Het grote medische vragen-topic #4

tiktok zal ook wel zeggen dat een vinger in je reet helpt tegen de hik

7 likes

Sounds legit

2 likes

Haha dank voor de tips, ik ga in ieder geval even olie doen, dat klinkt iets beter dan waterstofperoxide. Kruidvat had ook nog oordruppels om het zachter te maken, maar even kijken wat daar in zit en of dat iets toevoegt.

Ik heb een domme vraag: ik ben heel ontevreden over mijn huisarts en zij wil mij niet verder helpen en nu wil ik me eigenlijk inschrijven bij een andere huisarts, maar nu hoor ik van iemand om het eerst nog even te proberen bij de andere huisarts bij mijn huisartsenpraktijk. Heeft dat zin? :grimacing:

1 like

Ja, dat kan zeker zin hebben! Is een ander persoon, dus andere blik en mening op de situatie.
Sowieso, in de meeste plekken kan je niet even zomaar overstappen, dus zou eerst die andere huisarts in de praktijk proberen.

6 likes

Zeker wel, ik werk met 5 huisartsen en ze zijn allemaal anders haha.

1 like

Fijn, bedankt voor de bevestiging! Probeer ik dat nog even

1 like

Ik weet niet of iemand dit weet / verstand van heeft maar kan het proberen; ik ben zwanger en blijf een soort van aanhoudend drukkend zeurend gevoel op mijn blaas houden, vaak plassen, soms ook moeite met uitplassen, geen pijn of bloed of iets. Verloskundige dacht aan blaasontsteking, niet eruit gekomen met stick & ook niet met DIP. Ha wilde het niet op kweek zetten want uitslag negatief. Nu las ik online dat juist pas vaker met een kweek dit eruit komt bij zwangeren, klopt dat?

1 like

Ik had inderdaad ook toen ik zwanger was dat het eerst twijfelachtig was of het wel een blaasontsteking was. En toen werd het op kweek gezet en bleek het wel degelijk eentje te zijn.

2 likes

Ja dit lees ik dus vaker… nu zei de ha wel dat het negatief was & niet twijfelachtig, dus weet niet of dat verschil maakt maar ik las dat een dipt bij zwangeren vaker vals-negatieve geeft mm.

Is dat niet gewoon de baby die op je blaas drukt?

2 likes

Hoe ver ben je in je zwangerschap? Ik had rond de 16/17 weken beginnende bandenpijn wat ik eerst ook verwarde met pijn van een blaasontsteking.

En inderdaad, de baby kan er ook tegen aanduwen.

1 like

Ja dat kan ook inderdaad, vond het wel vroeg daarvoor (19 weken) & blijft aanhoudend al een week zoietw

1 like

Rond de 19 weken nu! Bandenpijn heb ik ook keer gehad, dat voelde voor mij meer als stekende pijn in golven ipv aanhoudende zeurende pijn maar kan ook mogelijk zo zijn ja.

1 like

Ik weet nog dat ik de 20 weken echo had en klaagde over mijn blaas en ze zag dat z’n handje daar op duwde… dus het kan wel!

3 likes

Ik had ook dat gevoel maar had ook een keertje wat bloed bij het afvegen. Dus toen urine ingeleverd en ze zagen iets (eiwitten ofzo?) dus op kweek gezet en kreeg een ab kuur. Maar uit die kweek kwam dus dat ik juist geen blaasontsteking had.

Ik zou gewoon nog een keer overleggen maar misschien kan ik een bekkenfysio je ook helpen?

3 likes

Als het goed is controleren ze bij dipt ook op eiwitten dus dat zou dan ook negatief zijn. Bekkenbodem dacht ik ook aan, verloskundige niet; heb geen andere klachten die daarop zouden kunnen duiden.

2 likes

Is niet zo heel gek, heb vorige week dat voorgeschreven gekregen voor mn kind. Zodat zn oor daarna schoon is en dat ik het kan druppelen. Maar dit was ivm oorontsteking.

2 likes

Ja ik denk dit mogelijk ook maar heb een erg beweeglijke baby op elke echo tot nu toe dus vind het lang duren voordat de baby dan niet meer zo ligtšŸ˜‚

Waar las je dit? Sounds like bullshit to me. Bacterien zijn bacterien en die zijn aanwezig of niet. Een dipslide is al min of meer een kweek (een groeiplaatje waar koloniƫn op groeien), alleen het ziekenhuis test nog verder op wat voor soort bacterie het is en of die resistent is.

Dit schema geldt voor iedereen:

Zie allerlaatste zin: bij aanhoudende typische klachten en blijvende negatieve dipslide kun je een urinekweek in ziekenhuis aanvragen, maar eerlijk gezegd is die zelden positief als de dipslide negatief is.

1 like