Dank je wel! Heftig dat je dacht dat je een TIA had.
Wat rot voor je dochter. Je hebt al veel goede tips gehad, maar misschien heb je hier nog iets aan. Migraine en/of dagelijkse hoofdpijn kan ook spierspanning veroorzaken in o.a. je nek en/of schouders. Wat weer kan leiden tot hoofdpijn. Ik weet niet of je dochter daar last van heeft, maar anders zou je ook nog naar de hoofdpijnfysio kunnen gaan.
A ja dat is vervelend zeg!
Ze heeft sinds een paar dagen wel spierpijn in haar schouders en tussen haar nek en schouders in. Ga ik ook naar kijken. Tnx!
Kaakklemmen / knarsetanden heb ik lange tijd hoofdpijn van gehad toen ik jong was. Stopte toen ik daar een nachtbeugel/ bitjevoor kreeg
De migraine kwam gratis bij mijn eerste menstruatie ![]()
Met bloedarmoede (en ijzertekort) had ik ook veel constante hoofdpijn en pijn bij schouders ook, maar was niet mijn enige klachten, ik weet niet of bloedonderzoek gedaan is?
Ja dat is gedaan! Was aan de lage kant maar nog binnen de marges.
Ik heb van de week een gat in mijn achterhoofd gestoten. Dot is gelijmd op de hap. Ik ben paar uur later op vakantie gegaan en heb een flinke hersenschudding erbjj te pakken. Nu mocht ik gister voor het eerst weer mijn haren wassen sinds het gebeurd is maar ik heb echt mega klodders lijm op mijn hoofd zitten. Hierdoor valt mijn raar haar, het ziet er raar uit en het voelt gewoon niet zo fijn. Ik kan de wond niet goed borstelen nog, en heel erg wassen is ook nog nier fijn. Gaat de lijm vanzelf loslaten? Word dit gewoon vanzelf minder?
Ja, als het goed is wel na een paar dagen. Anders kun je het proberen met wat babyolie of kokosolie te verwijderen.
Bij mijn zoontje duurde het ongeveer vijf dagen voordat de lijm volledig losliet onder de douche. Sterkte, klinkt niet fijn!
Lijm moet vanzelf loslaten ik zou wel de huidlijm in tact laten, moet vanzelf loslaten. Ik zou wel goed de wond blijven monitoren, dus misschien iemand die er ook foto’s van kan maken?
Sterkte klinkt niet fijn.
Wat rot, het is lastig om te beoordelen wat het kan zijn. Wel een advies om een hoofdpijn logboek bij te houden met eventueel pijnscores, eventuele triggers? En ook wellicht idee om bij te houden wat ze eet en drinkt. Sommige dingen kunnen ook hoofdpijn uitlokken.
Goed dat je ook een oogtest hebt ingepland
Misschien ook even haar kussen checken of die nog genoeg steun geeft
Dank je! Een logboek hou ik inderdaad bij maar ben inmiddels gestopt omdat ze elke dag hoofdpijn heeft. Kan het beter opschrijven wanneer het niét zo is. Hoofdkussen kan ik nog naar kijken.
Oogtest is gedaan maar moet eigenlijk als iemand onder de 12 is bij een oogarts gedaan worden omdat die beter kunnen meten. Maar voor nu kwam daar bij de opticien niks uit.
Klinkt echt super naar voor je dochter. Is ze er ook misselijk bij?
Dat was bij mij ook, maar toen nog een keer laten meten bij oogarts met druppels en bleek ik toch wel een kleine afwijking te hebben. Juist doordat ie zo klein was, werkte mijn oogspieren te hard om het te compenseren en kreeg ik hoofdpijn.
Als er bij huisarts verder niks uitkomt, zou ik nog wel overwegen om haar ogen nog eens te laten meten bij een oogarts.
Kan ze goed aanwijzen waar de hoofdpijn zit? Ik heb zelf afgelopen maanden elke dag hoodpijn gehad door wat spanningshoofdpijn blijkt te zijn, met ook veel last van druk achter mn ogen etc. Met behulp van fysio, osteopaat en een yoga filmpje gaat het nu eindelijk een stuk beter.
Ff een suffe vraag hoor, maar kom er zelf niet helemaal uit/durf niet te beslissen…
Mijn dochter is bijna 11 maanden en weegt meer dan 10 kilo. Hoeveel paracetamol mag ik haar dan geven, 120mg of 240mg? Ik lees online over leeftijd, maar ook gewicht, dus vandaar mijn twijfel.
https://www.kinderformularium.nl/geneesmiddel/21/paracetamol
De bijbel voor kinderartsen doet niet aan leeftijdsgrenzen >1mnd, dus 10-15mg/kg/dosis zou ik aanhouden