Het grote medische vragen-topic #4

Hier heb ik ook altijd last van vanaf de week voordat ik ongesteld moet worden. Ooit voor doorverwezen naar het ziekenhuis, maar daar werd (gelukkig) niets geks gevonden. Sindsdien let ik er op wanneer het is en het ligt altijd aan m’n cyclus.

3 likes

Kan volgens mij huisarts idd deel uitmaken van je cyclus. Ze maakte daar verder ook niet echt iets bijzonders van ofzo

2 likes

Bij mij begint het ook een week of twee van tevoren, fijn om te weten dat het herkenbaar is.

1 like

Nou niet echt de uitslag die ik verwacht had. De kno arts zag helemaal geen vocht in het oor. Wel gehoorverlies in beide oren, en in het slakkenhuis, dat vond ze verontrustend op mijn leeftijd. Krijg nu een mri scan (over een maand). Moet de prednison kuur afmaken maar ze denkt niet dat het gaat helpen. Hopelijk wordt het oorsuizen nog wat minder

6 likes

Oh jeetje wat kut. Begon met een verkoudheid toch, herinner ik me van jouw bericht. Ben benieuwd. Wat shit

1 like

Ja door een verkoudheid die met een paar dagen al weer over was. Ze begon ook al over onderzoeken in Nijmegen of het een afwijking in dna was. Zoveel informatie in 1x ineens. Eerst maar de mri afwachten.

3 likes

Ach, wat balen. Wel fijn dat ze onderzoek doen! Mijn man heeft permanente tinnitus gekregen en het enige wat daarmee gedaan werd was een huisarts die hem sterkte wenste met ermee te leren leven. Ik hoop dat er bij jou wat aan gedaan kan worden!

1 like

Ah echt? Niet eens een doorverwijzing naar de kno arts? Hoe gaat het je man nu? Heeft hij er nu minder last van?
Ze gaf wel aan dat oorsuizen waarschijnlijk een gevolg is van het gehoorverlies en dat dat dus niet minder wordt. Ze willen de oorzaak weten van het gehoorverlies

1 like

Ik heb ook een tinnitus en gehoorschade opgelopen na het gebruik van medicatie. Hier ooit wel is over gepost toendertijd. Ik wens je heel veel sterkte, het is super eng als je er middenin zit. Ik dacht echt dat ik doordraaide van de tinnitus en ik was heel erg bang om meer gehoor te verliezen. Hier heeft de prednisonkuur uiteindelijk wel voor deels herstel gezorgd in gehoor, maar de tinnitus is wel gebleven. Ik hoop voor je dat de prednisonkuur toch iets voor je gaat doen. Vreselijk eng als je niet weet waar het precies vandaan komt :heart:

9 likes

Dankjewel! Heb het even teruggelezen, heftig zeg. En dat van relatief ‘onschuldige’ medicatie. Hoe gaat het nu met je oorsuizen? Kun je er een beetje mee omgaan?

1 like

Is er nou bij de drogist iets te vinden wat écht werkzaam is bij voetwratten? Ik heb 'm al jaren helaas maar door schaamte verstop ik mijn voet gewoon altijd. Maar hij begint nu echt pijn te doen en ik wil er vanaf!

2 likes

Bel de huisarts om het aan te laten stippen met stikstof.

8 likes

Beter effect gehad dan stikstof bij de huisarts. In de avond de wrat aanstippen.

Ik heb zo’n 3 weken geleden een ijzerinfuus gekregen in het ziekenhuis, nadat ik al een jaar met extreem laag ijzer rondliep. Tabletten hadden helaas niet genoeg gedaan, ik neem dat blijkbaar niet goed op, dus vandaar dat het nu nodig was om een boost te krijgen d.m.v. een infuus.

De eerste week merkte ik nog niet echt verschil. Vorige week had ik het gevoel dat ik het wat begon te voelen, maar nu weet ik het zeker; ik voel me zoveel energieker! Zoals vandaag op een zaterdag; ik kwam gewoon meteen na de wekker uit mezelf uit bed? Nou dat is echt in geen tijden gebeurd, ik snooze altijd tot het écht niet meer kan. Ook gedurende de dag merk ik echt verschil: ik kan gewoon langere tijd dingen doen, en zit de uren niet af te tellen tot ik weer naar bed kan.

Bizar hoeveel effect dat dus heeft op je energielevel!

31 likes

Ik heb nog steeds een oorsuis, maar het is leefbaarder geworden. De eerste maanden ontweek ik stilte, want ik weet gewoon niet meer hoe het is om stilte te horen. Tegenwoordig kan ik het beter hendelen. Ik merk wel als ik vermoeid ben hij erger is, maar ik kan er gelukkig wel mee leven. :crossed_fingers:t3:

2 likes

Dit is homeopathie, reinste geldverspilling.

21 likes

Thanks! Dan koop ik het niet :joy:

3 likes

Bij de huisarts aanstippen met stikstof.
Tussendoor na het douchen met een puimsteentje de bovenste laag weghalen (komt de stikstof beter tot de kern).
Of trichloorazijnzuur kan je evt ook aanvragen

2 likes

Wow wat een reactie en kortzichtig. Maar goed dat geeft ook wel een beetje het niveau van dit forum weer, verbaast me niets.

Ik ga hier nog geen eens verder een discussie over aan.

2 likes

Dat spul wordt niet eens meer verkocht dus is ook geen discussie waard lijkt mij

3 likes