Het grote medische vragen-topic #4

Zou kunnen! Symptomen passen daar wel goed bij en als ik afbeeldingen zoek zijn er veel verschillende varianten waarvan sommigen wel goed erop lijken.
@Speurneus ik denk het niet… ben niet echt in aanraking geweest met de natuur en al helemaal niet met mijn benen want die zijn wel bedekt door lange kleding.

Maar mijn god, wat een jeuk. De bultjes lijken ook veel meer te worden en te zijn verspreid.

2 likes

@poesch een fysio kan hier tips over geven.
En nog beter de bekkenbodem fysio.

2 likes

Ben even nieuwsgierig, waarom bekkenbodem als het bovenin je rug zit?

Ik ben er ooit eens geweest (door bekken klachten) en zij kijkt echt naar de gehele houding. Het begint eigenlijk al bij je voeten en benen.

2 likes

Ik herken dat eigenlijk niet en ben bij drie verschillende geweest! @Sundance Zou gewoon je klachten omschrijven bij een fysio praktijk en dan weten zij wel bij wie je het best terecht kan!

1 like

Bekken klachten beginnen in eerste instantie ook door een verkeerde lichaamehouding. En als je daarbij zwanger bent verergeren de klachten vaak doordat je buik aan je banden gaan trekken icm slechte houding. Maar fysio is denk ik ook gewoon prima idd hoor.

Nou nee, er zijn verschillende redenen voor bekken klachten.

10 likes

Ik bedoelde idd ook kunnen veroorzaakt worden door een verkeerde houding…er zijn idd nog meer oorzaken. Maar ik denk dat standaard fysio ook voldoende kennis heeft van lichaamshouding.

1 like

Heeft iemand hier ervaring met behandeling tegen overmatig zweten? Heb al op wat keywords gezocht maar er wordt nogal vaak gepraat over zweten in allerlei andere contexten :joy:

Misschien haal ik dit ooit nog weg want na al die jaren nog steeds last van schaamte

Ik loop hier dus al sinds mijn puberteit mee en begin dit jaar heb ik voor het eerst ooit een afspraak durven maken bij mijn huisarts. Toen kreeg ik wat krachtiger spul voorgeschreven dan de standaard Odorex lotion/spray, om dit eerst eens te proberen. Ook hier kwam het gewoon doorheen en kreeg ik ook flink last van huidirritatie en het bekende geprik na gebruik. Ik heb dus weer een hele zomer alleen maar in vormloze effen zwarte shirts rondgelopen (mijn arsenaal aan zwarte shirts bestaat uit 6 stuks :saluting_face:). Inmiddels heb ik weer een afspraak gemaakt bij de huisarts om te kijken naar andere opties.

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen of advies van anderen die me misschien wat kunnen helpen mocht de huisarts wat keuzes voorleggen.

1 like

Ik zou vragen voor verwijzing dermatoloog om bijv botox-behandeling te bespreken.

3 likes

Ik, met iontoforese van mijn handen en voeten. Dan leg je je handen of voeten in een opengeklapt koffertje met een soort electrodematjes in een laagje kraanwater, voor 15 min per keer, 3x per week. Het werkte bij mij goed, maar omdat ik ook regelmatig last heb van dishydrotisch eczeem werden de behandelingen te pijnlijk, en daardoor ben ik het weer vergeten om het te doen. Zonder wondjes voelt het als een tinteling, met wondjes aan handen/voeten voelt het als zout in een wond.

Edit: geen ervaringen met oksels.

Ik dacht inderdaad ook deze richting op! Mijn huisarts gaf de vorige keer aan dat medicatie waarschijnlijk een volgende stap zou zijn, maar ik vroeg naar de naam en checkte later de bijwerkingen en daar voel ik me niet heel chill bij.

@Drosera Oh ja hier had ik ook al wat over gelezen, dit zou ook kunnen voor oksels met een spons in plaats van een badje. Vervelend dat de behandelingen te pijnlijk waren :pensive:

2 likes

Mensendieck/ceasar fysio therapie is gericht op je houding etc.

2 likes

Ik kreeg dit toen ik een periode van veel stress ervaarde. Hooikoorts pilletjes werkten bij mij toen erg goed. Da onderdrukte een ‘aanval’ van jeuk en bultjes

1 like

Gaat het om je oksels of om andere plekken? Ik had last van overmatig zweten onder mijn oksels en heb heel goede ervaringen met Miradry. Ik kan je er meer over vertellen als je daar behoefte aan hebt. Stuur vooral een PB!

1 like

Ik heb nu een of andere antihistamine zalf gebriikt maar werkt heeel kort

Volgens mij werkt voor netelroos over het algemeen zalf sowieso minder, dus zou sowieso nog pilletjes proberen.

2 likes

Heb pillen gekocht, vanavond maar even proberen…

Dit gaat wellicht mega raar klinken, maar ik heb soms periodes waarin mn ogen mega vervelend voelen in hun oogkassen. Het voelt dan of alles een beetje schuurt enzo ik kan het niet goed uitleggen, maar ik ga dan onbewust heel vaak knipperen om dat gevoel weg te halen en daar word ik dan op een geven moment heel moe van. Heb t nu weer een week ofzo en word er gek van. Herkent iemand dit of ben ik in mn eentje koekoek?

Heb je niet gewoon droge ogen?