Jep, halve drogist schap ligt hier nu inmiddels thuis.
Het enige wat de huisarts denk ik voor zou kunnen schrijven is codeine, maar dat kun je ook zelf kopen (natterman extra sterk stroop).
Enige wat bij mij echt helpt is hoest wat onderdrukken, dus niet elke keer hoesten als je wilt hoesten omdat hoesten ook weer hoesten verergerd. Snap je t nog
volgens mij zijn die medicijnen daar ook voor. Het is echt een rotgevoel maar als je daar doorheen bent hoest ik snel veel minder. Maar goed ik zou ook gewoon even de assistente bellen voor overleg.
Nee klopt, maar er is niks dat echt een goed bewezen effect geeft, de studies die wel gedaan zijn zijn op zān best matig en bijna nooit bij acute hoest.
Ik had zelf longontsteking laatst en ik had het idee dat de codeine wel iets deed, al was het maar placebo, elke minuut extra slaap is welkom ![]()
Ik zal nog even update geven: afspraak bij pijnkliniek afgezegd want in de auto gaat niet. Wel bij huisarts geweest. Het is een beknelde zenuw. Wsl geen hernia, maar een lagere beknelling (in mijn bil wsl).
Pregabaline gekregen en moet binnen een paar dagen gaan werken.
Ben benieuwd. Hoop dat het snel opknapt want dit is niet bepaald prettig.
Oh dit is superkut, ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad. Pregabaline werkte bij mij gelukkig goed, hopelijk bij jou ook! Pro-tip: laat iemand ook vast een potje psylliumvezels voor je halen want na een tijdje krijg je er echt constipatie van
Sterkte!
Haha thanks. Ik heb al veel van die dingen in huis want ook andere āstoppendeā medicatie ![]()
Ik werd beetje wanhopig toen de dokter zei dat het binnen een paar dagen gaat werken (lang met pijn!) maar ben inmiddels toch wat rustiger. Lig op mijn zij op de bank met kussentje tussen mn benen en dat gaat redelijk gelukkig.
Fijn dat het bij jou werkte dat geeft hoop!
Ik vraag me nu ineens wel af of die zenuw geen schade op kan lopen? Heeft de dokter het niet over gehad dus zal wel niet dan. Maar sinds vanochtend slapende voet ook. In mijn hoofd kan een beknelde zenuw beschadigd raken?
Ja dit is ook het enige wat mij helpt idd, super moeilijk om je hoestprikkel te onderdrukken maar het helpt uiteindelijk wel. Heb nachten lang met drop in mān mond geslapen om die prikkel te onderdrukken haha. Van die kleine ovaaltjes, had maar even de hoop dat je daar niet in kunt stikken maar ik werd heel van het niet kunnen slapen ![]()
Heb vannacht godzijdank geslapen! Denk dat ik nu alleen alles aan het inhalen ben van de nacht ![]()
man man man.
Ja ellende. Maar als je wel slaapt zal je er hopelijk snel vanaf zijn / beter worden!