Omdat er bij jou volgens mij iets heel anders aan de hand is en je daar hulp bij nodig hebt ipv allerlei dingen voorleggen aan wildvreemden op het internet.
Ja, icm de elidel en 3 maanden antibiotica is mijn huid echt beter fan het ooit is geweest. In het begin was mijn huid droog en veel pukkels. En het is nu gewoon echt helemaal oke, geen pukkel te bekennen en mijn clownseczeem is helemaal weg!
Ja ooit een angststoornis. Maar ik geef nu toch ook aan dat ik denk dat ik aan het hypochonderen ben. En of iemand mij hier kan geruststellen? Iemand staat vrij te reageren, ze zijn niet verplicht. Ik wou gewoon zelf de hap er niet voor bellen en dus (onnodig) er een lijn voor bezet houden. Ik vind het oprecht echt onaardig. Je kan ook gewoon niks zeggen.
Maar dat kan niet. De kans is niet groot dat je nu een beroerte hebt maar wij kunnen dat toch niet zeggen?
En je bent met je medicatie aan het afbouwen dus het kan van alles zijn.
Probeer de focus van je lijf te halen en iets te gaan doen. Makkelijk gezegd maar is de enige manier
Die is nooit weggeweest toch? Je hele postgeschiedenis staat vol met vragen over je gezondheid en je lijkt het ook altijd beter te weten of weer om te buigen naar een ander medisch probleem. Voorschriften van artsen vertrouw je al niet, dus waarom random mensen op het internet wel?
En dat is geen aanval maar een constatering. Je helpt jezelf écht niet met advies of geruststelling vragen. Je voedt je angststoornis alleen maar. Het helpt je echt niet, want die angst blijft maar bevestiging zoeken.
Ohh, wat fijn zeg! Kun je nu wel weer crĂšmes of makeup verdragen? Of smeer je nog steeds helemaal niks?
Ik vind vooral het geen makeup wel een dingetje. Draag naar werk eigenlijk altijd wel makeup, maar moet echt even die drempel over zo. De eczeem is dan namelijk ook nog extra zichtbaar.
Wat bij mij bijna altijd werkt is om op het been te staan aan de kant waar water in je oor zit, hoofd die kant ook op kantelen en dan springen.
Dit klinkt als iets waarmee ik zou vallen ![]()
Dat is juist het vervelende van hypochondrie/ziekte angst: geruststellen werkt niet. Nu geeft het even rust maar op een gegeven moment gaat je angst niet meer weg zonder de geruststelling en voel je je pas beter als je elke nieuwe klacht hier hebt gevraagd/gegoogled/chatgpt. De enige manier om dit te doorbreken is therapie (met name exposure en/of cgt).
Misschien dat niet iedereen het even subtiel zegt, maar denk dat de meeste mensen hier wel doorhebben dat het niet helpt om er in mee te gaan.
En over chatgpt: doe dat alsjeblieft niet! Chatgpt heeft de neiging om met je mee te praten en je altijd te bekrachtigen. Gevaar is dat chatgpt je erin gaat bevestigen dat je angst niet weggaat als je niet om geruststelling vraagt.
Heb het als proef ook even geprobeerd:
Niet heel helpend toch?
Wens je iig sterkte!
Lief van je je reactie. Ik heb ook in therapie gezeten bij de ssgz. Met act en cgt.
Ik heb hier ook last van, bij mij is het een combinatie van afscheiding en zweet. Ik heb geen last meer van geurtjes sinds ik onderbroeken van Modibodi draag, de Moisture Wicking lijn draag ik. Misschien dat het ook helpt bij alleen afscheiding. Ik ruik echt niks meer als ik deze draag.
Ik draag nu een maand lang weer 1 keer per week veel makeup voor werk. En verder helemaal niks. Geen makeup & nog steeds geen skincare. Ik vind het wel lastig, vooral het geen makeup. Ik voel me niet helemaal mijzelf. Maar ergens is het ook wel lekker want ik loop zo de deur uit, ik ga zo naar bed. Ik heb ineens veel meer tijd over als ik me klaarmaak haha. Mijn huid is tot nu toe onder controle maar merk wel dat als ik makeup draag het nog steeds jeukt. Ben erg benieuwd wanneer dit weggaat. Ik moet nog 3 weken antibiotica en dan ga ik langzaam wat meer producten aan mijn huid introduceren weer. Merk wel dat ik dat erg spannnend vind.
en @50193905
Dank voor het meedenken! Ik had de oorleltechniek al geprobeerd inderdaad, het springen nog niet! Helaas werkt dat ook niet, ik hoor alleen maar kraakkraak. Ik denk dat het achter een velletje (zo noemt de assistente het altijd
) zit o.i.d.
Ik ga vandaag nog even bellen, ze zei ook nog âik ga niet door want straks heb je juist last met het vliegenâ, wat nu misschien wel het geval is
Maar misschien heeft ze nog tips. Rechts lijkt wel weg!
Dit is een goede tip die ik zeker ga proberen.
Hoe vallen de maten? Zie wel een maattabel maar kom er niet echt aan uit.
Je zou kunnen kijken of een neusspray met xylometazoline helpt (in je neus sprayen gewoon). Dat kan helpen om je slijmvlies te slinken waardoor dat water hopelijk weg kan. Normaal is dat meer voor een dicht oor bij verkoudheid maar het proberen waard denk ik.
Ja goede tip, daar was ik ook al aan begonnen! Wie weet doet dat nog iets ![]()
Ze vallen normaal, ik heb normaal een S en daar ook. Bij alle producten staat ook welke maat het aan model heeft, misschien heb je daar nog wat aan.
Mijn huisarts gaf de tip om een oorschraper te kopen. EĂ©n keer per week na het douchen gebruiken, want dan is je oorsmeer op zân zachts. Eerder moest ik mijn oren ook jaarlijks laten uitspuiten. Nu al een paar jaar niet. Funfact: stress en angst zorgen voor meer oorsmeer, dan valt er veel uit je oor te schrapen haha.
Haha oh heerlijk! Mijn probleem is wel dat ik heeeel nauwe gehoorgangen heb, heb jij dat ook? Ik maak niet veel oorsmeer aan maar het zit snel verstopt, weet niet of ik er dan met zoân schraper bij kan. Klinkt wel heel bevredigend, ik ga eens kijken!
Ik heb dit bijna altijd na het zwemmen. Wat mij dan helpt is om op de grond te gaan liggen op het oor waar het meeste water in zit. Net zo lang totdat het water er uit loopt. Kan soms wel een kwartier duren dus neem de tijd. Daarna het andere oor en je bent verlost. Comfortabel is het niet maar wel effectief.