Ik zou hem gewoon gaan halen volgende week ergens bij je huisarts. Zeker als dit niet je eerste ongeluk is met een stuk tuingereedschap, dan weet je gewoon dat je je daar de komende 10 jaar niet meer druk over hoeft te maken.
Ja daar zag ik ook nog aan te denken! De vorige keer was een stanleymes (net uit de verpakking) maar ik ben onhandig genoeg dus het is eigenlijk een wonder dat dit de eerste keer is dat ik ermee in mijn eigen vinger knip
Ik ga er eens over nadenken dank!
Ik heb geen piemel, maar toen ik dit las deed het toch even pijn.
Die hond ook niet meer ![]()
Sorry dubbelpost maar ik heb een vraag ![]()
Mijn tandarts is de hele zomervakantie gesloten, maar door een ongelukje heb ik een mega scherp stukje aan mijn tand. Ik haal hiermee steeds mijn lip open.
Zouden jullie hiervoor de spoedlijn bellen of kan ik bijvoorbeeld een random andere tandarts bellen om even te slijpen?
Ik zou eerst een random andere tandarts bellen en daarna pas de spoedlijn. Mijn tandarts had nu bijvoorbeeld veel afzeggers die op vakantie gingen en daarom wat plekken over
Inderdaad gewoon een andere tandarts in de buurt!
Heeft je tandarts niet plaatsvervangend tandartsen ergens vermeld?
Mijn tandarts had altijd een vervangende praktijk die haar patienten voor dit soort gevallen waarnam.
Ik maak me een beetje zorgen om mijn dochter. Ze is 10 jaar en ze heeft 2 keer aura/oogmigraine gehad. En nu heeft ze al 2 maanden lang elke dag âgewoneâ hoofdpijn. Met 500mg pcm zakt het een beetje maar het gaat niet helemaal weg. (Doen we niet vaak) maar ik wil natuurlijk de oorzaak wegnemen.
Wat zou dat nou kunnen zijn? Hormonen? We zijn al naar de dokter geweest hoor en kunnen midden september naar de kinderarts in het ziekenhuis maar dat duurt nog zo lang.
Ik heb dit gehad en toen bleek mijn ademhaling veel te snel (onbewust hyperventileren), veroorzaakte ook andere klachten maar dus ook hoofdpijn en aura, terwijl ik verder helemaal niet bekend was/ben met migraine. Bij mij werkten ademhalingsoefeningen vanaf de eerste keer dat ik het deed, misschien dat proberen (baat het niet dan schaadt het niet)?
Toen ik 14 was had ik ook elke dag hoofdpijn en toen bleek dat ik âgewoonâ een bril moest. Is die optie al uitgesloten?
Ik weet niet of dit je helpt maar bij mij is oogmigraine zeer hormonaal. Ik heb het alleen gehad toen ik zwanger was (3 of 4 keer) en 1 of twee keer sinds ik weet dat ik in de overgang ben.
Nog een andere optie: stress
Oh! Hoe kwam je erachter dat het daar aan lag? En zoek ik dan op ontspannings-ademhaling-oefeningen?
Nee, goeie! Heb meteen voor zaterdag een oogmeting ingepland.
Ja, dat kan altijd natuurlijk. Ik weet niet of dat het is. Hier thuis is het heel gezellig en rustig. Met haar vader is het wat lastiger daarom slaapt ze al een poosje niet meer bij hem, (ze ziet hem gemiddeld wel 2 keer in de week) het zou kunnen alleen weet ik niet waar ik daar (nog meer) aan kan doen.
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Bij mij is dat ook begonnen toen ik 10 was. Migraine heeft niet altijd een oorzaak helaas. Beterschap!
En opzich ook een logische leeftijd met het beginnen van de puberteit en zo. Ik kreeg het gratis bij mijn eerste menstruatie op mijn 11e
Ik had ook last van tintelingen in mân hand/gezicht etc. en kwam op een gegeven moment ook niet goed uit mân woorden als ik zoân aanval had, dus ben naar de huisarts geweest want ik dacht minstens ik heb een TIA ofzo. Zij heeft toen mijn saturatie gemeten en die was 100%, terwijl net wat lager eigenlijk beter is want met 100% heb je âte veelâ zuurstof in je bloed. Dus toen suggereerde ze ademhalingsoefeningen. Ik heb toen zelf het eerste beste youtubefilmpje aangeklikt: https://youtu.be/yzW6cDIzwCQ?is=8ndgmIAGHVtXCjlY
En deze oefeningen eerst drie keer per dag gedaan zoals aangegeven in het filmpje. Nu alleen nog af en toe als ik druk ben geweest of na een lange dag.
Bij mij was de oorzaak van het onbewust hyperventileren en alle bijkomende klachten trouwens fysieke stress, ik wilde gewoon 25 uur in een dag stoppen en was altijd in de weer. Ik had geen last van mentale stress.
Ja denk dat het bij mij daar ook iets mee te maken had idd
Oh nee maar ik bedoel ook niet de migraine maar dat ze los daarvan al 2 maanden lang elke dag gewone hoofdpijn heeft en ik benieuwd ben wat daar de oorzaak van is.