Het grote medische vragen-topic #4

Ja kan evt de hap bellen maar is €2,50 pm vanuit Egypte. Dus dacht probeer eerst hier. En eigen huisarts natuurlijk weekend. Ik durf ook niet meer te zwemmen. Mega bang voor sepsis. Sorry heb veel zitten googelen.

3 likes

heb je de praat met de dokter app? daarin kun je via chat vragen stellen aan de huisarts. je kunt er ook foto’s bij sturen zodat ze het zo kunnen beoordelen!

1 like

Heeft mijn huisarts niet. Ik heb net voor mijn geruststelling toch maar de hap gebeld. Geen zwemmen meer voor mij :sob:

Gelukkig zit ik niet in Egypte met 40 graden.

Wond teen foto’s

Kan er een prof naar kijken?

Je hebt al met professionals gebeld toch? En een antwoord gekregen. Ik zou als ik jou was proberen je aandacht nu ergens anders op te richten en te genieten van je vakantie!

4 likes

Ja probeer ik ook. Maar er is nog niet na gekeken. Alleen over gebeld zeg maar. Dacht als iemand er naar kijkt… kan die er meer over zeggen. Voor meer rust.

Komt wel als je terug bent joh! Als er nu iemand naar kijkt verandert dat niks aan de situatie. Voor nu weet je even genoeg toch: niet zwemmen? En als je er bij thuiskomst nog last van hebt kun je de huisarts er nog naar laten kijken.

1 like

Thanks. Ja ik heb een angst en paniek verleden. Dus vind dit heel lastig. Wil er controle over.

Ik ben als tiener ooit eens met mn domme kop met een bureaustoel over mn teen gereden. Was meer af dan bij deze foto, ik moest er van de dokter koud nat verband op doen. Na 2 dagen kon ik alles weer. Teen zag er wel tijdje gek uit, maar veder geen problemen

1 like

Lief van je. Maak mij vooral zorgen om de “vuil” heid hier. Ik voorkom geen zand en water 100%

1 like

Ik heb als tiener een vergelijkbare ervaring gehad met mijn vingernagel. Kon toen hem niet schoonhouden, heb oa in modder gegraven ermee (want moest van stage lang verhaal) en is naast een beetje ontstoken niets mee gebeurd. Gewoon viezigheid wegvegen en schone pleisters plakken.

2 likes

Gewoon regelmatig even goed schoonspoelen, en eventueel een beetje betadine erover

1 like

Maar dit kan je niet krijgen. Ik weet hoe vervelend dat kan zijn. Maar niemand hier zal je een bevredigend antwoord gaan geven voor die paniek en angst.

7 likes

Dit inderdaad. Ik had deze controledwang ook, maar hoeveel mensen ook zeggen dat het goed is er zal altijd een stemmetje in je hoofd zijn die zegt ‘maar wat nou als’.

@Whitecactus Gewoon goed schoonmaken en in het ergste geval gaat het ontsteken, maar ook dat komt dan wel weer goed. Geniet van je vakantie!

1 like

@JustinBieber @Spencer @Quinn super lief jullie reacties. Ik weet dat ik in het verleden en misschien nu nog steeds veel hier in dit topic kan posten… tot ergernis van bepaalde forummers. Dus mega bedankt voor jullie lieve begripvolle woorden. Moet het idd laten rusten. Maar wat jullie ook zeggen… wat is ergste wat kan gebeuren? Ontsteken… en mijn hoofd maakt daar gelijk een sepsis van… en zie mezelf al liggen in een Egyptisch ziekenhuis.

2 likes

Ik snap die gevoelens, maar je moet er echt op vertrouwen dat je lichaam dit soort dingen kan fixen. You’ve got this!

2 likes

Ik ben op vakantie nu en gestoken door een daas. M’n hand is helemaal opgezwollen en dik. Ik lees dat als de plek warm en rood aan gaat voelen dat je even contact op moet nemen met de huisarts, maar ja ik ben heel ver weg natuurlijk dus denk niet dat dat zin heeft? Ik hoop maar gewoon dat het morgen wat minder dik is.

Heb je niet toevallig een hooikoortstablet bij je?

Heb ik al genomen! Heeft niks geholpen helaas

2 likes

Bij mij is een daassteek standaard dik, rood en warm. Lijkt me een normale reactie van je afweersysteem eigenlijk? Ik heb iig nog nooit gebeld en het is altijd na een paar dagen weg.

Nu ook weer een paar van die motherfuckers op mijn onderbeen, zo charmant met blote benen :weary:

3 likes