Bij mij zeiden ze ook dat dit een auto immuunziekte is, ik had tot zo’n 10 jaar terug grote kale plekken op mn hoofd, dat bleek alopecia aureata te zijn, heb inmiddels al 6 jaar geen kale plekken meer gehad maar kreeg afgelopen jaar dus twee keer een blaar, bij de 1e zei de huisarts nog dat er niks aan de hand was, die blaar zat op mn arm en duurde maanden voor het genezen was, afgelopen december kreeg ik zo’n blaar op mn rug en toen is er een biopt genomen omdat de huisarts het vreemd vond en daar kwam phemphigus vulgaris uit, heb nu sterke cortosteriode crème gekregen en een vit b complex. Dat helpt want de korst begint nu los te laten. Bij mij gaan de blaren heel snel kapot en dan komt er een korst op en zonder behandeling duurt het heel lang voor het betert
Wat vreselijk dat je dit mee moet maken! Heel veel sterkte
Ohh, wat een naar bericht dit, kan me alleen maar bij de vorige schrijvers aansluiten en je heel veel sterkte wensen. Hopelijk worden er geen uitzaaiingen gevonden en is het goed te behandelen.
Wat ontzettend schrikken en vreselijk voor je. Ik hoop dat je steun ervaart van je omgeving, alle sterkte om door deze dagen te komen.
Wat ontzettend heftig Heel erg veel sterkte
Pff dat een heftig nieuws, veel sterkte!
Jeetje, wat heftig! Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte
Ik moet op doktersvoorschrift paracetamol plus naproxen nemen maar ik kwam er net achter dat ik alleen nog paracetamol met coffeine heb. Weet iemand toevallig of je dit mag combineren met naproxen?
Ja dat mag
Ik heb gelezen dat de incubatietijd van buikgriep ergens tussen de 8 en 60 uur ligt met een gemiddelde van 30 uur. Is het dan zo dat hoe dichter je bij de 60 uur komt de kans steeds kleiner wordt dat je ziek wordt of blijft de kans de gehele periode gelijk?
Ik word altijd binnen 48 uur ziek, maar m’n man eigenlijk altijd binnen 60 uur. Hebben 5 x buikgriep gehad de afgelopen 2 jaar.
Wat een ellende! Bedankt voor je reactie!
@MaartenVanRossem, misschien zit je er niet op te wachten, zeg het dan gerust, maar ik vroeg me af hoe het met je gaat?
Ik kan me voorstellen dat die spanning enorme impact heeft. Ik hoop dat de andere uitslagen goed zullen zijn en dat je gauw van start kunt met een behandeling! Ik wens je veel liefs en beterschap.
Fijn dat je je lichamelijk wel oke voelt maar die spanning moet echt zwaar zijn om mee te dealen. Hoop dat duidelijkheid na de uitslagen en met mensen erover kunnen praten iets helpt hierbij. Ook van mij veel beterschap
Het voelt een beetje stom om te posten na jouw berichten @MaartenVanRossem maar ik heb binnenkort ook een coloscopie en ik zie er zo erg tegenop… heb m 6 februari, dus wordt ook nog een tijd ertegenaan hikken.
Ik heb o.a. al weken aan 1 stuk diarree, ben in korte tijd veel afgevallen en heb tekorten aan meerdere vitamines waardoor er het idee is dat ik voedingsstoffen niet opneem en het wel eens ziekte van crohn kan zijn.
Maar ik zie eigenlijk vooral op tegen het laxeren vooraf. Ik ben helaas niet onbekend met heftige darmkrampen, maar doet het laxeren ook echt pijn als je begint leeg te lopen? En zit je letterlijk de hele dag op de wc? M’n werk heeft me ingepland voor thuiswerken maar is werken überhaupt mogelijk op zo’n dag?
(Overigens niet aan jou gericht deze vragen maarten)
Mijn vader zit in dezelfde situatie als MVR en loopt nu iets meer dan een jaar sinds het eerste onderzoek en heeft eigenlijk nooit veel last van het laxeren voor onderzoeken, het is iedere keer iets met veel water dat hij een dag op voorhand moet pakken. Zijn initieel onderzoek moest hij ook heel licht eten wat moeilijker was.
De een vindt dat meevallen en de ander echt absoluut niet. Dat ga je ook niet kunnen voorspellen. Kun je tijdens het thuiswerken zeggen joh dit gaat toch niet en dan stoppen? Dan zou ik dat doen. Maar als je per se bereikbaar moet zijn lijkt het me sowieso niet heel handig en zou ik vrij nemen.
Dank voor jullie reacties! Wisselend dus idd qua ervaring. Kan op zich wel afhaken van werk als het echt niet gaat, dus ik ga het gewoon maar proberen en als het niet gaat verzet ik m’n werk wel. @Ainu ja idd de laatste 3 dagen ook helemaal dieet te volgen en laatste 24 uur helemaal nuchter blijven zag ik al staan. Echt stom dat ik me hier zo druk om maak