjn die pillen inmiddels weer leverbaar!
Volgens mij word je richting de overgang juist onregelmatiger ongesteld en verlies je niet per se minder bloed⊠En ik dacht dat je het ook kunt laten testen bij een gynaecoloog of je al in de overgang bent. Ik zou gewoon met dit verhaal naar je huisarts gaan en als er aanleiding voor is, word je wel doorgestuurd.
De perimenopauze begint 7-10 jaar voor je menopauze, afhankelijk van hoe oud je bent en wanneer je moeder haar menopauze had, zou dat best kunnen. (Menopauze is als je 1 jaar geen menstruatie hebt gehad).
Menstruatie kan onregelmatiger worden, minder of juist meer bloed, maar dat verandert dus over best een lange tijd. Nog tientallen andere symptomen naast menstruatie en opvliegers die je kunt hebben. Perimenopauze kun je niet âbewijzenâ, maar je kunt wel aanwijzingen hebben.
Ik ben toevallig net bezig in The new menopause van dr Mary Claire Haver, dat is wel een aanrader. Of eens op haar instagram kijken.
Maar het kan natuurlijk nog zo veel anders zijn. Bijvoorbeeld door bepaalde medicatie of stress etc.
Nou het is alleen maar erger geworden en die antihistamine doet weinig tot nu toe
Snap er niks van wat dit kan zijn, maandag maar ff dokter bellen Denk ik?
Heb je toevallig een nieuwe geurkaars in huis? Ik heb deze uitslag een keer van een geurkaars gekregen
Wow wat vaag! Zou maandag even langsgaan inderdaad