Ik ben op vakantie in Italië en ik heb een vrij extreme reactie op een (volgens mij) muggenbeet. Eigenlijk heb ik dat op vakantie altijd wel.
Gisteren heb ik een hooikoortstabletje genomen en daarvan nam de jeuk af. Kan/moet ik nog iets anders doen of kan ik gewoon wachten tot het vanzelf weggaat? Ik heb er afgezien van wat jeuk af en toe verder geen last van.
Je mag wel wat meer allergiepilletjes per dag pakken als dat helpt, kun je wel beetje duf van worden. Verder koelen en wachten, meer kun je niet doen.
Ja, ik neem normaal nooit allergiepillen en daardoor was ik gisteren inderdaad heel duf! Maar thanks, dan wacht ik gewoon tot het vanzelf weer weggaat.
Ik heb, nadat ik helemaal onder zulke bulten zat, een corticosteroïdencrème gekregen van de dokter. Dat hielp heel goed. Qua koelen kan ik aloe vera en tiger balm aanraden.
Iemand nog een ultieme tip om je geur en smaak zo snel mogelijk terug te krijgen? Ik heb een fikse verkoudheid met longonsteking, nu eindelijk wat beter eraan. Maar proef nog steeds nada en het is zoooo saai
Edit: mijn vriend heeft een rhino horn en ik was altijd heel erg anti want leek me zo naar. Maar goed desperate times…. Dat was lekker zeg, ik moet mijn mening bijstellen haha
Hopelijk gaat dat wat helpen. Ik proefde het zout in ieder geval goed, dat is al iets
Ik heb zondagochtend flinke buikloop gehad. Duurde een halve ochtend en was klaar. Sindsdien heb ik nog geen ontlasting weer gehad. Gisteren wel macrogol zakje genomen want m’n buik begint wat op te zetten. Heeft dus nog niet geholpen. Ik eet elke dag genoeg vezels en drink ook veel. Wat kan ik hier verder nog aan doen?
Was er destijds niet op TikTok met corona een “hack” volgens mij was dit bekend onder de Afrikaanse cultuur? Een sinaasappel branden boven het fornuis en dan de schil eten? Zoiets staat mij bij.
Niets denk ik. Komt vanzelf wel weer. Ik zou me pas druk gaan maken als je nog veel langer geen ontlasting hebt. Dan kan je wat laxerend krijgen of een zetpil.
Ik leef al heel mijn leven met darmproblemen en PDS. Het langste dat ik ooit zonder ontlasting heb doorgebracht was bijna 2 weken. Toen kreeg ik pas bovenstaand voorgeschreven.
Zolang je maar geen pijn hebt. Anders moet je eerder aan de bel trekken.
Oh 2 weken? Dat is erg lang. Ik heb geen pijn, alleen een opgezette buik en dat voelt vervelend. Ik wacht het af.
Ik heb toevallig vanmorgen wel een afspraak gemaakt met een diëtist, voor advies, heb sinds een paar jaar vaker last met bepaalde voeding en ook ontlasting.
@Frankie Denk dat het al niet meer nodig is, maar toch een tip: zulke cremes kun je in het buitenland vaak zonder recept bij een apotheek krijgen. Wel in een lage dosering, helpt ook goed bij insectenbeten.
Je hoeft echt geen twee weken te wachten hoor. Macrogol zorgt ervoor dat er niet nog meer vocht uit de ontlasting wordt getrokken in de dikke darm. Het houdt de ontlasting soepel. Eén zakje macrogol laat je niet spontaan poepen. Ik zou nu dagelijks een zakje nemen (als je ze toch hebt liggen)!
Oef, lastig om te zeggen. Qua conditie pas na 5-6 weken, maar lastig te zeggen hoor, want ik daarvoor dronk eerst best veel zwarte thee en ivm die tabletten minderde ik daarmee, dus ik miste die cafeïne in het begin. Minder haaruitval: na een maand.
Ps: meer ferritineverhalen vind je in het bloeddonortopic
Sinds een week heel erg pijn in mijn kaken omdat ik dus in de nacht mijn kaken heel erg op elkaar klem. Bij de tandarts geweest en die vertelde dat mijn kaakspieren overbelast zijn en nu heb ik een afspraak staan voor het aanmeten van een bitje. Iemand ervaring hiermee? Met het dragen ervan en hielp het?
Ik wordt er ondertussen ook best gek van. Heb steeds pijn bij de aanzet van mn kaken, krijg ze niet eens fatsoenlijk op elkaar en lijkt het alsof alles scheef zit omdat ik steeds met mijn tanden tegen elkaar aan bots zodra ik iets eet.
Ik heb nu iets meer dan een jaar een bitje en het helpt voor mij met het niet slijten van m’n kiezen. Helaas ben ik één van de gelukkigen die soms méér klemt door het bitje. Ik vind die tegendruk lekker voelen denk ik. Wat me het meeste heeft geholpen zijn de massages en oefeningen van de kaakfysio. Heb je daar al een afspraak?
Ik heb ook zo’n bitje gehad en dat hielp bij mij niet echt. Wat wél echt goed heeft geholpen, is kaakfysio. Ik had er weinig vertrouwen in, maar dat heeft echt wonderen gedaan (combinatie van massage aan de binnen- en buitenkant van de mond en oefeningen).
In denk dat je meer hebt aan een kaakfysio idd! Bitje helpt tegen schade aan je tanden maar niet tegen het klemmen.
Ik heb al jaren een bitje en het bevalt me goed! De tandarts had me ook een bepaalde massagetechniek aangeleerd (nadat ik vroeg of botox zou kunnen helpen).
Ik krijg hem ook vooral voor de schade die ik al aan mn kiezen heb door het klemmen.
Kaakfysio is ook aangeraden en daar ga ik me vandaag eens in verdiepen.
Ik heb ook een bitje gehad en 1 jaar lang elke nacht gedragen. Bij mij heeft het wel geholpen want ik klem vrijwel niet meer. Dat bitje is inmiddels al 5 jaar geleden, dus ik heb er ook wel lang profijt van. In het begin dacht ik wel: hoe ga ik hier ooit mee kunnen slapen, maar na een week was ik al gewend en werd het een slaapassociatie.
Vannacht ook weer een aantal keer wakker geworden en merkte dat ik mijn kaken weer strak op elkaar had. Ik ben benieuwd hoe ik het bitje ga ervaren, eerst dinsdag maar eens aan laten meten!