Het grote medische vragen-topic #4

Volgens m’n polshorloge is mn resting heart rate gemiddeld van de laatste week 59, eerder was het 54 geloof ik. Ik ben nu een beetje door de keuken aan het lopen m’n katten aan het voeren aan het koken etc en dan is het 84. Heb het idee dat ik het meestal tussen de 70 en 100 “zie”. Ik weet niet zeker of het daarboven komt als ik wandel, denk het eigenlijk wel?

Ik heb over het algemeen geloof ik wel een relatief hoge hartslag. M’n max hartslag is ook 203-205 geloof ik.

2 likes

Heb even naar de statistieken van mn oura ring gekeken en als ik hardloop is mn hartslag ongeveer 150. Als je net begint met dexamfetamine moet je lichaam er nog wat aan wennen en ben je sowieso veel meer gehaaid dan als je eraan gewend bent. Misschien helpt dat!

3 likes

Ik heb een beetje een suf dingetje. Vorige week zaterdag een velletje bij mn duim weggehaald. Sindsdien doet het echt ontzettend veel pijn. Sinds vrijdag is mn duim dikker geworden. Gister zwol hij echt op, werd de zijkant van mn duim dik en warm en nu de hele dag zo’n kloppend gevoel. Het doet onwijs veel pijn, kan eigenlijk niets met mn duim doen want aanraken doet pijn.

Door een vriendin ben ik bang gemaakt voor Fijt. Zelf dacht ik dat het vanzelf wel weer over zou gaan. Is dit iets om de huisarts voor te bellen? Ik heb echt nog nooit een ontstoken vinger gehad dus geen idee wat normaal is haha.

1 like

Klinkt als een ontsteking! Ik zou zeker de huisarts hiervoor bellen

3 likes

Ik heb dit ook regelmatig en wat bij mij dan goed helpt is er dan wat ontsmettingsalcohol op druppelen voor het slapen. Echt zodat het zo in de gleuf tussen nagel en vinger loopt. Volgende dag is het dan een stuk minder.

2 likes

Ik heb vier weken geleden op dinsdag een uitstrijkje laten maken bij de huisarts ivm bevolkingsonderzoek. Maar ik heb nog geen brief ontvangen, terwijl er wel staat dat je binnen vier weken bericht krijgt. Heeft iemand wel eens gehad dat het langer duurde, of is er waarschijnlijk iets misgegaan?

Zou gewoon je huisarts even bellen

3 likes

Ja kwam bij mij ook vrij laat

1 like

Ja dat zal ik doen, al vraag ik mij wel af of zij wat weten omdat ik zou denken dat de bal bij het bevolkingsonderzoek ligt nu? Maar na de reactie van @Pudding wacht ik in elk geval nog wel even tot begin volgende week. Hoop dat het nog komt.

1 like

Heeft iemand ervaring met enorme muggenbulten? Het handje van onze zoon (4) is helemaal opgezwollen. Hij had er ook eentje in z’n gezicht waardoor een oog half dicht gedrukt werd, die wordt nu minder. Ik smeer er al urtica op maar vraag me af of ik nog iets kan doen?

2 likes

Hooikoorts tablet, weet alleen niet of kinderen die mogen haha dus dat moet je ff checken

5 likes

Mijn kind reageert ook extreem op muggenbulten en wij hebben uiteindelijk een soort anti allergie drankje gekregen via de huisarts. Vooral omdat ze er ook wel last van leek te hebben.

2 likes

Wij hebben hetzelfde als @LegallyBlonde, dat drankje helpt heel goed. Was binnen no time ook weg daarmee.

4 likes

Niet praten :smile: En zeker niet fluisteren, dat is alleen maar slecht voor je stem.

1 like

Koud is beter dan heet! Dus je kan beter ijs eten of koud water drinken, dan thee. Lepel honing is wel heel goed!

Edit: oh lol zie nu dat dit al 5 dagen geleden was haha

2 likes

Ik ben al 5 weken hees :sob: heb vandaag ook een ‘stilte dag’ maar betwijfel of het gaat helpen. Rol van de ene verkoudheid in de andere…
Als je iets hebt gevonden wat werkt dan hoor ik het graag!

2 likes

Ik heb een soort bult onder mijn huid op mijn bovenbeen, voelt als een blauwe plek(lichtjes pijnlijk) maar er is niks te zien. Beetje als een platte knikker ofzo, kan pas woensdag bij de huisarts terrecht. Heel raar dit.

Iemand een idee of tip wat ik hiermee kan? Ik heb ergens in juli met de schuurmachine het bovenste huidlaagje van mijn wijsvinger afgeschuurd. Deed eigenlijk niet eens echt erg pijn, maar het herstel duurde lang. De huid blijft nu heel hard / eeltig en er komen snel scheuren in. Zeker met dit weer. En dat doet wel erg pijn. Ik probeer het al vet te houden met vette crèmes. Ook al een crème met urea geprobeerd, maar lijkt allemaal geen verschil te maken. Is er überhaupt iets dat ik kan doen? Of ik de huid gewoon zo beschadigd dat dit blijvend is?

Foto van m’n vinger

1 like

Je zou altijd bio oil kunnen proberen, dit heeft voor mij tot nu toe altijd wonderen gedaan bij littekens etc

2 likes

Heb je misschien niacinamide + zinc in huis van The Ordinary? Dat doe ik wel eens op zulke plekjes en dan heelt het heel snel.

3 likes