Het grote medische vragen-topic #4

Mij klinkt het ook als kramp in de oren. En wat Bertha ook zegt, 's nachts kramp in je kuiten doet enorm veel pijn. Mocht het nog eens voorkomen, wat kan helpen is om je voet/richting richting je been te bewegen. Of beter, als je een partner/bedpartner heb, dat hij/zij even je been omhoog houdt en je voet naar beneden drukt. Zoals voetballers ook wel eens doen:

3 likes

Als ik ‘s nachts kramp heb in mijn kuit kan ik echt wel gillen van de pijn, en ik ben echt geen pussy. Die kramp is zo bizar

7 likes

Dit! En ik heb er daarna vaak ook echt nog een dag spierpijn van :sweat_smile:

2 likes

Thanks allemaal! Dan zal het toch dat geweest zijn. De pijn neemt nu ook af dus klinkt wel vergelijkbaar. En thanks voor de tip @chachaloco! Ga ik zeker proberen

2 likes

Rond de 70% van de bevolking draagt het virus sowieso dus zelf als je ranzig je lipgloss zou willen uitlenen is de kans op besmetting klein.

@Babka zijn je spieren ook in het algemeen gespannen? Op vaste basis masseren helpt ook al veel om alles soepel te houden waardoor je de spanning eraf haalt en 's nachts geen problemen krijgt met slechte bewegingen.

1 like

Is er iemand bekend met huidgriep (pityriasis rosea). Ik heb al 4,5 week huiduitslag, in het begin bij de huisarts geweest en zij dacht dus aan huidgriep. Maar de vlekken worden steeds groter en iedere dag komen er vlekken bij. Mn armen, nek, rug, buik, benen, eigenlijk alles behalve mn gezicht zit onder. De huisarts gaf wel aan dat het kon uitbreiden maar ook nog na 4 weken? Het brandt enorm, doet pijn en ik voel me ook echt niet fit (koortsig, rillerig). Hoop dat iemand me kan vertellen of dit een normaal beloop is?

2 likes

Oh wat rot :frowning: die jeuk is echt verschrikkelijk he!
Heb het een paar jaar geleden gehad en (denk niet zo’n vrolijk vooruitzicht voor je) zat er denk ik wel 7/8 weken mee. Had t vooral op mijn buik, rug en bovenarmen. Heb toen antihistamine en een mentholgel gekregen via de huisarts die je volgens mij ook gewoon zo los bij de apotheek kan halen, dat verlichtte het wel qua jeuk maar niet de vlekken.

Bij mij zag het er eerst zo uit:

Hoop dat dit werkt?

En uiteindelijk begon het een soort van in te drogen/schilferen en daarna ging het weg.

Dit was richting het einde

Maar daar ging dus helaas wel zo’n 2 maanden overheen. Merkte dat mijn huid heel erg reageerde op warm/heet water (meer jeuk en vlekken) dus dat heb ik zoveel mogelijk vermeden toen.

Ik was niet rillerig/ziek dus dat weet ik niet of dat erbij kan horen. Was niet zo lang daarvoor in zo’n kinderballenbakspeeltuin geweest dus dacht eerst dat ik een gekke kinderziekte had door de vlekken maar dat bleek dus huidgriep te zijn.

Sterkte!! Hoop dat het gauw wat dragelijker wordt :heart:

Wat fijn dat je reageert. Nou ik was dus ook in een kinder zwembadje heel vies geweest, dus dacht ook dat het daarvan kwam.
Bij mij ziet het er wel anders uit.
daarom dat ik ook mijn twijfels heb bij de diagnose…
ga maandag denk ik maar weer de huisarts bellen

Ohh beterschap, dat ziet er echt heftig naar/vervelend uit zeg!!

1 like

Misschien ringworm?

Ja daar dacht ik dus zelf ook aan. Iemand ervaring of dat er zo uit ziet?

Mijn man heeft dat weleens gehad. Dat was dan wel één plek, maar het lijkt wel op wat jij hebt.

Wow ik denk echt dat dit iets anders is ja! Die kringvorming met opgeworpen rand zou idd een schimmel zoals ringworm kunnen zijn, maar heb dat nog nooit zo uitgebreid gezien. Zoek ook eens op erythema annulare, vind je het daar op lijken?

Edit: hier kun je ook nog plaatjes vergelijken:

Ik heb dit ook! Ik loop er inmiddels een jaar mee omdat de dermatoloog (waar de huisarts niet eens een verwijzing voor wilde maken) het eczeem vindt. Ik kom er niet vanaf en het blijft maar op nieuwe plekken komen. Er is wel een zalfje dat bij mij enigszins wat doet maar dat is zo slecht leverbaar dat er nooit genoeg van is om het echt weg te maken zeg maar

Sterkte en ik hoop dat je erachter komt wat het is en dat het over gaat met de goede behandeling

@Krabsalade bedankt voor de link ik zal eens kijken ook

Ahh Thanks
Nou idd dat zou t kunnen zijn. Maar het jeukt ook zo enorm en ben gewoon continu aan t krabben wat het natuurlijk niet minder maakt

Heb je het op je hele lichaam of bepaalde lichaamsdelen?

Het begon op mijn buik, en toen ging het de romp rond en inmiddels zit het overal tot in mijn gezicht aan toe

Het is niet meer zo’n grote oppervlakte als op jouw foto maar het blijft er maar zijn en ik word heel vaak in de nacht wakker omdat ik dan als een gek lig te krabben

Ziet eruit en klinkt in mijn ogen als ringworm inderdaad. Zeker als het ook steeds op nieuwe plekken komt. Wat een heftige aanval.

Oh sorry moest naar @Heehoi

Heeft iemand tips tegen buikpijn door ijzertabletten? Mijn ijzer is (weer :roll_eyes:) te laag dus ik slik nu extra ijzer bij, maar ik krijg er zo’n nare buikpijn van dat ik er echt tegenop zie om die pillen te blijven nemen. Terwijl ik ze wel echt nodig heb want ik ben mega moe. Innemen tijdens het eten doe ik al.

Er is ook ijzerdrank die minder klachten geeft, moet wel via de huisarts. En het schijnt dat ijzerbisglycinaat minder last geeft, dat slik ik nu met een lage ijzervoorraad (dus waarden net niet ijzertekort). Ik gebruik het nu een week en het gaat goed. (Ik gebruik Solgar gentle iron).

1 like