Het grote medische vragen-topic #4

Veel sterkte :heart:

Jeetje wat een klotenieuws. Heel veel sterkte!

2 likes

Wat enorm kut dit. Sterkte en liefs

1 like

Jeetje wat heftig :frowning: heel heel veel sterkte en liefs

4 likes

Ja! Gedurende een periode van een jaar of tien een aantal keer een blaar gehad. Paar maanden ertussen vaak, soms ook langer. Biopt gehad en er is vastgesteld dat het een auto-immuunoorzaak had en daar bleef het bij. Het is ook vanzelf weer gestopt, althans … afgelopen tien jaar geen blaren meer gehad. Ik had het altijd op zachtere/dikkere huid (romp/bovenbenen) en daarmee op plekken die niet in het zicht zitten. Gelukkig, want het gaf echt een diepe kuil/wond als zo’n blaar stuk ging en een lelijk litteken. Weet er verder ook niet echt iets over.

3 likes

Wat heftig! Veel sterkte :mending_heart:

6 likes

Wat afschuwelijk en eng. Heel veel sterkte :mending_heart:

2 likes

Bij mij zeiden ze ook dat dit een auto immuunziekte is, ik had tot zo’n 10 jaar terug grote kale plekken op mn hoofd, dat bleek alopecia aureata te zijn, heb inmiddels al 6 jaar geen kale plekken meer gehad maar kreeg afgelopen jaar dus twee keer een blaar, bij de 1e zei de huisarts nog dat er niks aan de hand was, die blaar zat op mn arm en duurde maanden voor het genezen was, afgelopen december kreeg ik zo’n blaar op mn rug en toen is er een biopt genomen omdat de huisarts het vreemd vond en daar kwam phemphigus vulgaris uit, heb nu sterke cortosteriode crème gekregen en een vit b complex. Dat helpt want de korst begint nu los te laten. Bij mij gaan de blaren heel snel kapot en dan komt er een korst op en zonder behandeling duurt het heel lang voor het betert

Wat vreselijk dat je dit mee moet maken! Heel veel sterkte :heart:

3 likes

Ohh, wat een naar bericht dit, kan me alleen maar bij de vorige schrijvers aansluiten en je heel veel sterkte wensen. Hopelijk worden er geen uitzaaiingen gevonden en is het goed te behandelen.

2 likes

Wat ontzettend schrikken en vreselijk voor je. Ik hoop dat je steun ervaart van je omgeving, alle sterkte om door deze dagen te komen. :heart:

2 likes

Wat ontzettend heftig :heart: Heel erg veel sterkte

Pff dat een heftig nieuws, veel sterkte!

Jeetje, wat heftig! Heel veel sterkte!

1 like

Heel veel sterkte :two_hearts:

2 likes

Ik moet op doktersvoorschrift paracetamol plus naproxen nemen maar ik kwam er net achter dat ik alleen nog paracetamol met coffeine heb. Weet iemand toevallig of je dit mag combineren met naproxen?

Ja dat mag

5 likes

Ik heb gelezen dat de incubatietijd van buikgriep ergens tussen de 8 en 60 uur ligt met een gemiddelde van 30 uur. Is het dan zo dat hoe dichter je bij de 60 uur komt de kans steeds kleiner wordt dat je ziek wordt of blijft de kans de gehele periode gelijk?

1 like

Ik word altijd binnen 48 uur ziek, maar m’n man eigenlijk altijd binnen 60 uur. Hebben 5 x buikgriep gehad de afgelopen 2 jaar.

4 likes

Wat een ellende! Bedankt voor je reactie!

1 like