Ik heb deze vraag ook aan m’n psychiater gemaild maar die is tot 4 november op vakantie. Ik gebruik sinds kort dexamfetamine en merk dat het nogal invloed heeft op mijn hartslag bij sporten. Ik heb gister 1,5 uur hardgelopen met een gemiddelde hartslag van 186, terwijl ik vijf weken geleden 10km op een iets hoger tempo rende met een gemiddelde hartslag van 173. Gister had ik bij 1km al een hartslag van 175, bij 3km 185 en vanaf 6km is mijn hartslag niet meer onder de 190 gekomen
Het voelt dus niet echt alsof ik een hartslag van 190 heb, want dan zou ik “normaalgesproken” echt niet nog een uur kunnen rennen, maar ja m’n hart is dus wel zo hard aan het werk.
Mijn vraag is eigenlijk of dit veilig is? Ik ga sowieso proberen er omheen te werken door 's ochtends voordat ik medicatie inneem te gaan sporten bijvoorbeeld, maar dat is niet altijd haalbaar. Dus ik ben wel benieuwd of ik dan wel gewoon kan rennen op deze manier of dat ik mijn trainingen echt moet aanpassen.
Edit: En ja, ik heb het dus sowieso aan m’n psychiater gevraagd dus ik zal het er met hem uitgebreid over hebben wat voor mij persoonlijk geldt denk ik haha, maar voor nu vraag ik mij af of ik serieus risico loop of dat ik mij niet druk hoef te maken.