Oh dit vind ik wel een geruststelling eigenlijk. Ik heb vanmiddag mijn ringen afgedaan aan die hand omdat het zo dik is geworden. Heb er wel echt last van, maar hopelijk is het met een paar dagen over.
Ja, ik denk echt dat het binnen een paar dagen weg is! Heb het 2x gehad en toen had ik echt een 3 dubbele enkel en bovenarm, inderdaad ook warm en opgezwollen .
Zo lang er geen viezigheid uitkomt en je je verder gewoon goed voelt, zal het wel loslopen verwacht ik.
Edit: volgens mij is het ook vooral dat het van belang is dat de zwelling, roodheid etc. niet toenemen naarmate de dagen verstrijken.
Ik ben op vakantie en ik heb niet perse heel veel zin om uit te gaan zoeken hoe ik bij een huisarts hier kom. En waarschijnlijk is het niks. Maar misschien herkent iemand dit.
Ik heb sinds 3 dagen een soort drukkend gevoel bij mijn bekken. Ik zou bijna zeggen dat het voelt alsof er iets uit mijn baarmoeder naar beneden valt. Het doet geen pijn verder, maar ik voel het de hele dag. Maar ik ben niet zwanger, nooit geweest ook, dus een baarmoederverzakking lijkt me sterk. Blaasontsteking dacht ik nog, maar plassen doet geen pijn en ik hoef ook niet vaker volgens mij. Dus als iemand nog een briljant idee heeft.
Misschien een vleesboom? Dat kan voelen als een soort weeën en bij mij viel er op een geven moment gewoon een stuk weefsel uit op de wc.
Ik ben al twee weken mega verkouden en sinds een paar dagen zit mijn rechteroor dicht. Hij doet ook pijn. Echt van de felle steken. Ik probeer veel te spoelen met zoutoplossing en ook neusspray te gebruiken. Oh en ook paracetamol. Maar is de kans groot dat dit vanzelf over gaat? Ik lees op thuisarts iets over druppels. Maar het is mij nou niet duidelijk of dit pas wordt aangeraden na een tijdje aankijken of dat je hiervoor eigenlijk wel een afspraak kan maken, nu al?
Het is nu sowieso weekend dus kijk het even aan maar anders wil ik maandagochtend wel bellen
Hele praktische tip is wat druppeltjes olijfolie oid - gewoon uit de keuken, dat maakt de vervuiling wat soepeler.
Dat wordt afgeraden bij pijn, ik zou even de huisarts assistente bellen @Vloeistof en dan hoor je het wel. Doorlopen met veel pijn is ook niet fijn!
Ooo ja? Good to know!!
Haha nou ik heb weer een snijwond in mijn vinger. Dit keer heb ik met een snoeischaar in mijn vinger geknipt ipv de plant. Gelukkig was het niet mijn oude vol met roest, maar ook niet megaschoon… heb het nu schoongemaakt met betadine scrub, zou dat voldoende zijn? En een pleister uiteraard. Heb nog hechtingstrips ook n.a.v. jullie tips de vorige keer maar ik heb hoop dat een gewone pleister het ook weer bij elkaar plakt.
(Waaarom ben ik zo onhandig??)
Heb je nog een geldige tetanus prik?
Over wondverzorging weet ik helemaal niks.
Sterkte!
Nee nooit gehad ![]()
Edit: nou ja heel vroeger wel maar niet recent bedoel ik. Moet ik de huisartsenpost bellen?
Dank! Ik sta in de wacht… advies vragen kan altijd denk ik dan maar ![]()
Tetanus moet binnen 72 uur dus kan maandag via de eigen huisarts!
Ik had laatst in mijn vinger geknipt met de schaar waarmee ik mijn hond trim. Dus 5 jaar lang zijn piemel mee geknipt en nooit schoongemaakt
maar ook vuil uit zijn vacht enzo. De assistente zei toen dat betadine voldoende was.
Ik ben vanaf morgen niet thuis en maandag de hele dag weg voor werk. Maar ze gaf als advies het nog aan te kijken, dus dat ga ik doen
(edit: heb niet gezegd dat ik maandag niet thuis was maar ze zei dat het ook nog binnen 3 weken kon dus toen dacht ik okee prima.)
@Okapi hahaha heerlijk! Ja eigenlijk maak ik me er nooit zo druk over, maar heb maandag dus een belangrijke klus en moet fit zijn dus kreeg even stress. Maar ik kijk het nog aan, denk dat het ook wel mee gaat vallen! De schaar is vrij schoon en de wond ook dus ik heb hoop. Wond is ook een groot woord ![]()
wondje haha
Heeft ie na die 5 jaar nog wel een stukje piemel over? ![]()
Nee, helemaal eraf.
kostte wat tijd en moeite.
Ik heb die prik ooit gehaald op amsterdam cs, en ik woon in Brabant. Als je de situatie uitlegt kan je meestal ook wel ergens anders terecht.
Ohh ja als het echt nodig is verwacht ik ook wel dat ik ergens anders terecht kan! Ik kan alleen niet binnen die 72u naar mijn eigen huisarts, maar binnen 3 weken doet het ook nog iets blijkbaar. Maar goed, ik ga er nu vanuit dat het wel losloopt ![]()