Ik heb van een bekkenfysio geleerd hoe ik het littekenweefsel zelf kan masseren, heb best wel een verdikt litteken en verklevingen. Moet eigenlijk iedere dag maar schiet er nog wel eens bij in ![]()
Heb ook pleisters meegekregen van haar die ik er op een bepaalde manier op moet plakken en dat vervangt dan het masseren. Dus ik zou zeker eens informeren bij een bekkenfysio!
Ik heb ervaring met die pleisters. Heeft hier heel veel gedaan voor mijn littekens. Geen spijt van gehad.
Ik heb dus net in december mân zorgverzekering gedowngrade dus fysio zit niet meer in mân pakket ![]()
@junior kon je dat gewoon via de huisarts krijgen of heb je ze zelf ergens online gekocht?
Die van mij ging via de plastisch chirurg die mij geopereerd heeft.
Ja, dit werkt super! Ik had een heel erg dik litteken op mijn arm en die is met consequent gebruik van die pleisters nu helemaal vlak (wel wat rimpelig en glimmend maar echt zĂłveel mooier). Ik had een eerste set pleisters van de huisarts en daarna heb ik ze zelf online gekocht.
Is het inmiddels weg bij jou? Ik ben aan het herstellen van een soort monster verkoudheidsvirus en heb hier nu ook last van ![]()
Echt heftig ik hoor zoveel mensen om me heen ook hoesten de laatste dagen.
Ik ben aan het opknappen! Voor het eerst sinds 1 januari zit er verbetering in, echt bizar lang⊠hoor het inderdaad ook héél veel om me heen.
Ik heb deze nu te pakken volgens mij
Ah shit, zo irritant! Sterkte.
Ik ben echt al 2.5 week aan het dealen met dit rotvirus ik word er helemaal gek van. Ik heb al 4x gedacht dat ik helemaal beter was aaaaaarghhhhhhhhh
Ik heb bloed laten prikken omdat ik allerlei klachten heb en heb nu uitslag. Ik heb nu een advies/recept van de huisarts wat ik ook ga volgen.
Het lijkt erop dat meeste klachten komen door bloedarmoede (zit precies op de ondergrens) en ijzertekort (net onder ondergrens en dan de ondergrens die nog laag is voor vrouwen volgen mij), maar beide geven ongeveer zelfde symptomen als ik google snap?
Nu moet ik dus ijzer gaan slikken en over 8 weken weer prikken op waardes, gaat die bloedarmoede dan ook weg?
Ijzertekort is een oorzaak van bloedarmoede.
Bedankt, was blijkbaar dat verband ook kwijt.
Hoe werkt het dat ik al jaren volgens Sanquin een prima hb heb maar wel een te laag ferritinegehalte heb. Ik heb dit daar ook wel eens gevraagd, maar de uitleg snap ik niet echt⊠Het is echt al jaren dat ik doneer en dan krijg ik na twee weken weer een brief dat mijn ferritine te laag is en ik een jaar lang niet meer mag doneren. Ik eet sinds afgelopen jaar ook niet meer strikt vegetarisch en heb na een bevalling 3 maanden ijzertabletten geslikt. Is dit iets waar ik dan nog iets mee moet?
Te laag volgens sanquin is niet per se te laag in de echte wereld, ze willen je behoeden voor een echt tekort, dus zij houden een hogere waarde aan. Het zegt iets over je ijzervoorraad, je magazijn (ferritine) is niet echt vol, maar de productie (Hb) wordt nog wel gewoon gehaald. Als je er zelf geen last van hebt hoef je daar niks mee.
Haha, echte wereld. Ja, logisch wel dat ze een hoge waarde aanhouden. Dan doe ik er nu niks mee inderdaad. Ik heb wel wat klachten, maar denk eerder dat die mentaal/door de winter/baby veroorzaakt worden dan hierdoor. Thanks voor de metafoor!
Heb van de week een operatie gehad met infuus boven op mijn hand. Nu heb ik al een paar dagen last van die pols en ook een verdikking aan de zijkant van mijn pols (kan van je duim). Het voelt een beetje als een blauwe plek, maar ik zie niks buiten een verdikking die ik zie en voel.
Iemand hier bekend mee?
Is het warm?
Ik heb dit ook gehad na een infuus afgelopen zomer. Ik was nog in het ziekenhuis, dus kon er iemand naar kijken en is er een echo gemaakt. Ik moest op dat moment om een andere reden nog twee weken bloedverdunners nemen, dat is hierdoor voor de zekerheid nog twee weken verlengd. Op de echo was overigens niks bijzonders te zien, maar ik zou er nog wel een paar weken last van kunnen hebben, maar de dag daarna waren de pijn en zwelling ineens zo goed als verdwenen.
Ik zou voor de zekerheid toch even informeren bij de poli of ze hier wat mee willen.
Nee niet warmer dan normaal.
@Masterchef mmm ja ik las al ader ontsteking enzo, maar goed heb geen koort, niet warm etc. Ga toch zo maar even met de poli bellen.
Ik heb al een tijd last van mijn nek aan de zijkant en het stuk wat doorloopt naar mijn schouder (schouder zelf niet). Trekt ook wat door naar voor (richting borst) en naar achteren (richting schouderblad). Ik heb hiervoor een tijdje bij een fysio gelopen maar naast wat los masseren en een aantal oefeningen kan hij niet zoveel meer doen, gaf hij aan. Het komt door overbelasting.
Dat los masseren hielp wel maar eind december ben ik gestopt met fysio en sinds deze week heb ik echt zoân last. Vooral âs avonds als ik dan zit, voel ik het extra.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet doen. Weer terug gaan naar hem? In de ziektewet gaanđ„Č? Iets/iemand anders zoeken?