Het is echt heel verschillend per persoon dus moeilijk te voorspellen. Ik zelf ben naar huis gebracht maar had zo’n ongelofelijke kramp en ben ook bijna flauwgevallen.
Ik had bij de eerste een korte flits van pijn (wel 4 pcm en 1 ibu genomen) en bij een wissel voelde ik… niets
en dit was vóór mijn bevalling.
Misschien fijn als iemand back up is voor het geval je niet lekker wordt?
Erger dan bevallen?! Dat kan toch bijna niet zou je denken. Maar wat heftig dan. Wel relatief korte pijn toch? En waar liet jij het zetten? Bij een gyn of? Bij mij doet de verloskundige het.
Nou ik waag het er maar op. Woon ook vlakbij en desnoods wacht ik een half uur in de auto als ik me duizelig ofzo voel ![]()
Ja ik vond het echt erger. Misschien ook omdat je bij bevallen toch adrenaline aanmaakt ofzo. Geen idee! Maar ik doe het niet meer. Was er ook niet blij mee dus na een paar maanden eruit laten halen. Maar wie weet ga jij er fluitend doorheen! Ieder lijf is anders. Ik ben sowieso niet zo’n held haha. Ik had het bij de huisarts laten zetten. En neem gewoon je tijd. Desnoods even in de wachtkamer blijven zitten! Succes!
Ik ben ook gewoon zelf gaan rijden, desnoods kan je inderdaad even in de auto of wachtkamer wachten. Een vriendin van mij wacht standaard een halfuur na het bloedprikken omdat ze daar duizelig van wordt
Heb er gigantisch tegen op gezien en vond het echt niks voorstellen. Verwijderen ook niet trouwens. Ben beide keren wezen fietsen. Tis echt per persoon verschillend ![]()
Ik vond het alle keren prima te doen. Even een stekende / vervelende pijn en daarna wat zeurderig.
Kon prima auto rijden. Mijn ervaring bij verloskundige is ook vele malen chiller dan bij gyn.
Onze baby heeft een warm, rood gezwollen handje en armpje. Hij is 4 maanden. Voelt zich verder volgens mij prima maar we vinden het een beetje eng. Iemand een idee of herkent iemand dit?
Wel heel slecht slapen en steeds huilen, maarja dat kunnen ook 100 andere dingen zijn bij een baby
Ik zou dit soort dingen die gaan over een baby van 4 maanden echt aan een arts vragen en niet aan wildvreemden op het internet.
Dat had ik ook gedaan als het doordeweeks was, maar het is zondag dus voordat ik doktersdienst bel, wilde ik hier even checken
Zou hiermee altijd gewoon even bellen. Met jonge kinderen kan je wat mij betreft niet voorzichtig genoeg zijn en beter en x te vaak bellen dan te weinig.
Hap bellen. Edit; als je zegt ‘we vinden het een beetje eng’ dat is echt genoeg reden om gewoon gelijk te bellen en niet eerst op een forum te vragen of iemand het herkent. Op zich goed dat men hier nadenkt voor er wordt gebeld naar de hap maar met kleine kinderen moet je gewoon bellen en niet twijfelen.
Als het om baby’s of jonge kinderen gaat, vinden ze het echt niet erg als je de hap belt. Voel je niet bezwaart!
Zeker huisartsenpost bellen bij zo’n jonge baby.
En als hier iemand zou zeggen “ oh niks aan het hand joh” zou je daar genoegen meenemen? Ik hoop van niet.
Ik werk op een spoedplein, mensen komen echt binnen met veel onzinnigere dingen.
Je kunt altijd even overleggen met een triagist die vervolgens bepaald of de HA je kindje moet zien. Met jonge kindjes mag je vaak al snel komen. De HA kan vervolgens altijd even overleggen met een dienstdoende kinderarts.
Echt, bel gewoon, daar zitten ze voor.
Zolang je niet je teen hebt gestoten, een dagje lichte buikpijn hebt of een splintertje in je vinger. Dan mag je wachten op je eigen huisarts. ![]()
Natuurlijk niet? Ik was meer op zoek naar ervaringen.
Bedankt voor alle mensen die even wilden meedenken! Het zakte direct af na mijn berichtje dus we houden het even in de gaten en kunnen anders idd alsnog overleggen.
Altijd bellen met een baby en twijfels, ze zijn met baby’s enorm behulpzaam. Die zien ze liever een keer te veel dan te weinig.
Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je een doorbraakbloeding hebt bij hormonale anticonceptie? Ik begreep altijd dat je gaat menstrueren/ bloeden door een bepaalde hormonenspiegel, die dus ofwel natuurlijk in je cyclus voorkomt, of omdat je stopt met het nemen van hormonale anticonceptie. Ik dacht ook dat je door het nemen van de pil dus steeds op hetzelfde hormonen level blijft zitten, en dus geen cyclus meer hebt? Maar dan begrijp ik niet waarom ik na 3 weken pil toch ga bloeden, ook al neem ik mijn pil door?
Of stopt mijn pil enkel de ovulatie en hou je toch nog een soort van cyclus light over? Of komt die bloeding er helemaal niet onder invloed van hormonen?
Als je elke 3 weken een doorbraakbloeding hebt vermoed ik dat het misschien toch iets met je eigen hormoonhuishouding te maken heeft. Maar de meeste doorbraakbloedingen zijn niet zo stipt, die komen voor nadat je maanden hebt doorgeslikt, dat heeft te maken met het steeds dunner worden van het baarmoederslijmvlies (omdat het niet meer opgebouwd wordt onder invloed van hormonen) en op een gegeven moment wordt het zo dun dat het kwetsbaar wordt en gaat bloeden.