Ja, snap ik! Lijkt me echt heel vervelend en naar. Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar die vriendin van me liep er al een tijd mee rond en bleek niet van die oefening te weten dus dacht ik noem het toch even.
Maar verder heb ik er weinig zinnigs over te zeggen helaas.
Bij mijn moeder is het uiteindelijk vanzelf overgegaan.
Tijdens mijn lutale fase en menstruatie heb ik altijd heel erg last van pijnlijke, gevoelige borsten. Maar echt wel heel pijnlijk. Soms kan ik niet eens op mijn zij liggen omdat het oncomfortabel is. En ik vind het soms toch best spannend omdat ze ook wat gezet zijn/harde plekjes
Nu las ik ergens dat een jodium te kort hiermee in verband zou kunnen staan? Maar ik kom eigenlijk alleen maar op een beetje wazige bronnen uit als ik dit op zoek. Is er iemand die hier meer over weet?
Nou dat geeft hoop!!
Heb je al contact opgenomen met je huidtherapeut?
Ja ik heb ze gister gemaild, maar was natuurlijk zondag. Dus wacht nog op een reactie. Het lijkt iets rustiger te zijn nu. Wilde de huisarts ook even een berichtje met foto’s sturen maar daar wacht ik nog even mee.
Echt nog nooit van gehoord. Klinkt als alternatieve onzin eerlijk gezegd. Jodium-tekort is sowieso vrij lastig op te lopen in NL.
Oke ik ga dit zo goed mogelijk proberen te beschrijven.
Hoe heet het als je opeens zo’n gevoel hebt dat je even door de grond zakt. Soort duizeligheid, maar niet echt. Alsof je lichaam even en snelle val maakt in een lift/zonder te vallen. Het is zo 1 á 2 seconden en dan ben je weer “normaal”. Vind het altijd heel eng. Mijn hypochonder brein bedenkt dan altijd: “dit is het einde, hier gaan we.” Lol
Ik kan het hebben als ik sta, zit of lig.
Geen idee of het iets herkenbaar is of alleen in mij hoofd.
Ik herken het wel, is bij mij duidelijk een stress-symptoom. Voelt als idd 1 seconden een soort extreme controle verlies en alsof ik op de grond zou kunnen vallen. Maar dat gebeurt nooit gelukkig.
Ja, alsof de grond opeens onder je wegzakt. Zal vast ook stress zijn bij mij.
Ik heb dit vooral liggend bij in slaap vallen. In mijn hoofd val ik van een stoeprand die qua gevoel 100 meter hoog is ![]()
Wordt wel duidelijk erger/ vaker bij meer stress en vermoeidheid
Edit: dit is wat anders denk ik nu
Ik heb dit liggend ook echt heel vaak en ik vind het doodeng.
Ik ook! Je moet daarna ook echt van de schrik bekomen maar dan val ik wel gelijk in slaap. Ik heb het idee dat je spieren dan ontspannen terwijl je hoofd/ zenuwstelsel nog strak staat. Een soort mismatch
Dit is niet wat ik bedoel inderdaad. Herken het wel, ook echt naar
Zou het niet mastopathie kunnen zijn? Dat past wel bij de klachten die je beschrijft en de invloed van hormonen hierop in bepaalde fases van je menstruatie.
Pff ff een klaagberichtje hoor, ik heb zoveel klachten die niet echt te verklaren zijn en ik word echt moedeloos en verdrietig ervan. Ik heb pijn in mijn rug en heupen en nu kon ik net weer (heb dit helaas weleens eerder gehad) niet op m’n been staan na het opstaan. Ik had naar de HAP gebeld en het advies is dan om nog maar een extra ibuprofen te nemen. Dat vind ik echt zo kut, ook omdat de huisarts het niet zo meer weet en het zegt dat het waarschijnlijk toch pds en psychisch is. Maar je kunt toch nog wel op je benen staan met pds?
Maar kun je niet op je been staan door pijn of heb je een soort verlamming?
Ben je wel eens naar een osteopaat geweest?
Nee ik zak er echt doorheen maar het komt denk ik ook door de pijn, want ik kan er wel opstaan weer na een tijdje. Het is ook echt allemaal zo vreemd.
Nee dat niet, misschien nog wel een idee om te proberen
Ja ik ben van de week voor t werst geweest voor hoofdpijn klachten die vanuit mn nek komen. Maar zag op de site ook dingen over darmklachten in relatie met je wervelkolom etc