Het grote medische vragen-topic #4

FML rechtervoet heeft nu hetzelfde. Heb Lamisil Once al gesmeerd drie dagen terug en 24 uur voeten niet natgemaakt etc. Morgen toch even naar de huisarts bellen want het brandt echt.

Ik geloof er trouwens geen reet van dat lamisil once na een keer aanbrengen werkt. Het is dezelfde sterkte als reguliere terbinafine creme die je gewoon twee keer per dag moet aanbrengen voor langere periode. Dus zou gewoon een normale goedkope tube terbinafine kopen en dat 2x per dag aanbrengen en nog doorsmeren voor 1 week als je huid hersteld is. Voeten goed droogmaken, evt babypoeder gebruiken om zweet te absorberen, zo veel mogelijk op sokken etc.

3 likes

Ja ik dacht; lekker makkelijk, maar waarschijnlijk heb je gelijk en is het te mooi om waar te zijn.

Nee dit moet je echt een week smeren gewoon hoor!

3 likes

Het was inderdaad dit! Of iig een wratje :disguised_face:
Nou hartstikke fijn dat het iets onschuldigs bleek. Bedankt voor de geruststellingen!

3 likes

Shit ik heb die andere laatst gehaald (miconazolnitraat), en die moet ik 2 tot 6 weken 2x per dag smeren.

Ga deze even onthouden, mocht dit niet werken.

2 likes

Ik had hier wat dagen geleden iets gepost over mijn darmproblemen sinds ik zwanger ben en - nu - 7 weken geleden ben bevallen. Ontlasting lijkt iets beter te gaan met die krampen waarna er lucht komt die écht heel rot ruikt blijven (ene dag erger dan de andere dag). Ben bij de huisarts geweest en n zij nam het wel serieus met een bloed en ontlastingonderzoek. Daarin was alles ‘normaal’ behalve een extreem hoge calprotectine waarde van 3795… ik zag het en gelijk paniek. Mijn moeder is jong overleden aan kanker dus alles medisch is bij mij een enorme trigger. De huisarts heeft gelijk de mdl afdeling gebeld en ik word hopelijk mogen nog gebeld voor het plannen van een scopie… vind het allemaal even heel heftig en vraag me ook af wat er steeds mis gaat met een paar jaar terug ook al een alvleesklierontsteking (daarna galblaas verwijderd)… is er iemand met medisch verstand hiervan die me een beetje gerust kan stellen? Paniek blijft overheersen…

5 likes

Geen medisch verstand maar wel sterkte met het onderzoek / het wachten en hopelijk komt er een onschuldige verklaring uit die makkelijk op te lossen is. En het is denk ik heel begrijpelijk dat je paniek voelt met je moeder en verleden. Hopelijk kan het met het aanvullende onderzoek weg genomen worden en kan je snel terecht daarvoor.

1 like

Wat een ellende zo in je kraamtijd… Heel logisch dat je hier erg van schrikt. Dat kan je ook niet helemaal wegredeneren, het is nou eenmaal heel moeilijk om in onzekerheid over je gezondheid te zitten. Hopelijk ben je heel snel aan de beurt en lukt het je intussen om wat afleiding te vinden.

Ik heb een darmziekte en daardoor bekend met calpro. Mijn MDL-arts zegt altijd: de precieze waarde van calpro zegt niet zoveel omdat het echt een momentopname is die door veel factoren beïnvloed wordt, maar dát het verhoogt is betekent dat er hoogstwaarschijnlijk ergens ontstekingen zijn. Darmontstekingen kunnen door van alles komen, en sommige oorzaken zijn eenmalig en te verhelpen gelukkig. De MDL-arts zal meer onderzoek moeten doen om de oorzaak te achterhalen en kan dan hopelijk je onzekerheid wegnemen.

Als je nog vragen hebt (bv over de scopie of de voorbereiding ofzo, daar ben ik ervaringsdeskundige in :crazy_face:) dan mag je me altijd een PB sturen!

5 likes

Wat naar dat je ervaring hebt, het klinkt allemaal echt niet fijn… ik heb je een pb gestuurd!

1 like

De status nu van Schimpie de Schimmel.
De huid is wit uitgeslagen en er zit een scheurtje in. Doet verder geen pijn gelukkig. Maar ziet er wel uit als een warzone. Smeer twee keer per dag met terbinafine, daarna 5 min drogen, Daktarin poeder erover en sokken aan.

Als het over een week of twee nog niet rustiger is, wil ik misschien toch sterker spul van de huisarts of die pillen, want het is iedere ochtend en avond een heel proces met douchen, goed drogen, smeren, laten drogen, poeder erover en sokken aan. En ben het zat om met sokken aan te slapen.

Voetschimmel

2 likes

Ga gewoon zsm langs je huisarts voor sterker spul. Dit is toch ellende en gedoe op niks af.

3 likes

Mocht foto’s sturen. Word zo teruggebeld.

Edit: moet de terbinafine even laten en Daktarin-crème proberen. En echt even 4-5 weken geven omdat het hardnekkig kan zijn. Andere optie zijn de pillen, maar die hebben best wel heftige bijwerkingen en zijn niet goed voor de lever en geeft ze liever niet.

Dus eh ja, lang smeren moet helaas wel, maar dan met een ander goedje.

3 likes

Hopelijk werkt dat beter dan, ik duim voor je!

2 likes

Zouden dit beginnende waterpokken kunnen zijn? Het heerst op de opvang.
Kind is 1,5 en is ook verkouden, heeft verhoging en vuurrode wangen (kunnen ook de tanden zijn, altijd gokken met kleine kinderen :joy:)

foto

Links lijkt wel een blaasje op te komen? Ik vond dat beginstadium ook echt twijfelachtig maar je ziet het snel genoeg.

Rechts lijkt juist meer een korst? Echt idd altijd spannend met die kleintjes.

2 likes

We gaan ‘t zien morgen :smiling_face_with_tear:

1 like

Vals alarm! Voor nu lijkt alles weer weg te zijn.

1 like

Weet iemand of je Flixonase en Xylometazoline naast elkaar mag gebruiken? Ik werd vanochtend wakker met een potdicht neusgat dus die geopend met Xylo, maar moet nu eigenlijk m’n dosis Flixonase spuiten.

Voor dit soort vragen kan je het beste je apotheek even bellen!

5 likes