Hier nog 1 met altijd ijzergezeik. Ik heb nu een goed HB maar meer vermoeidheidsklachten dan toen ik een HB had van 4,3⦠maar mijn ijzer is rond de 15. Huisarts bleef maar zeggen dat mijn HB goed was dus nee kreeg geen ferritine tabletten mee. Laatst luisterde ik naar een podcast met o.a. Dr Stacy Sims en ik geloof dat ze zei dat 50 eigenlijk een minimale waarde was om je goed te voelen, maar de standaard iets van 20 is en daardoor veel vrouwen te weinig ijzer krijgen.
Heb toen echt aangedrongen bij de huisartsassistente, dat ik echt zooooo moe was en toen kreeg ik een strip mee met 10 pilletjes haha YES. Mijn ferritine āwas wel wat aan de lage kant dus vooruit he als het helptā. Heb ook snel last van onstekingen/steenpuisten, dat schijnt daar ook mee te maken kunnen hebben zei de huisarts ooit. Dus dat had ik er ook nog even ingegooid. Maar moest echt smeken??
Maar ik heb ooit in het ziekenhuis via mijn infuus ijzer gekregen en dat was eigenlijk wat het beste hielp. @Vergeetmenietje ik zou vragen of dit voor jou ook mogelijk is! Die tabletjes zetten niet echt zoden aan de dijk is mijn ervaring, maar dit wel.
Ongevraagd levensverhaal maar ik vind dat we moeten opkomen voor meer ijzer in ons leven