Ik herken dit wel. Bij mij bleek het FNS (functioneel neurologische stoornis) te zijn. Ik ben nu onder behandeling bij een psychosomatische fysiotherapeut waar ik veel baat bij heb.
Je zou aan de huisarts een verwijzing kunnen vragen naar een neuroloog als je symptomen herkent.
In december bloedgeprikt en toen was mijn ferritinewaarde 8, iets later gestart met ferrofuromaat en afgelopen week weer laten prikken⦠is de waarde nu 5 ![]()
![]()
vreselijk. Hb waardes zijn telkens wel in het groene gebied, maar hoezo werken die pillen bij mij niet? Ik neem ze met een vitamine c tablet en vermijd zuivel en koffie etc tijdens de inname.
Je bent zwanger toch? Volgens mij is het dan lastiger om die voorraad goed te vullen.
Ik had het zelf ook tijdens mn zwangerschap, ondanks supplementen en voedingsadviezen opvolgen steeg mn ferritine voor geen meter. Hb bleef redelijk gelijk.
Is het mogelijk om een ijzerinfuus te krijgen? Ik voelde me een heel ander mens daarna. Of heb je er geen klachten van?
Daarop aanhakend ik heb net een ijzerkuurtje achter de rug. Ik wil zelf graag blijven bijslikken want dit is de 3e keer dat mijn ferritine aan de lage kant is. Ik eet geen vlees, kan ik gewoon een basic potje ijzerpillen kopen bij de drogist?
Als je even zoekt in dit topic wordt gentle iron erg aangeraden. En niet de simpele potjes van Kruidvat oid.
Ik heb het zelfde, bij de eerste ijzerkuur is mijn ferritine licht gestegen en na mijn tweede kuur weer gedaald. Begrijp er helemaal niets van en moet nu weer een nieuwe ijzerkuur beginnen van de huisarts.
Gentle iron is heel goed vermarkete (hoe zeg je dit) ijzerbisglycinaat. Solgar kan dat als geen ander merk, maar het is technisch gezien niks bijzonders.
Ik heb deze van H&B maar in die standaard kruidvatpotjes zit wel vaak ferrofumaraat toch?
Anyway wat irritant dat iedereen zo struggelt met ijzer hier (hier nog 1), echt stom.
Ja daarom moet je deze soort hebben maar niet per se zoān duur iets als gentle iron.
Ik heb er niet heel veel klachten van gehad. Volgens mij enkel een iets drogere huid in mijn gezicht, droge (neus) slijmvliezen en wat zeurende pijn in mijn rug.
Daarentegen kon ik 2 weken mijn haar niet wassen en dan was het nog niet vet
Goede tip, want H&B heeft nu 1+1 gratis op hun huismerk gentle iron maar solgar heeft dat bijna nooit volgens mij,
Nee volgens mij ook niet! Zij positioneren zichzelf echt als luxe merk. Toen ik in zoān zaak werkte kreeg je bij elk 10e verkochte potje er zelf eentje. Dus als een medewerker je vertelt dat dit echt het beste is weet je waarom ![]()
Ik ben gisteren naar het hoorcentrum gegaan om nieuwe oordopjes op maat (voor concerten) te laten aanmeten. Er moest eerst een watje heel diep in mijn oren aangebracht worden met een puntig tooltje maar dat deed zoān enorme pijn, en ik heb best een hoge pijngrens. Ik gaf aan dat ik de pijn bijna niet meer aankon en vroeg of dat normaal was, en de vrouw zei ādat het inderdaad wel wat gevoelig kon zijnā. De uren daarna deden mijn oren ook echt nog pijn, de pijn zakte wel wat maar als ik dan later op de avond nog wat in de koude wind fietste, kwam de pijn terug wat op. Ook harde en hoge geluiden kwamen gisterenavond en nu ook weer iets harder binnen.
Ik ga vanavond naar een pianoconcert maar vraag me af of dat een goed idee is.
Heeft iemand misschien zoān zelfde ervaring? De vorige keer (15 jaar geleden) toen ik oordopjes op maat wou laten aanmeten deed dat helemaal geen pijn.
Ik vind het zo kut dat ik mijn gehoor net goed wil beschermen en dat ik nu zoān ervaring heb? Men zegt toch ook altijd dat je niet met een wattenstaafje te diep in je oor mag enzoā¦
Ik herken dit echt totaal niet, zou er eerlijk gezegd wel even naar laten kijken want dit klinkt niet normaal?
Bij mij was het echt pijnloos, hoogstens een beetje irritant want je moest tien minuten met van die gedempte oren blijven zitten toen dat spul aan het uitharden was. Maar pijn deed het echt zeker niet.
Ik had hier ook wel last van, maar wel minder heftig dan jij. Misschien kan je de zaak waar je het hebt laten aanmeten even bellen voor advies?
Bedankt voor jullie antwoord (ook @Tumtum). Ik heb toch maar even naar de huisarts gebeld en kan morgen langsgaan om alles even te laten checken. Ik denk dat ik voor het concert vanavond maar schuimen oordopjes meeneem en indien nodig in doe (maar dan niet te diep natuurlijk).
Ik keek ook even naar de LinkedIn van de audiologe en ze is net pas afgestudeerd en heeft 2 maanden werkervaringā¦
Heeft er iemand tips of adviezen voor een aanhoudende muisarm? Ik werk 28 uur en zit ook bijna al die uren achter een pc. Deze is goed afgesteld op de juiste hoogte, ik gebruik een pen/speciaal teken tablet als muis, gebruik zo min mogelijk het touchpad en dus ook geen regulieren muis. Helaas zit ik voor mān werk ook nog veel op mān telefoon en privĆ© natuurlijk ook
Het helpt ook niet mee dat ik een kind van twee heb dat regelmatig nog ergens op en af getild moet worden.
Ik ga al met regelmaat naar de fysio en daarmee blijft het telkens een paar weken weg en komt het om de zoveel tijd weer net zo hard terugā¦
Ik begin een beetje hopeloos te worden. Gelukkig ben ik komende dagen vrij anders had ik me oprecht gewoon moeten ziek melden van de pijn en omdat ik niks kan.
Vitaminstore heeft soms korting op solgar!
Doe je al een paar keer per dag oefeningen?