Ah daar is mijn huisarts nog niet van op de hoogte ![]()
Ben net gekrabt door mijn (binnen)kat en we waren aan het spelen dus ging best fel/diep. Heb als kind de tetanusprikken gekregen, maar dat is al minimaal 10jr (eerder 20 denk ik haha) geleden.
Moet ik zo’n prik halen denken jullie? Lees wisselende dingen online.
Je hebt niet toevallig de kinkhoestprik voor zwangeren gehaald (ik ben niet zo goed in onthouden wie in welk subforum komt)? Daar zit tetanus bij in namelijk.
Ik denk dat het risico best klein is, maar aan de andere kant kost die tetanusprik maximaal €30 (misschien zelfs wel gedekt door de basisverzekering) en dan zit je meteen weer 10 jaar goed.
Nee, heb ik niet. Enkel HPV vaccin heb ik onlangs gehad.
Ik zou het doen, ik heb hem in 2020 genomen na een krab en ik ben toch altijd maar blij dat ik het toen weer heb gedaan en het is toen vergoed.
Je aanvulling @Merel stond er eerder volgens mij nog niet bij, maar ja dat is zo alleen nu met de feestdagen is de timing een beetje klote, maar goed zal morgen ochtend wel even bellen.
@Luzarl ja, helemaal mee eens. Die vergoeding maakt mij niet eens zoveel uit, maar dat zou mooi meegenomen zijn.
Ik was bij de huisarts gegaan, misschien is het nog anders dan wanneer je het bij de GGD doet? Maar het is verder ook niet duur natuurlijk
Nee, zie inderdaad prijzen van tussen de 30 en 50 euro, nou prima als ik dat moet betalen. Ga morgen gewoon even de huisarts bellen en dan zie ik wel even.
Ze zijn niet gesloten i.v.m. vakantie, dus dat scheelt weer ![]()
Kan iemand me geruststellen dat spit ook weer snel voorbij kan gaan? Het voelt alsof ik spit-op-spit krijg ofzo en geen verbetering heb.
Volgens mij heb ik spit. Sinds een paar dagen hele erge lage rugpijn (kan niet goed rechtop staan en bewegen zonder pijn, bij onverwachte bewegingen schiet er een bliksemschicht in mn rug, kan geen houding vinden, misselijk van de pijn etc). Ik lees overal dat je niets hoeft te doen, gewoon bewegen, warmte en pijnstillers en na zes (
) weken moet het wel over zijn. Ik heb alleen het idee dat ik ‘spit op spit’ heb en het er telkens opnieuw inschiet en ik weer bij nul af ben. Vannacht bijvoorbeeld werd ik wakker doordat ik draaide en schoot het er weer in, maar die kramp aanval duurde minuten waarbij ik echt crepeerde van de pijn en niet kon bewegen en nu is het weer erger…
Als t 6 weken duurt en je hebt nu een paar dagen zou ik t even afwachten? Stressen kan je spieren weer verkrampen en dat is volgens mij spit precies. Pijnstillers nemen! Het is ook echt mega vervelend ![]()
Afspraak maken bij de fysio?
Ik zou de fysio even bellen. Ik dacht een tijd terug ook dat ik spit had, maar bleek iets anders te zijn in mn rug. Na 2 behandelingen was de pijn al minder.
Zeker als het er steeds opnieuw inschiet is het misschien goed om iemand er na te laten kijken.
Oh mag ik vragen wat het bij jou was? Fysio is wel een goed laagdrempelig idee om volgende week te doen als het blijft!
Ik wil inderdaad wel afwachten (kan ook niet echt anders), maar hoopte op ervaringen waar het sneller over was voor wat hoop haha. Pijnstilling werkt namelijk niet en nog 6 weken zo lijkt me echt pittig.
Ik zou ook echt niet 6 weken afwachten hoor! Ik heb toen na een week ofzo gebeld met de fysio. En met de behandeling en oefeningen die ik kreeg was de pijn snel minder.
Bij mij was het iets met mn SI-gewricht. Weet niet meer precies wat het was, maar deed wel goed pijn. Moet zeggen dat pijnstillers ook niet veel deden voor me, beetje de scherpe randjes er af, maar meer ook niet. Ik slikte paracetamol en naproxen.
Qua bewegen vind ik rustig fietsen altijd wel fijn met rugpijn, wandelen minder. En belangrijk is om te proberen niet te verkrampt te bewegen, dus als je loopt proberen zo normaal mogelijk te lopen en niet strompelen zeg maar. Als je verkrampt beweegt, wordt het vaak ook alleen maar erger.
Zou echt zsm bellen, het is niet alsof je altijd nog dezelfde dag terecht kan. Rot om zoveel pijn te hebben! Bij mij was zo felle lage rugpijn ook mijn si gewricht. Bekkenbodemfysio en manuele therapie helpen mij daarbij.
Ik heb denk ik een vaginale schimmelinfectie (niet eerder gehad, maar herken wat ik lees). Ga maandag de huisarts bellen, maar wat kan ik zelf alvast doen om de jeuk te verlichten? Ik lees veel reclame-achtige dingen over Canesten, werkt dat of is er ook een huismerk variant van zoiets? Iemand goede ervaringen?
Hier staat alles:
Canesten is prima, is Clotrimazol.
Ja, Canesten werkt gewoon. Ik zou dit eerst proberen voordat je de huisarts belt.
Heb je inderdaad ook van Kruidvat eigen merk, clotrimazol wat hier genoemd wordt. Zal naast de Canesten staan op het schap.
Ik heb nu al 6/7 dagen non-stop hoofdpijn door een hele pittige verkoudheid. Neus, holtes en oren zitten nu een week dicht. Naast stomen en neusspray slik ik ook elke dag een spiegel van paracetamol maar niks lijkt te helpen tegen de vreselijke koppijn.
Iemand nog een gouden tip? Ik word langzaam aan echt gek.