Op welke site kan ik in Nederland nieuw toegelaten medicatie zien? Via de site van cbg meb of kan dat beter via een andere site?
Sorry ik reageer hier heel laat op maar heb regelmatig ijzerpillen moeten slikken en ik leek dan soms inderdaad opeens extra vermoeid soms maar dat was dan denk ik net als ik met slaapmedicatie had dat ik dan net dat beetje extra energie had om op te merken hoe moe ik nou eigenlijk echt was geweest die afgelopen periode want daarvoor dus te vermoeid om mijn vermoeidheid echt nog op te merken.
Gewoon overleggen met je huisarts. Soms kan een kuurtje prednison ook helpen om even een time out te krijgen van al dat jeuk. Daarnaast kan het goed helpen om een andere soort anti histaminica te krijgen of juist te combineren. Ik heb ook ernstige urticaria gehad met jarenlang nog gebruik van anti histaminica. Uiteindelijk bij een allergoloog belandt voor een goede behandeling. Maar beste gewoon bespreken met je huisarts wat het is etc.
Ik heb zelf wel gehad dat mijn hb goed was, maar mijn ferritine te laag. Al had ik zelf niet direct last van vermoeidheidsklachten.
Het is bij mij per toeval ontdekt met bloed doneren.
Ik ben verder niet naar de dokter geweest, omdat ik er zelf ook geen (bewuste) klachten van had.
Is het logisch dat je last van je buik krijgt (als in een onrustige en gevoelige buik, geen âik kan verder niksâ buikpijn) als je actief meer vezels gaat eten? Ik ervaar dat namelijk en ben benieuwd of meer mensen dat herkennen.
Ik heb jaren geleden een te laag ferritine gehad, daardoor had ik best veel haaruitval. Ik voelde me niet vermoeid, maar toen ik aan de staaltabletten zat, voelde dat als doping, dus âmijn normaalâ is mogelijk afwijkend.
Edit: nooit een te laag HB, als bloeddonor schommel ik tussen een hb-waarde van 7,9 - 9,0
Ja dat heb ik nu ook ![]()
Proberen goed te blijven drinken en meer dan je deed!
@itakepictures hebben jullie al sudocrem/zinkzalf geprobeerd? Dat smeer ik op alles wat jeukt
Of Nestosyl! Heel vet maar werkt geweldig!
Nee nog niet gedaan, ga ik proberen!
Ja dat kan zeker! Wat klachten zijn best te verwachten wanneer je plots meer vezels gaat eten.
Ja ik heb een tijdje met een ziekte bij de diĂ«tiste gelopen. En zij adviseerde me ih begin maar even expres vezel arm te eten en langzaam op te bouwen met vezels. Want mijn maag was al erg overstuur en vezels verwerken, kost ook veel energie en is op zich zwaar voor (zwakke) darmen. Zeker als je het nog niet gewend bent, zal dat ih begin meer ârommelenâ
Ik ben op vakantie in Italië en ik heb een vrij extreme reactie op een (volgens mij) muggenbeet. Eigenlijk heb ik dat op vakantie altijd wel.
Gisteren heb ik een hooikoortstabletje genomen en daarvan nam de jeuk af. Kan/moet ik nog iets anders doen of kan ik gewoon wachten tot het vanzelf weggaat? Ik heb er afgezien van wat jeuk af en toe verder geen last van.
Je mag wel wat meer allergiepilletjes per dag pakken als dat helpt, kun je wel beetje duf van worden. Verder koelen en wachten, meer kun je niet doen.
Ja, ik neem normaal nooit allergiepillen en daardoor was ik gisteren inderdaad heel duf! Maar thanks, dan wacht ik gewoon tot het vanzelf weer weggaat.
Ik heb, nadat ik helemaal onder zulke bulten zat, een corticosteroĂŻdencrĂšme gekregen van de dokter. Dat hielp heel goed. Qua koelen kan ik aloe vera en tiger balm aanraden.
Iemand nog een ultieme tip om je geur en smaak zo snel mogelijk terug te krijgen? Ik heb een fikse verkoudheid met longonsteking, nu eindelijk wat beter eraan. Maar proef nog steeds nada en het is zoooo saai ![]()
Edit: mijn vriend heeft een rhino horn en ik was altijd heel erg anti want leek me zo naar. Maar goed desperate timesâŠ. Dat was lekker zeg, ik moet mijn mening bijstellen haha
Hopelijk gaat dat wat helpen. Ik proefde het zout in ieder geval goed, dat is al iets ![]()
Ik heb zondagochtend flinke buikloop gehad. Duurde een halve ochtend en was klaar. Sindsdien heb ik nog geen ontlasting weer gehad. Gisteren wel macrogol zakje genomen want mân buik begint wat op te zetten. Heeft dus nog niet geholpen. Ik eet elke dag genoeg vezels en drink ook veel. Wat kan ik hier verder nog aan doen?
Was er destijds niet op TikTok met corona een âhackâ volgens mij was dit bekend onder de Afrikaanse cultuur? Een sinaasappel branden boven het fornuis en dan de schil eten? Zoiets staat mij bij.