Vraagje; was dat op voorschrift van de dokter zelf? En hoe hoog (laag) was jouw ijzer toen?
Ik voel me weer wekenlang heel moe, zwaar lichaam en hoofd vol watten en het zou kunnen dat ijzer weer is gaan dalen maar om dat nu wéér ijzer te moeten prikken… Hij gaat elke keer naar beneden en dan krijg ik een tijdje tabletten en dat is het net aan goed, maar dan maanden later weer laag.
Nu lees ik over van die gummies - edit ik bedoel gentle iron - die aan de toonbank verkrijgbaar zijn (en dus niet vergoed worden?)
Weet iemand hoe diens huisarts over die gummies denkt? Is dat een volwaardige vervanger voor de ferrofumaraat tabletten?
Ik moet misschien sowieso naar de huisarts want mijn klachten zijn raar, moe zwaar lichaam, hoofd vol watten. Het voelt alsof ik verhoging heb/krijg of ziek word maar dat is al 2 weken zo en het zet niet door. Maar ik vind het zo vervelend om met zulke vage klachten naar de huisarts te gaan want het wordt dan vaak aan psyche gekoppeld, wat ook logisch is, maar dit voelt anders dan anders. Het voelt ook anders dan de ijzertekorten van eerder, dat voelt als fysiek snel uitgeput en snel duizelig, nu voelt het nog x 5 ofzo maar zonder per se de duizeligheid.