Omdat ik er meer dan 4 stappen op kon zetten was de kans klein dat er een breuk was. Advies was gewoon rusten en koelen. En weer bellen als dat dus moest volgens thuisarts.
In elk geval je tegenpartij die achterop reed aansprakelijk stellen hiervoor. Beterschap!
Vriendin van mij kon ook meer dan 4 stappen zetten. Achteraf bleek het gebroken te zijn maar was het al te laat om te gipsen. En nu elke dag pijn aan haar enkel. Zou kijken of je niet alsnog foto kan laten maken.
Ik ben afgelopen vrijdag gevallen en heb meteen foto’s laten maken om een breuk uit te sluiten.
Ja het loopt via de verzekering van mywheels want was niet mijn eigen auto, maar heb op het schadeformulier gewoon ingevuld dat ik een verzwikte enkel heb en ook op de mail naar mywheels gezet.
@iedereen ik snap zelf ook dat het met de kennis van nu fijner zou zijn geweest als er wel foto’s werden gemaakt en dat zal maandag denk ik ook wel gebeuren maar met de kennis van destijds snap ik dat de huisarts zei rust thuis en koel en bel nog een keer terug als je wel last hebt van een van de alarmsignalen. Want een verzwikte enkel herstelt gewoon vanzelf wel en normaal loop ik dan na 2 dagen al gewoon normaal rond met steunverband. Ik belde vooral zodat die verzwikte enkel ook echt ergens genoteerd stond in verband met de verzekering. Die alarmsignalen zijn er nu dus wel omdat de pijn en alles na 4 dagen niet afneemt. Ik zoek nu vooral tips wat ik tot die tijd extra kan doen om de pijn wat te verminderen.
Omhoog houden, koelen en als je denkt dat er morgen foto’s gemaakt worden zou ik vandaag toch zo min mogelijk proberen te lopen. Fles drinken in de buurt zetten, wat vermaak om je heen en even uitzitten. Pcm innemen natuurlijk en verder kun je dan ik niet zoveel doen.
Rice is vaak het advies bij enkels
De RICE regel | ASZ.
Ohja dat moet wel prima gaan. Volgens mij weet ik waar mywheels verzekerd is maar er is natuurlijk een veroorzaker.
Een gebroken enkel na een ‘gewone’ achteropaanrijding heb ik nog nooit meegemaakt als ik eerlijk ben. Volgens mij is dat niet iets dat vaak voorkomt. Maar als je het niet vertrouwd zou ik gewoon vragen dat er een foto/scan wordt gemaakt (is dat niet toch iets voor een spoedpost? Gewrichten zijn wel kut om te breken). Zou idd PCM spiegel opbouwen mss met nog ibuprofen erbij.
Ik denk zelf ook niet per se dat er een breuk in zit maar het lijkt nu wel meer dan gewoon een verzwikte enkel. Dus ik gok dat ze dan alsnog een foto willen maken om het toch helemaal uit te sluiten. Volgens het advies van thuisarts moet ik gewoon wachten op een normale werkdag bij de huisarts omdat het niet zo erg spoed is en ik gewoon nog 4 stappen kan lopen wel met pijn maar ja lopen gaat dus niet slechter dan dat. Ik kan voor de zekerheid wel nog de HAP bellen maar voelt een beetje scheef als het advies is wachten op een werkdag. De klap zelf was wel met een groot snelheidsverschil want ik stond zelf stil door technisch mankement en de ander reed wel gewoon. Dus was een verschil van 40-50 km. Dus ben vooral blij dat het alleen maar mijn enkel is. Ik slik inderdaad al wel ibuprofen (kan niet tegen paracetamol) en dat verdoofd de pijn wel enigszins maar voel het alsnog constant.
Maar dan kan je toch eigenlijk niet lopen?
Ik ben daar zelf erg makkelijk in, als ik het niet vertrouw dan bel ik. Weekend of niet.
De huisartsenpost is toch als dit acuut was gebeurd? Hoe vervelend ook zou zo rustig mogelijk aan doen en morgen de huisarts bellen.
Je kan toch prima morgen contact zoeken met de eigen huisarts voor dit probleem? Het is dinsdag al gebeurd en het is niet levensbedreigd…
Wel vervelend en pijnlijk daar niet van.
Als je het niet vertrouwd altijd maandag even bellen, maar het is wel zo dat een verzwikte/gekneusde enkel, evt ingescheurde banden ook gewoon heel zeer doen, ook met vier stappen. Dus het is niet altijd meteen een graadmeter dat het dan meteen gebroken is als die vier stappen eigenlijk niet zo lekker gaan. Maar een gekneusde enkel doet gewoon ook vet zeer als je er op staat en druk zet etc. Maar het enige dat echt uitsluitsel biedt is een foto.
Ik dacht dat dit in dit weekend gebeurd was, heb niet alles goed terug gelezen. Excuus.
bedankt voor jullie reacties allemaal, heeft me gerust gesteld! had afgelopen vrijdag de ingreep en het is allemaal erg goed gegaan poliep zag er goedaardig uit en ze hebben tegelijkertijd ook een spiraal kunnen plaatsen wat ik erg fijn vind, zat daar al lang tegen aan te hikken omdat ik toch wel heftige menstruaties heb (waardoor ook bloedarmoede) en ik altijd bang was voor de pijn tijdens het plaatsen, dus erg fijn dat ze dit nu ook meteen hebben kunnen doen. hopelijk gaat dat me dus ook op lange termijn nog helpen. roesje vond ik erg spannend maar viel hartstikke mee, ergens ben ik ook wel blij dat ik dit nu een keer heb meegemaakt, dan weet ik tenminste waar ik een eventueel volgende keer aan toe ben! dus thanks voor de steun <3
Vanmorgen bij de huisarts geweest en ik heb blijkbaar een beginnende uitwendige aambei. Ik had al zo’n vermoeden dus ben gisteren gaan smeren met theranal. Heb niet echt pijn maar het geeft wel een gevoel wat irriteert, huid eromheen is ook wat geïrriteerd.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wanneer trekt het ongeveer weg en bestaat er iets beters dan theranal? Dit is de eerst keer dat ik een aambei heb dus ik ben echt een leek. Omdat ik vanmorgen even tussendoor kon bij de huisarts ben ik dit vergeten te vragen.
Wat vervelend zeg!
Misschien dat deze post wat info kan geven, de beroemde EHBAO.
Ik hoor ook weleens dat mensen er neusspray met xylometazoline op spuiten
Ik word er gek van. Xylometazoline. Hét verslavende spul. HET IS OVERAL.
Nu zelfs voor op je aambei.
@FrozenFlame Thanks! Ik ga het eens proberen!
@Nude Dat las ik ook, wordt veel geadviseerd bij zwangere vrouwen.
Van je neus naar je aambei, zo lekker multifunctioneel!!