Het grote medische vragen-topic #4

Ik denk dat het bij jou eerder zenuwpijn is door die zenuwbeschadiging, omdat je ook die doofheid hebt, en geen lokaal probleem, dus denk dat lokaal masseren geen zin heeft, zoals @Bertha zegt, maar kan ook geen kwaad om wel te proberen.

Er is speciale pijnmedicatie tegen zenuwpijn, maar dat zijn wel medicijnen die je dagelijks moet slikken en pas na 1-2 weken beginnen te werken, dus de vraag is denk ik ook of je dat er voor over hebt. Maar als je het echt niet trekt zou ik dat overleggen met de kaakchirurg (Pregabaline of Amitriptyline of Gabapentine ofzo).

4 likes

Thanks voor de info! Ik had vanmorgen een afspraak bij de kaakchirurg (helaas nadat ik dit berichtje las). Ze denkt dat het gevoel wel terug gaat komen want ik heb afentoe wel tintelingen maar dat het nog wel even kon duren. Trekkende gevoel kwam deels, dacht ze, doordat de hechtingen er nog inzaten en die zaten nogal (onnodig) strak. Dus die zijn er nu uit en heb het idee dat de pijn inderdaad wel iets verlicht is al. En dan moest ik over een paar weken even terugkomen om te kijken hoe het dan gaat. Over medicatie is het niet gegaan nog.

2 likes

Ik moet antibiotica nemen (Amoxiclav) en heb nu na 1 pil al zo’n last van mijn maag. Heeft iemand nog tips om dit een beetje draaglijker te maken? Heb het op aanraden van de dokter met wat yoghurt (eigenlijk kefir) genomen maar ja. Gaat mijn lichaam na een paar dosissen wennen?

1 like

Misschien een maagbeschermer erbij slikken?

3 likes

Maagbeschermer inderdaad.
Ik word altijd zo hondberoerd misselijk en overgeven van bepaalde antibiotica dat ik er standaard misselijkheidspillen en maagbeschermers bij krijg.
Hoop voor jou dat het mee gaat vallen!

1 like

Bestaat er zoiets als wintertenen maar voor je oren? Ik heb al de hele week pijn aan m’n oorschelp alsof ze heel koud zijn.

2 likes

Is dit een koortslip of iets anders?

foto

2 likes

Lijkt meer op krentenbaard maar ik ben geen arts.

1 like

Mijn dochter (bijna 4 maand) had vanmiddag ineens huiduitslag op haar buik en rug. Foto’s gestuurd naar de huisarts en die vermoed waterpokken. Maar als ik google op waterpokken vind ik het er anders uitzien. Minder gegroepeerd. Een vriend is huisarts en die twijfelt ook. Iemand die het wel als waterpokken herkent?

Samenvatting

4 likes

Hier zagen waterpokken er anders uit

Hier zagen waterpokken er ook anders uit, maar ik moet zeggen dat mijn zoon ze vrij minimaal had.
Ik vind dit nogal veel bultjes en erg dicht bij elkaar en ook niet zulke blaasjes als bij waterpokken. Voor mij als leek ziet het er eerder uit als een andere vlekjes ziekte of allergie. Maar ik ben zeker geen arts.

Misschien afwachten of de blaasjes knappen en korstjes krijgen? Dat is wel hoe het bij waterpokken gaat. In principe kun je verder toch niet zoveel doen als het waterpokken zijn, behalve de jeuk en evt koorts weg proberen te nemen.

2 likes

Ik ben geen deskundige maar vind het er wel uitzien als eczeem/allergie. Toevallig nieuw wasmiddel/verzachter, zeep of kleertjes (bv wol)?

1 like

Het doet mij denken aan warmte uitslag! Dat had onze baby ook omdat ze veel in de draagzak zat maar ze krijgen het ook door te warm aankleden. En als ik het Google vind ik ook wel zelfde soort plaatjes.

2 likes

Ja inderdaad, dat vond ik dus ook. De bultjes zijn geen blaasjes geworden, het zijn er wel meer geworden. Ze lijkt er geen last van te hebben en heeft geen verhoging meer.

@mimosa niet dat ik weet, nog steeds het zelfde wasmiddel.

@Croky daar lijkt het inderdaad op! Heb haar alleen al meer dan een week niet in de draagzak gehad. Misschien toch te warm gekleed? Hoelang duurde het bij jouw baby voordat het wegtrekken was?

Bedankt voor de reacties

Mijn baby van 9 maanden hoest veel en heeft 37.8 als temperatuur. Is dat nog oké? Het is wel verhoging maar nog geen koorts… Vind het in het wekend altijd lastig waar je terecht kunt voor alleen advies, omdat HAP alleen voor dringend/spoed is, dus dacht probeer het eerst maar even hier :blush:

Heb je al op thuisarts.nl gekeken?

4 likes

Ja, maar ben een stresskip dus zocht meer bevestiging 🫢

Is je kindje goed alert? Plasluiers, drinkt hij/zij goed? Of andere klachten waarom je je zorgen maakt?

Ik zou bij hoesten en verhoging of zelfs koorts helemaal niet er over denken om de hap te bellen. Het is het seizoen van virussen/griep etc. dan worden die kleintjes allemaal wel een keer verkouden/griep/ niet lekker.

9 likes

Drinkt iets minder, maar niet zorgelijk denk ik. Dankjewel voor de geruststelling!

1 like

Ik vind dit boekje een hele fijne richtlijn!

Zelf let ik idd op goed drinken, goede plasluiers en of ze niet te benauwd zijn. Wat ook goed is om op te letten is of de huid naar binnen trekt bij het ademen of de neusvleugels meebewegen.

3 likes