Het grote medische vragen-topic #4

Ik heb nu al sinds vrijdag hoofdpijn en ik dacht eerst dus dat ik ziek zou worden, maar dat komt steeds niet. Paracetamol lijkt ook niet echt iets te doen. Mensen nog tips? Ik was hier aan het zoeken naar het pijnstiller schema maar ik kon het niet vinden.

Bij mij helpt apc’tje pas bij hoofdpijn. Gewoon bij Kruidvat te koop.

8.00: paracetamol + ibuprofen
12.00: paracetamol
14.00: ibuprofen
18.00: paracetamol
22.00: paracetamol + ibuprofen

(Opgeslagen in mijn notities :smile:)

1 like

Bij mij is hoofdpijn waar paracetamol echt niks doet meestal spanningshoofdpijn en dat komt dan ergens uit gespannen nek/schouderspieren, zou dat aan de hand kunnen zijn?

2 likes

Kan het hormonale hoofdpijn zijn? Daarbij doet paracetamol ook niks bij mij. Naproxen of ibuprofen (nsaid iig) werkt dan als enige.

1 like

Iemand ervaring met botox tegen kaakklemmen?

3 likes

Ik heb het nu twee keer gehad en het helpt wel iets, maar ik vind het wel duur voor wat het doet.

1 like

Ik heb het onlangs via de fysio door een gnatholoog laten doen. Bij de fysio kreeg ik al dry needling behandelingen voor mijn kaakspieren en slapen. Dat bleek toen niet voldoende te zijn en toen heeft de fysio me op de wachtlijst gezet voor een botoxbehandeling bij de gnatholoog waarmee ze samenwerken. Bij die afspraak kwam de gnatholoog bij de praktijk van de fysio. De fysiotherapeut zocht de spierknopen op en prikte de naald op de juiste plek en de gnatholoog spoot de vloeistof erin (omdat de fysio daar niet voor bevoegd is). Ik vind deze samenwerking heel fijn, want nu is het precies op de juiste plek ingespoten. Ik had eerst wel meer hoofdpijn, maar nu ben ik al een tijdje klachtenvrij en dat is echt zo fijn! Ben echt heel blij dat ik het gedaan heb. Over een tijdje is het uitgewerkt en ga ik het waarschijnlijk nog een keer doen. Mijn fysio verwacht dat als ik het nog 1 of 2 keer doe mijn spieren zo tot rust zijn gekomen dat het klemmen ook minder wordt en ik mogelijk ook geen bitje meer hoef te dragen 's nachts.

4 likes

Is dit niet echt heel pijnlijk? :flushed:

Nou ja, het voelt niet lekker nee :sweat_smile: Maar het is het wel waard vind ik! Is bij mij echt veeele malen effectiever dan masseren. Ik vond botox zetten ook helemaal niet pijnlijk en toen zei de gnatholoog “dat zien we vaker bij mensen die al dry needling hebben gehad, die zijn wel wat gewend” haha.

2 likes

Bij langdurige hoofdpijn en als paracetamol niet meer werkt haal ik APC tabletten, gewoon huismerk Kruidvat. Werkt echt top!

2 likes

Hoe lang is het “normaal” om bloed en stolsel te verliezen na het verwijderen van een spiraal?

1 like

Lieve mensen, jullie mogen van mij de Kruidvat en consorten sponsoren door APC te kopen, maar er is geen enkele pijnsoort of aandoening waarbij het wetenschappelijk bewezen is dat het beter werkt dan gewone Paracetamol. :upside_down_face: Het komt in geen enkele richtlijn voor.

FK zegt zelfs:

29 likes

Wat zijn jullie beste, wellicht wat minder voor de hand liggende, tips voor na een operatie?
De knoop voor het verwijderen van mijn galblaas heb ik eindelijk doorgehakt , ben nu al zenuwachtig :sweat_smile:.

Positieve verhalen over de operatie en/of over de narcose (dat vind ik vooral eng nml) zijn ook welkom!

1 like

Neem slippers mee naar het ziekenhuis want de vloer is ranzig en een bidon en lange oplaadkabel. Als je een pijnstiller schema helpt kan je wekkers voorprogrammeren zodat je daar niet over hoeft na te denken. Makkelijke lekkere snacks als je weer iets mag eten voor zowel thuis als in het ziekenhuis. Domme series en tv programma’s vond ik het fijnste vlak na de operatie, love videoland om deze reden.
Edit: oh en narcose is mijn alllllltime favo. Vijf keer onder narcose geopereerd en dat is echt iets waar ik naar uit keek na de eerste keer haha. Lekker raketje op de uitslaapzaal en doezelen. Vraag ook echt om extra pijnstilling als je pijn hebt na het wakker worden. Daar ben je daar voor. Niks aan m’n galblaas laten doen maar mijn opa werd een hele vrolijke man toen dat ding er eindelijk uit was.

6 likes

Waar ben je bang voor? (Ik werk in de medische wereld misschien kan ik je helpen)

Na de operatie is rust sowieso belangrijk maar dat spreekt voor zich.
Zorg dat je een fijne kruik in huis hebt, neem tijdig pcm of andere pijnstilling in, niet wachten tot je pijn hebt.

En zorg dat je laxans hebt maar ik denk dat de arts dat sowieso voorschrijft.

Ik vind een grotere thermofles voor thee en gewone fles voor water fijn, die kleine bekertjes in het ziekenhuis vind ik maar niks.

Ohh ja goeie tips! Slippers zou ik sowieso vergeten. Al is het waarschijnlijk gewoon een dag opname, maar toch. Ga ook wat pyjama’s/chill kleding aanschaffen. Ik heb maar 1 joggingsbroek namelijk, dus iets meer is wel lekker.

En ik heb gezorgd dat het tijdens de olympische winterspelen is (dat vind ik heel leuk) dus dan kan ik dat lekker kijken. :rofl:

@Wildfire ik ben altijd best angstig voor het onbekende, wil graag controle houden en ben bang voor de dood. Dus al die dingen komen lekker samen met dit event :sweat_smile:

Ja die laxans heb ik al aangegeven. Heb altijd moeilijke stoelgang, dus dat moet dan echt soepeler dan ooit gaan :sweat_smile:.

@Bertha Goeie! Op mijn werk hebben ze ook van die kleine klote bekertjes, fles is veel beter.

3 likes

Neem voor de zekerheid 2 onderbroeken en je tandenborstel mee. Ik heb een keer een operatie gehad waarbij 99% van de mensen maar 1 nachtje hoeft te blijven ter controle, maar ik kreeg een interne bloeding waardoor ik nog 2 of 3 extra nachten moest blijven. Geen ramp, want de dingen als vermaak en oplader e.d. heb je dan al, maar wat schoon ondergoed is dan toch wel fijn.

4 likes

Ja, ga ik zeker doen inderdaad. Ook wel een extra setje kleding enzo denk ik. Stel je kotst de hele boel onder ofzo, toch fijn als je dan iets anders aan kan.

1 like