Ja ik heb ze gister gemaild, maar was natuurlijk zondag. Dus wacht nog op een reactie. Het lijkt iets rustiger te zijn nu. Wilde de huisarts ook even een berichtje met foto’s sturen maar daar wacht ik nog even mee.
Echt nog nooit van gehoord. Klinkt als alternatieve onzin eerlijk gezegd. Jodium-tekort is sowieso vrij lastig op te lopen in NL.
Oke ik ga dit zo goed mogelijk proberen te beschrijven.
Hoe heet het als je opeens zo’n gevoel hebt dat je even door de grond zakt. Soort duizeligheid, maar niet echt. Alsof je lichaam even en snelle val maakt in een lift/zonder te vallen. Het is zo 1 á 2 seconden en dan ben je weer “normaal”. Vind het altijd heel eng. Mijn hypochonder brein bedenkt dan altijd: “dit is het einde, hier gaan we.” Lol
Ik kan het hebben als ik sta, zit of lig.
Geen idee of het iets herkenbaar is of alleen in mij hoofd.
Ik herken het wel, is bij mij duidelijk een stress-symptoom. Voelt als idd 1 seconden een soort extreme controle verlies en alsof ik op de grond zou kunnen vallen. Maar dat gebeurt nooit gelukkig.
Ja, alsof de grond opeens onder je wegzakt. Zal vast ook stress zijn bij mij.
Ik heb dit vooral liggend bij in slaap vallen. In mijn hoofd val ik van een stoeprand die qua gevoel 100 meter hoog is ![]()
Wordt wel duidelijk erger/ vaker bij meer stress en vermoeidheid
Edit: dit is wat anders denk ik nu
Ik heb dit liggend ook echt heel vaak en ik vind het doodeng.
Ik ook! Je moet daarna ook echt van de schrik bekomen maar dan val ik wel gelijk in slaap. Ik heb het idee dat je spieren dan ontspannen terwijl je hoofd/ zenuwstelsel nog strak staat. Een soort mismatch
Dit is niet wat ik bedoel inderdaad. Herken het wel, ook echt naar
Zou het niet mastopathie kunnen zijn? Dat past wel bij de klachten die je beschrijft en de invloed van hormonen hierop in bepaalde fases van je menstruatie.
Pff ff een klaagberichtje hoor, ik heb zoveel klachten die niet echt te verklaren zijn en ik word echt moedeloos en verdrietig ervan. Ik heb pijn in mijn rug en heupen en nu kon ik net weer (heb dit helaas weleens eerder gehad) niet op m’n been staan na het opstaan. Ik had naar de HAP gebeld en het advies is dan om nog maar een extra ibuprofen te nemen. Dat vind ik echt zo kut, ook omdat de huisarts het niet zo meer weet en het zegt dat het waarschijnlijk toch pds en psychisch is. Maar je kunt toch nog wel op je benen staan met pds?
Maar kun je niet op je been staan door pijn of heb je een soort verlamming?
Ben je wel eens naar een osteopaat geweest?
Nee ik zak er echt doorheen maar het komt denk ik ook door de pijn, want ik kan er wel opstaan weer na een tijdje. Het is ook echt allemaal zo vreemd.
Nee dat niet, misschien nog wel een idee om te proberen
Ja ik ben van de week voor t werst geweest voor hoofdpijn klachten die vanuit mn nek komen. Maar zag op de site ook dingen over darmklachten in relatie met je wervelkolom etc
Geen echte vraag maar op zoek naar ervaringen met roaccutane. Ik krijg dit voorgeschreven van de dermatoloog. Nu lees ik dat contactlenzen afgeraden worden. Hier heeft mijn dermatoloog niks over gezegd. Hoe hebben andere dit ervaren? En hoe zit het als je wat meer dan 1-2 drankjes wilt drinken?
De dermatoloog gaf wel aan dat ik begin met lage dosering.
Ik droeg/draag maar sporadisch lenzen maar tijdens mijn kuur is een keer een lens gescheurd in mijn oog 🫠 dus zou er voorzichtig mee zijn en je ogen goed vochtig houden.
Wat drankjes betreft, ik heb wel eens iets meer dan ‘toegestaan’ gedronken, dat ging wel ok, het kickte vooral sneller in en ik voelde me wat sneller slecht 1x gunde ik mezelf een wijnarrangement bij een michelin restaurant, dat liep niet goed af
. Maar ik zou er verder wel mee oppassen want roaccutane is niet best voor je lever, dus drank maakt dat niet beter.
Verder qua droge huid/lippen viel het bij mij wel mee. Goed hydrateren en veel/vet smeren. Tepelcrème voor mijn lippen gebruikt, dat is echt een aanrader.
Vergeet ook je haar en hoofdhuid niet, mijn haar werd gewoon niet meer vet wat enerzijds heel fijn was maar mijn haar werd er ook heel droog van. Dat icm gewoon stug blijven blonderen heeft echt voor veel haarbreuk/-uitval gezorgd.
Ik begon ook met een lage dosis, toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen, maar toen mijn dosis verhoogd werd begonnen deze wel op te spelen. Vooral spier- en gewrichtspijn heb ik last van gehad.
Maaaar om positief te eindigen: ik ben na ongeveer 2 jaar nog altijd mega blij met het resultaat!!
Ik heb gewoon lenzen gedragen tijdens de kuur, maar had wel speciale voor droge ogen. Denk dat je evt ook oogdruppels kan gebruiken als dat nodig is.
Qua drankjes heb ik geen ervaring omdat ik geen alcohol drink.
Had met name last van droge lippen en wat eczeem op benen met handen. Handen was mijn eigen schuld omdat ik deze vaak was. Had geen hele heftige acne, maar was wel heel hardnekkige, als in wat ik probeerde hielp niet terwijl ik er wel verstand van heb. Na 2 kuren verdeeld over 2 jaar ben ik er eindelijk vanaf. Soms zou ik wel weer willen beginnen zodat ik mijn haar niet meer elke dag hoef te wassen, maar dat is natuurlijk onzin.
Mijn endometriose klachten begonnen met een zere heup en daarna kreeg ik steeds ergere darmklachten en rugpijn. Het leek toen een hardloopblessure met mijn heup, allemaal fysio geprobeerd maar hielp niets. Maar kwam dus vanuit mijn bekken. Hopelijk vind je de oorzaak! Een osteopaat is wel een goed idee.